Bekymret for min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Jeg er ked af at sige det, men din kæreste lyder ikke just som en særlig god kæreste eller far, hvis han har brug for at drikke øl dagen lang i weekenderne. Det er i min verden noget som ikke er normalt, og derfor ringer alarmklokkerne også hos mig... 

Jeg synes det virker til at være en mand, som hellere vil leve ungkarlelivet, end at være familiefar. Ud fra det du beskriver han laver i weekenderne.

Hvordan ser du fremtiden med ham? Har du tænkt de tanker?

Jeg syntes han er en dejlig mand og når far og søn er sammen så hygget de sig virkelig meget ser min fremtid som en lille familie men skal bare have ham til at forstå at hans søn har brug for ham og det hved jeg ikke helt hvordan jeg gøre han er en rar fyr og selv om han har drukket er han også ganske rar jeg har ikke brug for en vudering af hvor god en far han er for han er en god far men han har bare ik tid noget til at være der mere i hverdagen og i weekenden glipper det nok lidt for ham og hvis han så vare var der lidt mere i weekenden ville det være som jeg ønsker han er jo banker i en branche hvor man har lange dag og det øl det skal jeg bare have reduceret på en eller anden måde. Men en ting skal vi have på plads en god far er han  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Frk.S

Anonym skriver:

Jeg syntes han er en dejlig mand og når far og søn er sammen så hygget de sig virkelig meget ser min fremtid som en lille familie men skal bare have ham til at forstå at hans søn har brug for ham og det hved jeg ikke helt hvordan jeg gøre han er en rar fyr og selv om han har drukket er han også ganske rar jeg har ikke brug for en vudering af hvor god en far han er for han er en god far men han har bare ik tid noget til at være der mere i hverdagen og i weekenden glipper det nok lidt for ham og hvis han så vare var der lidt mere i weekenden ville det være som jeg ønsker han er jo banker i en branche hvor man har lange dag og det øl det skal jeg bare have reduceret på en eller anden måde. Men en ting skal vi have på plads en god far er han  

Men når han er så meget væk i hverdagene - er det jo netop at han burde prioritere at være sammen med jer i weekenderne - eller rettere han burde have LYST til at det var jer han skulle være sammen med. Selvfølgelig ikke hver weekend - der skal også være plads til at se vennerne.

Men den tid med jeres søn nu kommer altså ikke igen. Hvis han fortsætter sådan, så kommer han måske til at stå om nogle år og se jeres søn være vokset op og han har slet ikke været der.

Det kan godt ske du synes han er en god far... og det er da godt du synes det, når du nu har et barn med ham. 
Personligt synes jeg bare ikke det er nok at han lige hygger kort med barnet og så er det dét.

Jeg havde aldrig accepteret at min mand ikke ville bruge en god del af sin fritid sammen med os - det er derfor vi har valgt at få børn - for at være sammen med dem (begge to). Men sådan er vi heldigvis så forskellige.

At han kører bil i alkoholpåvirket tilstand synes jeg også er meget alarmerende. Det havde eg aldrig accepteret - men jeg mener vitterligt heller ikke at alkohol og bil hører sammen og foragter dem der skider på at de sætter andres liv på spil fordi de ikke kan skille de to ting ad.

Mht. hans alkoholforbrug ellers, så lyder det af lidt meget - men hvis han ikke kørte bil så ville det måske være ok, så længe det blev holdt til weekenden (og så måske ikke lige hver weekend og både fre-lør-søn). Jeg synes dog det lyder som om det er lidt et problem for ham, når han siger at livet ikke er værd at leve uden øl. Det tyder på at han ikke kan undvære det. 
Jeg kan såmænd også lide en øl eller et glas vin, men jeg kan sagtens undvære det. Kan man ikke det, er det at man skal overveje kraftigt om man har et problem.

Anmeld

2. marts 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Så er det jonen helt anden sag:-) Jeg læste det som om, at han ikke prioriterede at være sammen med sin søn når han havde fri i weekenderne. Derfor skrev jeg det. 

Men synes stadig du skal tage snakken med ham, for hvad vil der ikke ske hvis han bliver taget med over 0,5 i bilen... Nok en fyreseddel og frakendelse af kort eller lign. Det er dyrt for en ung ny familie. 

Som en anden skrev, så åben den med hvad der sker inden i dig, hvad du bliver bange for osv. Så føler han det nok ikke som et angreb

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Men når han er så meget væk i hverdagene - er det jo netop at han burde prioritere at være sammen med jer i weekenderne - eller rettere han burde have LYST til at det var jer han skulle være sammen med. Selvfølgelig ikke hver weekend - der skal også være plads til at se vennerne.

Men den tid med jeres søn nu kommer altså ikke igen. Hvis han fortsætter sådan, så kommer han måske til at stå om nogle år og se jeres søn være vokset op og han har slet ikke været der.

Det kan godt ske du synes han er en god far... og det er da godt du synes det, når du nu har et barn med ham. 
Personligt synes jeg bare ikke det er nok at han lige hygger kort med barnet og så er det dét.

Jeg havde aldrig accepteret at min mand ikke ville bruge en god del af sin fritid sammen med os - det er derfor vi har valgt at få børn - for at være sammen med dem (begge to). Men sådan er vi heldigvis så forskellige.

At han kører bil i alkoholpåvirket tilstand synes jeg også er meget alarmerende. Det havde eg aldrig accepteret - men jeg mener vitterligt heller ikke at alkohol og bil hører sammen og foragter dem der skider på at de sætter andres liv på spil fordi de ikke kan skille de to ting ad.

Mht. hans alkoholforbrug ellers, så lyder det af lidt meget - men hvis han ikke kørte bil så ville det måske være ok, så længe det blev holdt til weekenden (og så måske ikke lige hver weekend og både fre-lør-søn). Jeg synes dog det lyder som om det er lidt et problem for ham, når han siger at livet ikke er værd at leve uden øl. Det tyder på at han ikke kan undvære det. 
Jeg kan såmænd også lide en øl eller et glas vin, men jeg kan sagtens undvære det. Kan man ikke det, er det at man skal overveje kraftigt om man har et problem.

Jeg hved han er meget væk men det var ikke noget med spørgsmålet at gøre og det ik mig der syntes han er en godt far det er han men mange ting om ørene har han til hverdagen hans forbrug af alkohol var det jeg spurgte til og godt jeg havde ret det er for meget i weekenderne han kan godt undvære i hverdagen men ik i weekenderne og det self et problem som vi må have løs og jeg mener heller ikke det iorden at køre med promille men jeg kan jo ikke bestemme over ham men den ene ting som at være en godt far skal han have for det er han 

Anmeld

2. marts 2015

sne190810

Jeg, personligt, syntes det er for meget at have et behov for at drikke en genstand,  hver eneste dag! 

At man også har et behov for at drikke mere end bare en enkelt genstand, hver weekend -  ja, det er også for meget i min verden. 

Alt med måde. 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Så er det jonen helt anden sag:-) Jeg læste det som om, at han ikke prioriterede at være sammen med sin søn når han havde fri i weekenderne. Derfor skrev jeg det. 

Men synes stadig du skal tage snakken med ham, for hvad vil der ikke ske hvis han bliver taget med over 0,5 i bilen... Nok en fyreseddel og frakendelse af kort eller lign. Det er dyrt for en ung ny familie. 

Som en anden skrev, så åben den med hvad der sker inden i dig, hvad du bliver bange for osv. Så føler han det nok ikke som et angreb

Js jeg tror jeg må prøve det  for han er jo en dejlig mand men han skal bare skære lidt ned og så forgudskyld ring efter mig hvis han har drukket for meget

Anmeld

2. marts 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Nej det er han ikke men han lugter af øl han mener man forbrænder en øl i timen så ham godt må køre

Det er en skrøne, at man "forbrænder en genstand pr. time" og derved eksempelvis kan køre bil ovenpå 7-8 genstande, såfremt de blot er drukket over en række timer. 

Skrønen er formentlig opstået, fordi man som tommelfingerregel forbrænder en genstand pr. time efter man er STOPPPET med at indtage alkohol. Ikke så længe man drikker videre. 

Din kæreste har et alkoholproblem forstået på den måde, at det er et problem for jeres parforhold og derved for hans familie. Til trods for at du giver udtryk for din bekymring, vælger han at fortsætte og kommer med en række undskyldninger for at vedholde sit forbrug. 

Problemet med alkohol for ham handler som sådan ikke nødvendigvis om antallet af genstande, men snarere det at han vælger det fremfor sin familie - og på trods af at det giver ham problemer i sit parforhold. 

At han også kører bil, og ikke vil høre på almindelig sund fornuft, understreger problematikken. 

Jeg ville ikke acceptere nogen af delene - hverken en mand som ikke gad vores familie i weekenderne, eller en mand som kørte spirituskørsel. Jeg ville stille ham et ufravigeligt ultimatum, og ellers ville jeg forlade ham.

Held og lykke med det hele, jeg håber at det løser sig for dig

Anmeld

2. marts 2015

Frk.S

Anonym skriver:

Jeg hved han er meget væk men det var ikke noget med spørgsmålet at gøre og det ik mig der syntes han er en godt far det er han men mange ting om ørene har han til hverdagen hans forbrug af alkohol var det jeg spurgte til og godt jeg havde ret det er for meget i weekenderne han kan godt undvære i hverdagen men ik i weekenderne og det self et problem som vi må have løs og jeg mener heller ikke det iorden at køre med promille men jeg kan jo ikke bestemme over ham men den ene ting som at være en godt far skal han have for det er han 

Hmm, hvis det intet har med spørgsmålet at gøre, kan jeg da ikke forstå at du nævner det.

Noget har det jo med spørgsmålet at gøre, for han sidder vel næppe og drikker 7-8 øl hvis det er jer han er sammen med, eller hvad?

Du spørger om det er for meget - og når man spørger en flok mennesker om det, så vil der være delte meninger om det. Nogle vil med det samme sige at det klart er for meget, andre vil synes det er fint når det er i weekenden. Ud fra sundhedsstyrelsens anbefalinger, så er det for meget på en uge, og bestemt ikke sundt (ikke at jeg ikke selv har været over de anbefalinger nogle uger... om ikke andet, så før jeg fik børn).

For mig ville det største problem være, hvis dét at drikke øl med vennerne blev prioriteret fremfor at være sammen med os.
Desuden er det for mig ikke det mest afgørende om han drikker 3 øl eller 8, men mere det, at han tydeligvis ikke vil undvære det - det kunne minde om en afhængighed og DET er et problem.

Dertil kommer selvfølgelig igen problemet med spritkørsel. Nej, du kan ikke bestemme over ham, men du kan da bestemme om du vil være sammen med en med så lav moral. Kan du nogensinde stole på, at han ikke vil køre påvirket med jeres søn i bilen?

Anmeld

2. marts 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej jeg har et alvorligt spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med min kæreste drikker ofte en enkelt øl om dagen hvilket er okay men mig han drikker den først når vores søn sover så efter kl18 ca. Men i weekenderne har han en ide om han skal køre rund til kammerater fra kl 9 om formiddagen til 16 om aftenen og han får self af hvad jeg "hved" kun et par om dagen men jeg hved det mere ende det han drikker nok 7-8 stykker men han køre jo bil og han spurgt om han ik godt vil stoppe med det mere han ik rager mig og jeg hved også at han kan finde på at drikke imens han køre 1-2 imens og har også spurgt om vi så ikke kunne aftale at øl i hverdagen gjorde vi ik her hjemme men han godt måtte i weekenden og der til siger han hvis han ik må få en øl om dagen er livet ik hver at leve  drikke han for meget eller er det bare mig og hvis han gør hvad skal jeg så gøre

Jeg mener det er for meget at drikke hver eneste dag, og jeg ville ikke acceptere at min kæreste drak øl hver dag, og slet ikke hvis han også skal køre bil. Hvis han mener at livet ikke er værd at leve, hvis ikke han kan drikke øl til hverdag, så er han på vej til at bliver alkoholiker. Der findes mange forskellige alkoholikere, og de behøver ikke vælte rundt og blive ondskabsfulde. 

Ville tage snakken igen med din kæreste og så må du få sagt fra overfor hans druk, selvom han ikke selv mener det er et problem. Det kan det hurtigt blive. 

Anmeld

2. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Hvis han ikke ville tale om det og acceptere, at man ikke kører bil, når man har drukket 7-8 øl (hvis han endda ikke drikker mere end det i virkeligheden), så ville jeg ringe til politiet næste gang og opgive tid, sted og nummerplade, så de kan foretage en kontrol. Og ja, det er nok lidt kontant, men det synes jeg ærligt talt er ens ansvar, hvis man mistænker decideret spirituskørsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.