Sygemelding - hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Helt enig.
Synes også det er mærkeligt, når det nu er lægen der har sagt at hun skal være sygemeldt, og det er kun en måned..

Men har sagsbehandler dokumentation for den sygemelding? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Da jeg var sygemeldt sendte mit arbejde et dokument til mig jeg skulle udfylde sammen med min læge - her skulle årsagen også angives. 

Min arbejdsgiver kan ikke indhente hos lægen da denne har tavshedspligt, derfor skulle jeg selv sende det. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mamalou

Jeg sidder også som rådgiver i en sygedagpengeafdeling. Det er lovpligtigt, at der foreligger lægelig dokumentation for sygemeldingen, og det er en betingelse for, at du kan modtage sygedagpenge. Du må have snakket med din rådgiver, så du kan få en ordentlig forklaring. Så giver det måske bedre mening for dig.

Jeg er ked af dit tab!

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mamalou

Så kort sagt: Ja, hun kan godt forlange så personfølsomme oplysninger.

(læste lige dit første indlæg igennem igen)

Held & lykke med det.

Anmeld Citér

26. marts 2015

Babyklokke

Yurie skriver:

Så hun prøver at snyde dig til det, hvis hun ved at hun ikke har ret til det fra lægen, hvorfor skal hun så have ret til at få det fra dig? Hvis din læge siger god for at du kan få de penge, så skal du vel også have dem, om hun ser noget eller ej. Hvis lægen har sygemeldt dig, er der jo nok en grund, og den grund behøver hun ikke vide, måske hvis du ikke havde det fra lægen, men når der sidder en læge og siger at du skal være sygemeldt en måned, så skal der ikke sidde en trunte og siger at du skal sende alt muligt.

Det er en måned, så må hun sku slappe af.
Men der er virkelig nogle inde på kommunen, der ikke tænker selv. Jeg fik taget mine feriepenge, dem havde hun da bare slettet, fordi at de jo blev modregnet min kh.. Øhh nej, de gjorde ikke. Fordi jeg var ikke på kh da jeg fik feriepenge.

Så bliv ved med at kæmp, stå fast, skriv, ring, mød op, det virkede for mig at blive ved at skrive(Sad i et andet land)

Har du lyst til at forklare nærmere om din sag med feriepenge? Jeg er nemlig selv i 'problemer' ang feriepenge og kh. Og får noget forskelligt afvide hver gang.. 

Kun hvis du har lyst 

Anmeld Citér

26. marts 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Har du lyst til at forklare nærmere om din sag med feriepenge? Jeg er nemlig selv i 'problemer' ang feriepenge og kh. Og får noget forskelligt afvide hver gang.. 

Kun hvis du har lyst 

Jamen jeg havde fået feriepenge, havde været i praktik(det man kan være på når man er på kh), hvor jeg havde fået feriepengene(kom som en overraskelse for mig), jeg skulle så stoppe med kh i marts sidste år, da jeg skulle forlade Danmark. Så jeg gik ned og hun spurgte om jeg ville have feriepengene, så de blev modregnet kh eller jeg ville have dem efter jeg var stoppet på Kh, og jeg sagde at jeg gerne ville have dem efter.

Jeg skulle have dem 1.maj eller juni, og de gik så ikke ind, og jeg skrev ind, og så skrev den trunte tilbage at hun havde slettet dem, fordi de jo skulle modregnes min kh(ØHHH Nej..) Hun fik nogle mails tilbage, hvorfor jeg fortalte hvad jeg havde fået af vide og at jeg skulle have mine penge.. Jeg blev ved med at skrive til hende, hvor jeg sagde at hun tog fejl og at det var mine penge.. og til sidst fangede hun den, at hun havde lavet en fejl og jeg fik mine penge.

Men hvis man er på kh, vil feriepengene blive modregnet(hvad jeg fik af vide hver gang), men hvis man kan vente med at få feriepengene til man er færdig på kh, så skal man gøre det, for så mister man ikke nogen penge.

Håber det kan hjælpe dig.

Anmeld Citér

26. marts 2015

ekebiv

Mamalou skriver:

Så kort sagt: Ja, hun kan godt forlange så personfølsomme oplysninger.

(læste lige dit første indlæg igennem igen)

Held & lykke med det.

Egentlig ret skræmmende når ikke engang politiet kan få oplysninger uden en kendelse.

synes ikke det "kommer dem ved" sålænge der er en lægeerklæring.

Anmeld Citér

26. marts 2015

ekebiv

mor:) skriver:

Lægen har vurderet at hun skal sygemelde sig en måned, det er vel nok dokumentation? 

Anmeld Citér

26. marts 2015

TNBC

mor:) skriver:

Lægen har jo sendt sygemelding til kommunen, så må man da regne med at sagsbehandleren har fået den. Og det er kun en måned.

Anmeld Citér

26. marts 2015

lineog4

Da jeg blev sygemeldt efter de 16 ugers barsel med Lia, sendte min læge oplysninger op og det er lige før jeg siger selvsagt skrev min læge grunden: jeg kunne ikke varetage et arbejde da jeg bar mentalt i bund grundet jeg havde mistet et barn.

Jeg var til min første sygesamtale på kommunen inden for den første måned og skulle tale om planen for at komme tilbage på arbejde. Og der skal de jo vide grunden til man er sygemeldt, ellers er den samtale lidt svær.

Jeg tænker mere hvorfor du ikke vil de får oplysningerne, de bruger dem jo ikke til andet end at vide hvorfor du er sygemeldt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.