Soap skrev:
Men Charlotte du kan jo læse denne artikel fra 21 april i år så jeg er da ikke den eneste som ser det
http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8618
Jeg kan godt se, at farmakologi-eksperten (eller hvad det nu er, hans titel er) understreger, at det ikke bør være den praktiserende læge, der diagnosticerer og medicinerer. Det kan man jo kun være enig i - men jeg forstår ikke hans 'bør', det burde være et 'MÅ'.
Jeg må jo gå ud fra, han ved, hvad han taler om, og at han henviser til reelle eksempler på, at det er sket - men jeg forstår det ikke, eftersom det er strengt forbudt for lægerne, og jeg kan slet ikke følge, hvad en diagnose fra en praktiserende læge 'er værd' - den vil jo aldrig blive taget for gode varer af fx PPR, kommunens børn- og ungeafdeling og skolen i forbindelse med tildeling af støtte og hjælp, og skulle barnet senere komme i berøring med/få behov for hjælp fra det psykiatriske system, er den praktiserende læges 'diagnosticering' heller ikke det papir værd, den er skrevet på. Så kan barnet/den unge starte forfra med udredning osv. - med risiko for at få besked om, at diagnosen var forkert...
Jeg synes, det er betænkeligt, at farmakologi-eksperten omtaler det uden at påpege, at det er fuldstændigt i strid med reglerne.
Og jeg er stadig overbevist om, at det ikke gælder 'mange' forældre og læger. I så fald ville vi være mange fortvivlede og utålmodigt ventende forældre foruden - men til gengæld en del fejldiagnosticerede 'rigere'.
Anmeld