Pigerne bruger altid cykelhjelm og farmand gør også, når han cykler sammen med dem. Jeg har aldrig gjort det - en kombination af dumhed og forfængelighed :dry:
Men NU skal det være anderledes, jeg må ha' en hjelm; Jeg styrtede på min cykel idag for første gang i måske 25 år og sidder her med skrabede håndflader, ømme albuer og knæ.
Kom cyklende på vejen og pludselig glider min taske, som jeg havde slænget over skulderen ned ad min arm og ind i hjulet og i løbet af nul komma fem, stopper cyklen og jeg ryger forover. Jeg når at tænke "ikke hovedet, ikke hovedet, ikke hovedet" i den der ultraslowmotion sekvens, hvor jeg hænger i luften på vej mod jorden og når gudskelov at få taget fra med hænderne istedet, men vælter så rundt og bliver gokket i hovedet bagfra af noget, der må være cykelstolen og slår som sagt albuer og knæ og den ene "langside" af låret. Ligger fuldstændig filtret ind i cyklen, med nederdelen oppe om ørerne (! :laugh: ) og må kæmpe for at komme fri og op på benene. Registrer at et par biler bare kører forbi, selvom jeg ligger lidt inde på kørebanen (skiderikker), men får mig da tilsidst moslet fri og kommer op på benene.
En ung, venlig fløs på knallert stopper op og spørger om jeg skal have noget hjælp og jeg takker pænt nej, men kan mærke at jeg er lidt rystet og tummelumsk og at mine mundvige bævrer lidt og at jeg godt kunne gå hen og blive flæbevorn :laugh: Og samtidig kan jeg ikke lade være med at fnise, mest ved tanken om hvor latterligt det må have set ud, men sikkert også af hysterisk lettelse over at det ikke gik værre..
Men føj for en forskrækkelse. Det kunne jo være gået helt galt. Hvis de der biler havde været ud for mig og ikke lidt bagved, var jeg jo for fanden blevet kørt over :dry: Øv nej!
Så nu står den på cykelhjelm snarest. Udover at min ældste datter blev virkelig skræmt, og kastede sig om halsen på mig, da jeg fortalte hende det, var noget af det første hun sagde også "nu skal du til at køre med cykelhjelm, mor" Og det har hun fuldstændig ret i..
Anmeld