Anonym skriver:
Nej det er han ikke men han lugter af øl han mener man forbrænder en øl i timen så ham godt må køre
Det er en skrøne, at man "forbrænder en genstand pr. time" og derved eksempelvis kan køre bil ovenpå 7-8 genstande, såfremt de blot er drukket over en række timer.
Skrønen er formentlig opstået, fordi man som tommelfingerregel forbrænder en genstand pr. time efter man er STOPPPET med at indtage alkohol. Ikke så længe man drikker videre.
Din kæreste har et alkoholproblem forstået på den måde, at det er et problem for jeres parforhold og derved for hans familie. Til trods for at du giver udtryk for din bekymring, vælger han at fortsætte og kommer med en række undskyldninger for at vedholde sit forbrug.
Problemet med alkohol for ham handler som sådan ikke nødvendigvis om antallet af genstande, men snarere det at han vælger det fremfor sin familie - og på trods af at det giver ham problemer i sit parforhold.
At han også kører bil, og ikke vil høre på almindelig sund fornuft, understreger problematikken.
Jeg ville ikke acceptere nogen af delene - hverken en mand som ikke gad vores familie i weekenderne, eller en mand som kørte spirituskørsel. Jeg ville stille ham et ufravigeligt ultimatum, og ellers ville jeg forlade ham.
Held og lykke med det hele, jeg håber at det løser sig for dig
Anmeld