Sygemelding - hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

Jj1709

Mamalou skriver:

Hvilken afd sidder vedkommende der vil have dokumentationen? 

Det er jobcenteret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

Jj1709

Yurie skriver:

Men hvis hun  SKAL ha den, forstår ikke hvorfor det skal være fra dig og ikke fra lægen?

Jamen ifølge hendes mail er det fordi hun ikke har ret Til at få det oplyst af min læge, og derfor vil hun have JEG skal gå på nettet og printe det ud fra min journal - og det vil jeg simpelthen ikke, da jeg synes det er SÅ grænse overskridende at en vildt fremmede person skal læse min journal med så personlige oplysninger.. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Jj1709

esioul skriver:

Kender ikke lige noget til det. Men det gør mig ondt at høre 

Tak 

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Jj1709 skriver:

Jamen ifølge hendes mail er det fordi hun ikke har ret Til at få det oplyst af min læge, og derfor vil hun have JEG skal gå på nettet og printe det ud fra min journal - og det vil jeg simpelthen ikke, da jeg synes det er SÅ grænse overskridende at en vildt fremmede person skal læse min journal med så personlige oplysninger.. 

Så hun prøver at snyde dig til det, hvis hun ved at hun ikke har ret til det fra lægen, hvorfor skal hun så have ret til at få det fra dig? Hvis din læge siger god for at du kan få de penge, så skal du vel også have dem, om hun ser noget eller ej. Hvis lægen har sygemeldt dig, er der jo nok en grund, og den grund behøver hun ikke vide, måske hvis du ikke havde det fra lægen, men når der sidder en læge og siger at du skal være sygemeldt en måned, så skal der ikke sidde en trunte og siger at du skal sende alt muligt.

Det er en måned, så må hun sku slappe af.
Men der er virkelig nogle inde på kommunen, der ikke tænker selv. Jeg fik taget mine feriepenge, dem havde hun da bare slettet, fordi at de jo blev modregnet min kh.. Øhh nej, de gjorde ikke. Fordi jeg var ikke på kh da jeg fik feriepenge.

Så bliv ved med at kæmp, stå fast, skriv, ring, mød op, det virkede for mig at blive ved at skrive(Sad i et andet land)

Anmeld Citér

25. marts 2015

Tobis

Profilbillede for Tobis
Yurie skriver:

Så hun prøver at snyde dig til det, hvis hun ved at hun ikke har ret til det fra lægen, hvorfor skal hun så have ret til at få det fra dig? Hvis din læge siger god for at du kan få de penge, så skal du vel også have dem, om hun ser noget eller ej. Hvis lægen har sygemeldt dig, er der jo nok en grund, og den grund behøver hun ikke vide, måske hvis du ikke havde det fra lægen, men når der sidder en læge og siger at du skal være sygemeldt en måned, så skal der ikke sidde en trunte og siger at du skal sende alt muligt.

Det er en måned, så må hun sku slappe af.
Men der er virkelig nogle inde på kommunen, der ikke tænker selv. Jeg fik taget mine feriepenge, dem havde hun da bare slettet, fordi at de jo blev modregnet min kh.. Øhh nej, de gjorde ikke. Fordi jeg var ikke på kh da jeg fik feriepenge.

Så bliv ved med at kæmp, stå fast, skriv, ring, mød op, det virkede for mig at blive ved at skrive(Sad i et andet land)

Er du ledig på dagpenge normalt? Eller på kontanthjælp? Jeg er selv socialrådgiver i en sygedagpenge afdeling og vi har i den grad ret til både at indhente lægelige oplysninger og samtidig skal borgeren også pligt til at medvirke i sagen ellers kan de ikke få udbetalt sygedagpenge 

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Tobis skriver:

Er du ledig på dagpenge normalt? Eller på kontanthjælp? Jeg er selv socialrådgiver i en sygedagpenge afdeling og vi har i den grad ret til både at indhente lægelige oplysninger og samtidig skal borgeren også pligt til at medvirke i sagen ellers kan de ikke få udbetalt sygedagpenge 

er det mig eller ts du vil snakke med?

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Tobis skriver:

men hvorfor så ikke få det direkte fra lægen?

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mille123

Tobis skriver:

Jeg er forundret over denne ret, når en anden offentlig myndighed har godkendt en sygemelding.... Hvordan kan det, være? Synes ikke det er særlig menneskeligt... Jeg arbejder selv i politiet, og vi får ingen personfølsomme oplysninger, mm vi får kendelser på dette, altså skal der være en argumentation for at de personfølsomme oplysninger står mål med formålet (sagen)... Det synes jeg godt nok ikke det er når et menneske legitimt er sygemeldt(ved lægen) kunne forstå hvis man selv ringede og sagde jeg kommer ikke den næste måneds tid. Jeg var faktisk overbevist at kommunen ikke kunne holde penge tilbage på den baggrund ... Man bliver klogere

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mille123

Jj1709 skriver:

Sagen er at jeg på nuværende tidspunkt er sygemeldt efter at have fået konstateret at vores kommende baby desværre ikke var i live længere, jeg fik i den forbindelse en medicinsk abort for 6 dage siden, lægen sendte en sygemelding til min kommune, hvor han skrev at jeg var sygemeldt fra dd, og en månede frem, han skrev ikke direkte hvad det omhandlede, idet han oplyste mig at de ikke havde krav på disse detaljer, nu er jeg så blevet kontaktet af min sagsbehandler at hun skal have dokumentation, læs kopi! fra min journal på hvorfor jeg er sygemeldt, alle jeg har talt med siger hun ikke har krav på disse oplysninger, og det samme sagde lægen, nu har jeg så modtaget et brev i e-boks om at jeg ikke vil få penge til D. 1 pga jeg ike har indleveret dokumentation på min sygemelding.. hun har i en mail erkendt hun ikke havde krav på at få disse oplysninger fra min læge, men ville have mig til at gå ind på sundhed.dk? Tror jeg det var, og printe dokumentation ud fra min journal..

Jeg beklager simpelthen hvis det er blevet langt og rodet, men jeg er SÅ frustreret, hvad fanden gør man? 

Kan hun virkelig forlange så personfølsomme oplysninger? 

Til dig

træls at skulle tumle med sin sygemelding, hvor man egentlig skulle bruge tiden på at hele sine sår. Sender varme tanker

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Mille123 skriver:

Jeg er forundret over denne ret, når en anden offentlig myndighed har godkendt en sygemelding.... Hvordan kan det, være? Synes ikke det er særlig menneskeligt... Jeg arbejder selv i politiet, og vi får ingen personfølsomme oplysninger, mm vi får kendelser på dette, altså skal der være en argumentation for at de personfølsomme oplysninger står mål med formålet (sagen)... Det synes jeg godt nok ikke det er når et menneske legitimt er sygemeldt(ved lægen) kunne forstå hvis man selv ringede og sagde jeg kommer ikke den næste måneds tid. Jeg var faktisk overbevist at kommunen ikke kunne holde penge tilbage på den baggrund ... Man bliver klogere

Helt enig.
Synes også det er mærkeligt, når det nu er lægen der har sagt at hun skal være sygemeldt, og det er kun en måned..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.