Sygemelding - hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

Jj1709

Yurie skriver:

Så hun prøver at snyde dig til det, hvis hun ved at hun ikke har ret til det fra lægen, hvorfor skal hun så have ret til at få det fra dig? Hvis din læge siger god for at du kan få de penge, så skal du vel også have dem, om hun ser noget eller ej. Hvis lægen har sygemeldt dig, er der jo nok en grund, og den grund behøver hun ikke vide, måske hvis du ikke havde det fra lægen, men når der sidder en læge og siger at du skal være sygemeldt en måned, så skal der ikke sidde en trunte og siger at du skal sende alt muligt.

Det er en måned, så må hun sku slappe af.
Men der er virkelig nogle inde på kommunen, der ikke tænker selv. Jeg fik taget mine feriepenge, dem havde hun da bare slettet, fordi at de jo blev modregnet min kh.. Øhh nej, de gjorde ikke. Fordi jeg var ikke på kh da jeg fik feriepenge.

Så bliv ved med at kæmp, stå fast, skriv, ring, mød op, det virkede for mig at blive ved at skrive(Sad i et andet land)

Altså det føler jeg jo at hun prøver, idet jeg har fået oplyst at hun ikke har krav på mere info end hun har fået.. 

Jeg må tage op imorgen og forlange at snakke med en overordnet, det kan simpelthen ikke passe at en sagsbehandler har ret til så private oplysninger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

Jj1709

Tobis skriver:

Er du ledig på dagpenge normalt? Eller på kontanthjælp? Jeg er selv socialrådgiver i en sygedagpenge afdeling og vi har i den grad ret til både at indhente lægelige oplysninger og samtidig skal borgeren også pligt til at medvirke i sagen ellers kan de ikke få udbetalt sygedagpenge 

Hvis det er mig du mener, er jeg under uddannelse men skal have penge gennem kommunen mens jeg er sygemeldt.. 

Jeg stiller mig som sådan ikke på bagben for at dokumentere at jeg er syg, jeg stiller mig på bagben overfor at JEG skal aflevere noget så personligt som min journal.. Altså jeg tænker at de oplysninger kommunen har ret Til ifølge lægen, må de jo indhente den vej? Jeg har jo dokumenteret jeg er syg i form af at min læge har sendt en lægeerklæring, hvilket en læge jo ikke bare kan uden grund  Jeg har endda talt med ydelseskontoret i kommunen for at høre hvad jeg ville få udbetalt i såfald pengene kommer, og fortalt dem hvordan det hele hang sammen, og ham jeg talte med sage at jeg ikke skulle aflevere noget som helst fra min journal, men at sagsbehandleren selv måtte indhente oplysningerne via lægen inform af en detaljeret sygemelding? jeg synes da godt nok det lyder mærkeligt hvis en sagsbehandler kan forlange noget som helst fra en borgers journal 

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Jj1709 skriver:

Altså det føler jeg jo at hun prøver, idet jeg har fået oplyst at hun ikke har krav på mere info end hun har fået.. 

Jeg må tage op imorgen og forlange at snakke med en overordnet, det kan simpelthen ikke passe at en sagsbehandler har ret til så private oplysninger 

Kan jeg godt forstå. Når alle andre siger at hun ikke skal have noget, må der jo være noget om snakken.

Men ja, bliv ved med at pres på. held og lykke.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Jj1709

Mille123 skriver:

Til dig

træls at skulle tumle med sin sygemelding, hvor man egentlig skulle bruge tiden på at hele sine sår. Sender varme tanker

Tak.. 

Ja det gør ikke sagen bedre, tværtimod.. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Jj1709

Yurie skriver:

Kan jeg godt forstå. Når alle andre siger at hun ikke skal have noget, må der jo være noget om snakken.

Men ja, bliv ved med at pres på. held og lykke.

Ja det tænker jeg også.. 

Tak 

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Jj1709 skriver:

Ja det tænker jeg også.. 

Tak 

Selv tak...

Min far sagde også da jeg sagde at bare var blevet ved at skrive, at det er det man skal gøre. blive ved med at presse dem, til de lytter.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Jj1709

Yurie skriver:

Selv tak...

Min far sagde også da jeg sagde at bare var blevet ved at skrive, at det er det man skal gøre. blive ved med at presse dem, til de lytter.

Det har jeg også tænkt mig at gøre imorgen, jeg følte mig bare på bar bund når dem jeg talte med deroppe henviste til det var sagsbehandleren jeg skulle tage den med- for det synes jeg jo ikke rigtigt har nyttet noget indtil nu.. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Jj1709 skriver:

Det har jeg også tænkt mig at gøre imorgen, jeg følte mig bare på bar bund når dem jeg talte med deroppe henviste til det var sagsbehandleren jeg skulle tage den med- for det synes jeg jo ikke rigtigt har nyttet noget indtil nu.. 

Har du en du kan tage med? Som hjælp..

Ja det er ikke let at de sender dig til hende, men så må du forklare dem at du har fået noget andet af vide og du vil se skriftligt bevis på at hun har krav på de oplysninger, når andre siger nej.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Jj1709

Yurie skriver:

Har du en du kan tage med? Som hjælp..

Ja det er ikke let at de sender dig til hende, men så må du forklare dem at du har fået noget andet af vide og du vil se skriftligt bevis på at hun har krav på de oplysninger, når andre siger nej.

Ja jeg tager min kæreste med derop imorgen.. 

Jeg forlanger simpelthen at snakke med en overordnet.. Jeg vil simpelthen ikke udlevere nogen som helst journal.. Og sådan bliver det 

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Jj1709 skriver:

Ja jeg tager min kæreste med derop imorgen.. 

Jeg forlanger simpelthen at snakke med en overordnet.. Jeg vil simpelthen ikke udlevere nogen som helst journal.. Og sådan bliver det 

Godt...

og lad dem ikke træde på jer..

og det  er kun en måned det handler om.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.