Hverken jeg eller sønnen kunne finde på at køre uden hjelm. Det er simpelthen for farligt når man fx kører i byen hver dag. De andre cyklister (mange af dem i hvert fald) kører som sindssyge og hvis man ikke er så sikker, bliver man nemt forskrækket og kan risikere at falde.
Jeg ved ikke, om jeg ville tage en taxa hjem, hvis vi havde glemt hjelmen. Det tror jeg nu ikke. Min søn er opdraget til ingen hjelm ingen cykletur. Jeg har aldrig haft ham bag på cyklen - kun på en ferie og der havde han bestemt hjelm på.
For min skyld kan de sagtens lovgive om hjelm. Det duer ikke at være forfængelig i den situation. Jeg vil hellere have "hattehår" end ikke noget hoved at sætte hjelmen på.:side:
Sikke en forskrækkelse Mørk. Håber du er ok! Jeg "greb" et barn for ikke så længe siden, da moren væltede ind over kantstenen. Han sad i cykelstol uden hjelm og jeg fik lige fat i ham, inden han knaldede skallen ned i fortovet. Tror aldrig mere hun kører med ham uden hjelm. Vi talte lidt sammen bagefter, for hun var meget rystet (det var jeg faktisk også) og hun blev ved med at sige - jamen vi skulle jo bare over i bhv. Ja men der kan det jo desværre også gå galt!
Anmeld