Vind taske - Skal dit barn have cykelhjelm på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2009

ano-vb

Min søn skal altid have cykelhjelm på - uanset afstand, og også selv om han sidder midt i en cykeltrailer til 2 - og det skal vi forældre selvfølgelig også, så ingen tur på cyklen, hverken med eller uden baby uden hjelm!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

ano-vb

Mit barn kan se frem til ALTID at have cykelhjelm på, både bagpå og i en cykelvogn. Et utal af gang har jeg været så tæt på at blive kørt ned af både biler, lastbiler og andre idiotiske cyklister, så derfor!

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Mine børn skal bruge cykelhjelm og det samme skal forældrene når de cykler med deres børn. Man kan ikke sige de skal bruge den også ikke selv gøre det

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

JA , mine børn SKAL have hjelm på. Både hende på 16 år , hende på 12 år og den lille som bliver 1 år imorgen. Jeg har en datter med en erhvervet hjerneskade efter en operation for en svulst. Jeg VED hvor ufatteligt lidt der skal til for at hjernen tager skade. Så pas på både jeres egne og jeres børns hjerner :lol:

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Altid cykelhjelm på alle, når der cykles. Ellers trækker vi B) Sikkerheden er alt for vigtig at give køb på.

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Ja selvfølgelig skal den lille have cykelhjelm på, og det gælder også vi voksne, kan kun støtte op om det forslag i folketinget med at børn under 12 år lovpligtigt skal have hjelm på. Det er jo det samme som sikkerhedssele. Hvis man som forælder vil have børnene til at køre med hjelm må man selv været et godt forbillede... "gør ikke som jeg, men hvad jeg siger"... Den virker altså ikke på børn, de efteraber...;)

Anmeld

7. maj 2009

memcken-vb

JA, min datter har altid cykelhjelm på når hun sidder bag på min cykel. Og er hun blevet afleveret i vuggestue uden hjelm, trækker vi hjem. Vil bare ikke risikere noget. Den ellers så forfængelige mor, er også begyndt at køre med hjelm efter hun kom til verden:P (altså datteren;)). Jeg er meget enig i en af de foregående indlæg om, at man som forælder har pligt til at passe på sig selv, for ens børn skyld. Jeg ved godt, at man ikke kan pakke sig ind i vat, og sidde hjemme i sin sofa altid, af frygt for at der skal ske en´ noget, så de stakkels børn skal vokse op uden far el mor. For selvfølgelig skal man da leve sit liv. Men jeg vil vove den påstand, at man lever lige så godt selvom man køre med cykelhjelm:)

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

...mine 2 børn SKAL have cykelhjelm på- ALTID. Jeg er en rimelelig rutineret og meget opmærksom cyklist og kører på cykel i al slags vejr (næsten- dog ikke isglat). Og selvom jeg kører pænt- er det jo ikke sikkert at mine medtrafikanter gør- og der kan også opstå uforudsete situationer. Så cykelhjemene er altid spændt på hos os- det gælder hele familien, også mor/far- også når vi ikke kører med børn. Detsværre har der da været svipsere, men det har kun været få gange- og jeg har da ikke været glad ved situationen.

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Hej ! Min datter har altid cykelhjelm på, når vi cykler. Det er lidt værre med mig... jeg har ikke en cykelhjelm og er heller ikke vild med at skulle have en. Tror generelt at vi mener, at børnene helt sikkert skal bruge cykelhjelm, men det er straks værre, når det kommer til os selv. Personligt er det fordi, jeg er øm over min frisure, hvilket jo faktisk er ret banalt... men det er også svært at ændre på banale ting:o)

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Min mand og jeg cykler selv med cykelhjelm, så det falder meget naturligt ind at vores to børn også har hjelm på, når de enten cykler selv, sidder bagpå eller sidder i vores Kangaroo bike (ladcykel fra Winther). Jeg ved hvor vigtigt en hjelm er, hvis uheldet er ude, så ingen tvivl - hvis vi har glemt hjelmen, ja så trækker vi. Men må indrømme, at jeg faktisk ikke har været ude for det endnu, da det sidder printet ind i mine børn at huske hjelmen - de synes faktisk det er sejt at have dem på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.