Tobis skriver:
Er du ledig på dagpenge normalt? Eller på kontanthjælp? Jeg er selv socialrådgiver i en sygedagpenge afdeling og vi har i den grad ret til både at indhente lægelige oplysninger og samtidig skal borgeren også pligt til at medvirke i sagen ellers kan de ikke få udbetalt sygedagpenge
Hvis det er mig du mener, er jeg under uddannelse men skal have penge gennem kommunen mens jeg er sygemeldt..
Jeg stiller mig som sådan ikke på bagben for at dokumentere at jeg er syg, jeg stiller mig på bagben overfor at JEG skal aflevere noget så personligt som min journal.. Altså jeg tænker at de oplysninger kommunen har ret Til ifølge lægen, må de jo indhente den vej? Jeg har jo dokumenteret jeg er syg i form af at min læge har sendt en lægeerklæring, hvilket en læge jo ikke bare kan uden grund
Jeg har endda talt med ydelseskontoret i kommunen for at høre hvad jeg ville få udbetalt i såfald pengene kommer, og fortalt dem hvordan det hele hang sammen, og ham jeg talte med sage at jeg ikke skulle aflevere noget som helst fra min journal, men at sagsbehandleren selv måtte indhente oplysningerne via lægen inform af en detaljeret sygemelding? jeg synes da godt nok det lyder mærkeligt hvis en sagsbehandler kan forlange noget som helst fra en borgers journal 
Anmeld
Citér