Vi burde også skære ned på vores mælkforbrug her i familien. Vi kører (4 mennesker tilsammen) 3-4 liter ned hver dag, og jeg er ved at være træt af at slæbe alle de kartonner hjem fra supermarkedet hver dag.
Jeg har engang læst, at det kun er de skandinaviske maver, der kan tåle alt det mælk, og en af mine veninder fra Tyskland, der er dowtor, har fortalt, at man i Tyskland bl.a. fraråder misbrug af mælk pga. den større hyppighed for brystkræft grundet indholdet af hormonerne i mælken.
Vi har vist nok en høj andel af brystkræft her i landet, og samtidig indtager vi også en hel del mælkeprodukter.
Jeg ville dog under ingen omstændigheder undvære min mælk om morgenen... det kunne jeg simpelt hen ikke.
Da jeg var ung og smuk, boede jeg med en pige, der havde en sygdom, der gik ud på, at hun hverken måtte spise mel eller drikke mælk. Hun sad hver morgen og spiste havregryn og cornflakes uden mælk... dvs. helt tørt. Det må bestemt have været en tør fornøjelse, og jeg havde simpelt hen så ondt af hende. Er I klar over, hvor mange ting, der er mel i? Hun kunne nærmest ikke åbne munden op for nogen ting :S
Anmeld