Her står den også for det meste på brød med smør, ost (div. smøreoste og alm. skæreost) eller honning. Jeg bager boller 2-3 morgener om ugen, så der er næsten altid friskt brød. Både så vi har til morgenmaden, men også til deres frugtposer senere på dagen.
Den yngste kan godt lide havregryn, havrefras osv. men den ældste NÆGTER at spise det, så hun får altid brød i en eller anden form. Hvis vi ikke lige har noget rigtigt brød, står den på knækbrød, skorper, bagateller og lign. med frisk frugt eller grønt til.
Et alternativt pålæg kunne være tynde skiver af æble med et strejf af kanel. Mine piger elsker det på knækbrød, men er sikkert også godt på boller og almindeligt brød.
Når vi har god tid er frugtsalat (behøver ikke være den store blandede landhandel, 1-2 slags kan også gøre det) med A38 eller yoghurt naturel et hit.
Smoothies er også altid lige i øjet her.
Mht. risengrøden og den sygt lange tilberedningstid, kunne du jo være den forudseende og velforberedte husmoder og smide skidtet i en høkasse (behøver ikke bestå af hø, men kan såmænd også laves af et ordentligt lag varme tæpper. Har jeg ladet mig fortælle!) om aftenen, inden du gik i seng, så kunne I stå op til dampende varm risengrød næste morgen. Der vil ikke være et øje tørt ;)
Anmeld