Vind taske - Skal dit barn have cykelhjelm på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2009

ano-vb

Ja, min søn på nu 14 måneder SKAL have cykelhjelm på, når vi cykler, ligesom jeg har. Og hvis han er blevet afleveret i vuggestuen med klapvogn eller bil, og cykelhjelmen er glemt, så trækker vi hjem:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

ano-vb

Cykelhjelm er et must. Jeg og min lille pige på 10 måneder har dog endnu ikke vovet os ud på cyklen, men når mor her får taget mod til sig, så skal vi alle have cykelhjelm på. Kan man i øvrigt få cykelsæder til små børn, der sidder foran på cyklen? Jeg synes, at når man bliver forældre, bliver man mere ansvarsbevidst - ikke alene over for barnet, men også over for en selv og sine medmennesker. Jeg har fx ikke tidligere haft noget udpræget behov for at køre med cykelhjelm, men som sagt er det et must nu. Faren fik i øvrigt en cykelhjelm af os i fødselsdagsgave ;)

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Vi er desværre så dobbeltmoralske, at vi endnu ikke selv kører med cykelhjelm. Det er vist dovenskab at vi endnu ikke har fået købt nogen. Vores datter er 5 mdr. og den dag hun skal med på cyklen, s er det på med hjelmen til hele familien. Der er ingen undskyldning, det er simpelthen for dumt at køre uden. Vi skal tænke på, at vi skal være der for vores datter i mange år endnu, så derfor skal vi voksne også passe på os selv.

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Jeg har altid cyklet meget og det skal min datter også lære glæden ved. Samtidig med at vi købte børnestol til cyklen købte vi naturligvis også hjelm til datteren. Der gik lidt tid før hun ville have den på, uden skrig og skrål - men nu klapper hun sig på hovedet og ser spørgende ud, hvis hun ikke får hjelmen på så snart vi skal ud af døren. Faderen føler sig ikke så sikker på cyklen, så de trækker over i vuggestuen. Hende med hjelm og han uden. Jeg kører med hende den ene kilometer der er derover. Begge er vi iført hjelm. Min datter skal lære at cykel og cykelhjelm hører sammen, ligesom bil og sikkerhedssele hører sammen. For selvom jeg kører godt og kan tage vare på os i trafikken, kan vi ikke forvente at alle andre kan finde ud af det. En vigtig pointe når man taler med alle dem som hader hattehår og mener at de kører fint og "aldrig" har haft et uheld - husk på at du ikke kan stole på at de andre cyklister er lige så dygtige cyklister som dig.

Anmeld

7. maj 2009

TinaK-vb

Vi har en christianiacykel, og drengene har hjelm på, når vi kører på den. Den kan smutte engang imellem (fx hvis den er glemt i børnehave/dagpleje, når far henter i bil). Vi har købt skaterhjelme til dem, synes de virker meget mere sikre end en gang flamingo med plastikmaling på.. Moderen og faderen burde også have hjelmen, og den er under stærk overvejelse -ihvertfald hos moderen, som kører 95 % af tiden på cyklen.

Anmeld

7. maj 2009

uni-gruppe-vb

Da hun var lille og sad bagpå min cykel, var der ingen slinger i valsen. Ingen hjelm, ingen cykling. Nu er jeg liiiiidt mere afslappet. Når hun kører alene skal hun have den på. Når vi kører sammen kan det godt ske at den får lov at blive hjemme hvis det er meget varmt. Nu er hun også et meget forsigtigt barn i trafikken (og kun der :P ), men selvfølgelig kan uheldet være ude alligevel.

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Ja, vi har altid cykelhjelm på .... og da vi starter hjemmefra glemmer vi den ikke:cheer:

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

JA! Her går vi ind for cykelhjelm. vi har den selv p når vi cykler så ligeledes har sønnikke. Jeg kunne heller aldrig drømme om, at sætte mig på hesten uden ridehjelm!

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Vores børn har altid hjelm på og er rigtig søde til selv at sørge for det :) Men jeg er også nødt til at sige at dobbel moral somme tider er dobbelt så godt, for vi forældre har aldrig cykelhjelm på selv :( Hmm. Men vi mener også at det vigtigste er at lære sine børn om ricikoen, så de senere hen selv kan tage stilling til om de vil bruge hjelm eller ej. Vi håber selvfølgelig de vil...

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Da jeg var mindre brugt jeg også cykelhjelm med da jeg blev teenager smed jeg den fordi det var utjeket med en cykelhjelm men efter jeg fik min søn for 2½ år siden er jeg begyndt at bruge den igen min søn bruger den også selv om han sidder i en cykel trailer sikker heden er vigtigt for mig og min søn også spørger han heller ikke mig om hvorfor jeg ikke bruger cykelhjelm også kan man altid tage diskussionen med ham når han bliver teenager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.