Hørt i nyhederne ADHD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2010

Soap-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Soap skrev:
Men Charlotte du kan jo læse denne artikel fra 21 april i år så jeg er da ikke den eneste som ser det http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8618
Jeg kan godt se, at farmakologi-eksperten (eller hvad det nu er, hans titel er) understreger, at det ikke bør være den praktiserende læge, der diagnosticerer og medicinerer. Det kan man jo kun være enig i - men jeg forstår ikke hans 'bør', det burde være et 'MÅ'. Jeg må jo gå ud fra, han ved, hvad han taler om, og at han henviser til reelle eksempler på, at det er sket - men jeg forstår det ikke, eftersom det er strengt forbudt for lægerne, og jeg kan slet ikke følge, hvad en diagnose fra en praktiserende læge 'er værd' - den vil jo aldrig blive taget for gode varer af fx PPR, kommunens børn- og ungeafdeling og skolen i forbindelse med tildeling af støtte og hjælp, og skulle barnet senere komme i berøring med/få behov for hjælp fra det psykiatriske system, er den praktiserende læges 'diagnosticering' heller ikke det papir værd, den er skrevet på. Så kan barnet/den unge starte forfra med udredning osv. - med risiko for at få besked om, at diagnosen var forkert... Jeg synes, det er betænkeligt, at farmakologi-eksperten omtaler det uden at påpege, at det er fuldstændigt i strid med reglerne. Og jeg er stadig overbevist om, at det ikke gælder 'mange' forældre og læger. I så fald ville vi være mange fortvivlede og utålmodigt ventende forældre foruden - men til gengæld en del fejldiagnosticerede 'rigere'.
Uanset hvad din og min mening er og hvad der forståes og ikke forståes i denne sammnhængen ændre det ikk faktummet af hvad der egentlig foregår ude i den store verden og jeg kan sagtens forstå at du beholder sky klapperne på når du har det inde på livet, det ville jeg nok også ha´foretrukket at ha´gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

Soap skrev:
Uanset hvad din og min mening er og hvad der forståes og ikke forståes i denne sammnhængen ændre det ikk faktummet af hvad der egentlig foregår ude i den store verden og jeg kan sagtens forstå at du beholder sky klapperne på når du har det inde på livet, det ville jeg nok også ha´foretrukket at ha´gjort
Nu synes jeg, du bliver grov og tillægger mig motiver, jeg ikke har. Hvis jeg, som i de første 2/3 af tråden her, ikke havde nævnt min egen datter, men kun forholdt mig til, hvad jeg oplever professionelt - og hvad jeg erfarer i AKT-regi - ville der så også have været tale om skyklapper? Du vil ikke ud med, hvad din egen baggrund for at hævde, at det finder sted i stort omfang, er - på det grundlag er det lige smart nok at anklage mig for at have skyklapper på, fordi jeg har været åben nok til også at nævne min egen datters tilfælde. Jeg har ikke tidligere oplevet, at personlige oplysninger bliver vendt mod nogen herinde, men jeg vil da tænke mig om to gange fremover, før jeg lukker op for den slags. Lidt ærgerligt.

Anmeld

9. maj 2010

Soap-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Soap skrev:
Nu synes jeg, du bliver grov og tillægger mig motiver, jeg ikke har. Hvis jeg, som i de første 2/3 af tråden her, ikke havde nævnt min egen datter, men kun forholdt mig til, hvad jeg oplever professionelt - og hvad jeg erfarer i AKT-regi - ville der så også have været tale om skyklapper? Du vil ikke ud med, hvad din egen baggrund for at hævde, at det finder sted i stort omfang, er - på det grundlag er det lige smart nok at anklage mig for at have skyklapper på, fordi jeg har været åben nok til også at nævne min egen datters tilfælde. Jeg har ikke tidligere oplevet, at personlige oplysninger bliver vendt mod nogen herinde, men jeg vil da tænke mig om to gange fremover, før jeg lukker op for den slags. Lidt ærgerligt.
JA det havde der for du vil ikke forstå, du har et billede af hvad der er regler for og at de følges prompte men sådan er det altså bar ikke altid Og nej jeg har ikke lyst til at dele mig bagrund, hvem jeg er hvad jeg eller mine børn, mand hedder eller lign da jeg foretrækker at være anonym, det kan jeg godt se er svært at acceptere Det er virkeligt svært at debattere med en som selv starter med at skrive tak skal du ha og starte personligere trods det slet ikke er tilfældet til at beskylde mig for at være grov i stedet for at spørge ind til hvad mener du egentlig med det du skriver ? Men du hygger dig bar med denne tråd for jeg svare ikke mere, den slags debat med mudderkast osv er jeg på ingen måde interesseret i at deltage i Tak for debatten og fortsat god søndag og du får hermed det sidste ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.