Bekymret for min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Forstår ik helt hvad du mener vil du uddybe dig lidt

Tænker at han måske har lidt svært med det enorme ansvar han lige pludselig står med og han måske ikke er helt klar til ikke at komme ud hver weekend og hygge med drenge. Hvilket jeg inderst inde godt kan forstå, da det er et stort ansvar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Tænker at han måske har lidt svært med det enorme ansvar han lige pludselig står med og han måske ikke er helt klar til ikke at komme ud hver weekend og hygge med drenge. Hvilket jeg inderst inde godt kan forstå, da det er et stort ansvar. 

Det er vi helt enige om men nu står vi har jo og så må man da have lidt røv i bukserne

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Okay  han vejet kun 70kg 

Så er promillen i den udregning 0,9 men det er jo selvsagt plus minus, og der spiller faktorer ind som kan gøre promillen er lavere, men så sandelig også at den er højere fx at den sidste genstand er drukket lige inden man satte sig ind i bilen.

Lavet kopi af straf for spritkørsel:

Straf for spritkørsel
1. gang du kører spritkørsel:

Du får frakendt kørekortet enten betinget eller ubetinget.
Promille mellem 0,51 og 1,2 = betinget frakendelse.
Promille over 1,2 = ubetinget frakendelse i mindst 3 år.
Du får en bøde og/eller fængselsstraf.
Hvis din promille er mellem 0,51 og 2, så svarer bøden til din netto månedsløn ganget med din promille.
Er din promille over 2,0 får du 20 dages betinget fængsel og en bøde, der svarer til din netto månedsløn.
Du skal gennemføre et ”Alkohol og Trafikkursus”.
Du skal selv betale kurset, der koster 2500 kr. og varer 4 gange 2 ½ time.

Hvis din promille er over 2,0 bliver din bil konfiskeret

Måske du skulle finde en der kunne forklare ham hvor stor promille han formodentlig har efter de 8 øl i de timer eller endnu bedre hvis man kunne skaffe sådan en promillemåler. For han er altså tæt på kortet ryger i 3 ubetinget og en kæmpe bøde. Og undskyld men jeg synes også det er okay, for måske virker han ikke påvirket men han er for påvirket til at skulle køre bil (vil lige sige jeg lige her har nultolerance)

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det er vi helt enige om men nu står vi har jo og så må man da have lidt røv i bukserne

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Det er vel ikke undskyldning for ikke at bruge tid med sin søn eller for den sags skyld at køre spritkørsel 

Anmeld

2. marts 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Det er vel ikke undskyldning for ikke at bruge tid med sin søn eller for den sags skyld at køre spritkørsel 

Ingen undskyldning overhovedet ! Men min pointe var bare at der er måske noget mere underliggende bag som der måske skulle snakkes om fremfor bare at angribe

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Ingen undskyldning overhovedet ! Men min pointe var bare at der er måske noget mere underliggende bag som der måske skulle snakkes om fremfor bare at angribe

Enig.

dog ville jeg sgu nok angribe og angribe hårdt hvis min mand kørte spritkørsel - har desværre mistet et par stykker igennem livet grundet forbandede spritbilister så har nultolerance lige der og er ikke specielt pædagogisk eller anerkendende for mig er det en nem regel: alkohol hører ikke sammen med en bil punktum basta

Anmeld

2. marts 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Nej det er han ikke men han lugter af øl han mener man forbrænder en øl i timen så ham godt må køre

Jeg er ked af at sige det, men din kæreste lyder ikke just som en særlig god kæreste eller far, hvis han har brug for at drikke øl dagen lang i weekenderne. Det er i min verden noget som ikke er normalt, og derfor ringer alarmklokkerne også hos mig... 

Jeg synes det virker til at være en mand, som hellere vil leve ungkarlelivet, end at være familiefar. Ud fra det du beskriver han laver i weekenderne.

Hvordan ser du fremtiden med ham? Har du tænkt de tanker?

Anmeld

2. marts 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Hved bare ik helt hvordan jeg skal takle det uden at gøre ham vred

Når du skriver at I er meget unge, så er det jo ikke yngre end mange andre mennesker. Han skal ikke bruge den med en masse arbejde i hverdagene som undskyldning for at skeje ud i weekenden, sådan er det at blive voksen.

Personligt kunne jeg ikke acceptere det, og havde nok forladt ham hvis jeg følte han ikke orkede rollen som ordentlig far. Men det kan ingen andre end du vurdere  Pas dog på sig selv og din søn, og hvis du er bange for han bliver vred, så er det jo fordi han godt ved det er et problem men ikke vil indse det...

Anmeld

2. marts 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Enig.

dog ville jeg sgu nok angribe og angribe hårdt hvis min mand kørte spritkørsel - har desværre mistet et par stykker igennem livet grundet forbandede spritbilister så har nultolerance lige der og er ikke specielt pædagogisk eller anerkendende for mig er det en nem regel: alkohol hører ikke sammen med en bil punktum basta

Problemet er bare med folk der har et misbrug at angreb er det bedste forsvar. Så det ville der jo ikke komme noget konstruktivt ud af og vi er helt enige at spirituskørsel er noget lort og noget der aldrig nogensinde skal ske!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.