Sygemelding - hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2015

Jj1709

mor:) skriver:

Men har sagsbehandler dokumentation for den sygemelding? 

Min læge har sendt de oplysninger, som han fortalte mig de havde krav på.. Så det vil jeg jo mene hun har?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

Jj1709

Da jeg var sygemeldt sendte mit arbejde et dokument til mig jeg skulle udfylde sammen med min læge - her skulle årsagen også angives. 

Min arbejdsgiver kan ikke indhente hos lægen da denne har tavshedspligt, derfor skulle jeg selv sende det. 

Nej en arbejdsgiver kan ikke, men kommunen kan sagtens indhente oplysninger da lægen, hvis de skal bruge dem 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Jj1709

Mamalou skriver:

Jeg sidder også som rådgiver i en sygedagpengeafdeling. Det er lovpligtigt, at der foreligger lægelig dokumentation for sygemeldingen, og det er en betingelse for, at du kan modtage sygedagpenge. Du må have snakket med din rådgiver, så du kan få en ordentlig forklaring. Så giver det måske bedre mening for dig.

Jeg er ked af dit tab!

Jamen jeg synes jo faktisk hun har fået dokumentation fra min læge.. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Jj1709

lineog4 skriver:

Da jeg blev sygemeldt efter de 16 ugers barsel med Lia, sendte min læge oplysninger op og det er lige før jeg siger selvsagt skrev min læge grunden: jeg kunne ikke varetage et arbejde da jeg bar mentalt i bund grundet jeg havde mistet et barn.

Jeg var til min første sygesamtale på kommunen inden for den første måned og skulle tale om planen for at komme tilbage på arbejde. Og der skal de jo vide grunden til man er sygemeldt, ellers er den samtale lidt svær.

Jeg tænker mere hvorfor du ikke vil de får oplysningerne, de bruger dem jo ikke til andet end at vide hvorfor du er sygemeldt?

Jamen som det er, har de jo oplysninger i form af min sygemelding.. Min læge skrev deri hvad sygehuset havde skrevet, at jeg skulle være sygemeldt en månede grundet mit foster var dødt, og jeg skulle igennem en medicinsk abort.. 

jeg tænker bare, hvorfor ringer de ikke til lægen hvis de skal vide mere? Jeg synes det virker mystisk at JEG skal tage en kopi af min journal og aflevere på kommunen.. Jeg er nok ret følsom på det punkt, men jeg synes simpelthen ikke det kan passe at de har ret til min journal.. Min læge har jo skrevet hvad der er galt 

Anmeld Citér

26. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jj1709 skriver:

Jamen som det er, har de jo oplysninger i form af min sygemelding.. Min læge skrev deri hvad sygehuset havde skrevet, at jeg skulle være sygemeldt en månede grundet mit foster var dødt, og jeg skulle igennem en medicinsk abort.. 

jeg tænker bare, hvorfor ringer de ikke til lægen hvis de skal vide mere? Jeg synes det virker mystisk at JEG skal tage en kopi af min journal og aflevere på kommunen.. Jeg er nok ret følsom på det punkt, men jeg synes simpelthen ikke det kan passe at de har ret til min journal.. Min læge har jo skrevet hvad der er galt 

Lægen må vel ikke udtale sig yderligere uden samtykke fra dig?

Anmeld Citér

26. marts 2015

Jj1709

Lægen må vel ikke udtale sig yderligere uden samtykke fra dig?

Jeg har på kommunen underskrevet at de må indhente lægelige dokumentationer, så det går jeg udfra 

Anmeld Citér

26. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jj1709 skriver:

Jeg har på kommunen underskrevet at de må indhente lægelige dokumentationer, så det går jeg udfra 

Okay. Det virker underligt at de ikke bare gøre det så.

Anmeld Citér

26. marts 2015

Mamalou

ekebiv skriver:

Egentlig ret skræmmende når ikke engang politiet kan få oplysninger uden en kendelse.

synes ikke det "kommer dem ved" sålænge der er en lægeerklæring.

Jeg synes det er logisk, at kommunen skal have de oplysninger der er nødvendige for at behandle sygedagpengesagen - og hjælpe den sygemeldte bedst muligt til at blive rask igen. Hvilke oplysninger, der er nødvendige i denne situation er svært for mig at svare på. Umiddelbart burde der ikke være behov for alverden, hvis der er udsigt raskmelding efter 1 måned. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

lineog4

Jj1709 skriver:

Okay forstod bare på dit første indlæg at lægen ikke havde skrevet hvad grunden til sygemeldingen var, og det vil jeg da tro de skal vide for at kunne hjælpe bedst muligt. 

Men har lægen oplyst det er grundet eftervirkninger psykisk af en ikke ønsket abort grundet fosterdød. Så kan jeg ikke forstå de skal have mere. Det er jo op til din læge og vurdere om du kan varetage dit studie. Og selvom om en sagsbehandler mener det kan man godt hvis aborten er sket inden den og den uge, så kan de vel ikke træffe den lægefaglige vurdering.

så har hun fået oplyst, ikke ønsket abort i den og den uge grundet forsterdød og ikke klar til at gentoptage studie, så burde det være nok

Anmeld Citér

26. marts 2015

Jj1709

Okay. Det virker underligt at de ikke bare gøre det så.

Ja det synes jeg også.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.