Bekymret for min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Nej det er han ikke men han lugter af øl han mener man forbrænder en øl i timen så ham godt må køre

Så ville jeg faktisk være ret bekymret! Specielt over han kører bil! Det er jo faktisk decideret spirituskørsel! Hvis jeg var dig ville jeg snakke med ham en aften han var hjemme og fortæl ham om din barndom og hvor meget det tricker noget i dig. 

Men du ved jo også, grundet din historie, at for at hjælpe en alkoholiker skal denne selv ønskes at hjælpe. Og jeg vil måske heller ikke kalde ham alkoholiker men han nok drikker lidt vel meget i weekenden. Ikke hverdagen men i weekenden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Når man har haft en alkoholiker tæt på som barn, så ringer alarmklokkerne nok hurtigere end hos andre. Jeg har selv prøvet at forklare min kære husbond det, hvordan øllen til aftensmaden, lugten, lyden af den bliver åbnet går ind og tricker noget helt dybt inde i mig. Ja den skide øl har faktisk været grund til en del kriser - men på den anden side skal han jo heller ikke undvære fordi jeg har en historie. 

Men en øl pr dag gør ikke til alkoholiker, det gør en higen efter øllen, det gør når man ikke kan dagen uden øllen. 

Jeg tror såmænd heller ikke din kæreste er alkoholiker. Men jeg læser om en mand som finder glæden uden for hjemmet og i weekenden er den glæde forbundet med en øl eller lidt flere med gutterne. Vi lever alle forskelligt, men personligt ville jeg ikke acceptere min mand ikke var sammen med os mindst en dag i weekenden og jeg ville slet ikke acceptere han drak og kørte bil.

Men det er jo jer, der skal finde jeres familieform.

Jeg vil bestemt heller ikke hvad han køre bil når han drikke men det han ligeglad det med at være mere sammen har jeg forsøgt at indføre men han mener det naturligt dag han er opvokset med en far der aldrig er hjemme så hved ikke helt hvad jeg skal sige for vi er meget unge jeg er 21 og ham 24

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Så ville jeg faktisk være ret bekymret! Specielt over han kører bil! Det er jo faktisk decideret spirituskørsel! Hvis jeg var dig ville jeg snakke med ham en aften han var hjemme og fortæl ham om din barndom og hvor meget det tricker noget i dig. 

Men du ved jo også, grundet din historie, at for at hjælpe en alkoholiker skal denne selv ønskes at hjælpe. Og jeg vil måske heller ikke kalde ham alkoholiker men han nok drikker lidt vel meget i weekenden. Ikke hverdagen men i weekenden

Hved bare ik helt hvordan jeg skal takle det uden at gøre ham vred

Anmeld

2. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Hved bare ik helt hvordan jeg skal takle det uden at gøre ham vred

Det er svært, men hvis du starter med dig selv og ikke angriber ham. 

Jeg åbende den med: Skat, undskyld jeg blev sur i lørdags men… også fortæl åbent om dine følelser omkring alkohol og din barndom. Om hvordan din mor drak og at din mor dermed ikke var der og du ikke på nogen måde ønsker det for dit barn. Også sig: og dit mønster i weekenden gør jeg frygter vores barn skal opleve det samme. 

Men nu er I jo også "unge". Og det er jo "normal" opførsel for en 21 årige uden barn Må jeg spørge hvor gammel jeres søn er og om han var planlagt

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nej det er han ikke men han lugter af øl han mener man forbrænder en øl i timen så ham godt må køre

Der er en beregning for cirka promille. Formlen hedder:

alkohol i gram/(kilo *70%) - (0,15*timer fra start)

den forudsætter det er en time siden man drak den sidste genstand. Og der er selvsagt tusind variabler fx hvor meget mad man har spist osv.

jeg regnede bare hurtigt på det med 8 øl (har 12 g alkohol pr øl) over en periode på 9-16 og med en person på 80 kilo. Den person vil have en promille på 0,664. Sådan en promille giver en betinget fratagelse af kørekortet.

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det er svært, men hvis du starter med dig selv og ikke angriber ham. 

Jeg åbende den med: Skat, undskyld jeg blev sur i lørdags men… også fortæl åbent om dine følelser omkring alkohol og din barndom. Om hvordan din mor drak og at din mor dermed ikke var der og du ikke på nogen måde ønsker det for dit barn. Også sig: og dit mønster i weekenden gør jeg frygter vores barn skal opleve det samme. 

Men nu er I jo også "unge". Og det er jo "normal" opførsel for en 21 årige uden barn Må jeg spørge hvor gammel jeres søn er og om han var planlagt

Vores søn er 11måneder han var ikke planlagt og min kæreste gik faktisk fra mig men kom tilbage dag han havde bestemt sig for at ville være far så det kom lidt pludselig men han viste jeg inderligt ønskede mig et barn og ikke var på p-piller så hvis han ikke beskyttede sig som han ik gjorde var chancen der

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores søn er 11måneder han var ikke planlagt og min kæreste gik faktisk fra mig men kom tilbage dag han havde bestemt sig for at ville være far så det kom lidt pludselig men han viste jeg inderligt ønskede mig et barn og ikke var på p-piller så hvis han ikke beskyttede sig som han ik gjorde var chancen der

Men vi har faktisk haft snakket om en nr 2 allerede

Anmeld

2. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Tænker han så også slåes med det ansvar han lige pludselig har. Og måske er det faktisk der den bunder..

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Der er en beregning for cirka promille. Formlen hedder:

alkohol i gram/(kilo *70%) - (0,15*timer fra start)

den forudsætter det er en time siden man drak den sidste genstand. Og der er selvsagt tusind variabler fx hvor meget mad man har spist osv.

jeg regnede bare hurtigt på det med 8 øl (har 12 g alkohol pr øl) over en periode på 9-16 og med en person på 80 kilo. Den person vil have en promille på 0,664. Sådan en promille giver en betinget fratagelse af kørekortet.

Okay  han vejet kun 70kg 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Tænker han så også slåes med det ansvar han lige pludselig har. Og måske er det faktisk der den bunder..

Forstår ik helt hvad du mener vil du uddybe dig lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.