Bekymret for min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.067 visninger
42 svar
47 synes godt om
2. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej jeg har et alvorligt spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med min kæreste drikker ofte en enkelt øl om dagen hvilket er okay men mig han drikker den først når vores søn sover så efter kl18 ca. Men i weekenderne har han en ide om han skal køre rund til kammerater fra kl 9 om formiddagen til 16 om aftenen og han får self af hvad jeg "hved" kun et par om dagen men jeg hved det mere ende det han drikker nok 7-8 stykker men han køre jo bil og han spurgt om han ik godt vil stoppe med det mere han ik rager mig og jeg hved også at han kan finde på at drikke imens han køre 1-2 imens og har også spurgt om vi så ikke kunne aftale at øl i hverdagen gjorde vi ik her hjemme men han godt måtte i weekenden og der til siger han hvis han ik må få en øl om dagen er livet ik hver at leve  drikke han for meget eller er det bare mig og hvis han gør hvad skal jeg så gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej jeg har et alvorligt spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med min kæreste drikker ofte en enkelt øl om dagen hvilket er okay men mig han drikker den først når vores søn sover så efter kl18 ca. Men i weekenderne har han en ide om han skal køre rund til kammerater fra kl 9 om formiddagen til 16 om aftenen og han får self af hvad jeg "hved" kun et par om dagen men jeg hved det mere ende det han drikker nok 7-8 stykker men han køre jo bil og han spurgt om han ik godt vil stoppe med det mere han ik rager mig og jeg hved også at han kan finde på at drikke imens han køre 1-2 imens og har også spurgt om vi så ikke kunne aftale at øl i hverdagen gjorde vi ik her hjemme men han godt måtte i weekenden og der til siger han hvis han ik må få en øl om dagen er livet ik hver at leve  drikke han for meget eller er det bare mig og hvis han gør hvad skal jeg så gøre

Altså han drikker de der 7-8 øl fredaglørdag søndag

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

En øl om dagen er ikke for meget - min mand gør det også og jeg hader det (har en historie med en far der var alkoholiker), men ved jo også godt rationelt det ikke er for meget.

Men jeg ville da være så nervøs for det weekend show hvor en bil og alkohol blandes sammen. Ikke så meget for om han drak for meget, men at han kørte bil med så meget alkohol i blodet. Reglen må være: alkohol eller bil.

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Og hov bruger han slet ikke noget tid med sin søn i weekenden?

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Tak for svaret  han plejer at sige han har brug for at være sammen med vennerne da han arbejder 7-17 hver dag så der er ikke rigtig tid og hvis han er sammen med sin søn så det i weekenden hvor han er over i hans maskin hal med alle hans kammerater og vi så går der over eller er han ude og køre eller laver ting så den lille ikke kan være med til endnu så det ikke så meget tid de er sammen har prøvet at i det mindste lokke ham en time tildeliger hjem fra jobbet men det kan han ikke da han er gartner 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

En øl om dagen er ikke for meget - min mand gør det også og jeg hader det (har en historie med en far der var alkoholiker), men ved jo også godt rationelt det ikke er for meget.

Men jeg ville da være så nervøs for det weekend show hvor en bil og alkohol blandes sammen. Ikke så meget for om han drak for meget, men at han kørte bil med så meget alkohol i blodet. Reglen må være: alkohol eller bil.

Vil lige tilføje at jeg har svært ved at vudere det pag en mor der var alkoholiker da jeg var barn så jeg undgår det helt i hverdag drikke kun øl og anden når jeg er i byen eller når det er lørdag km jeg godt drikke en enkelt

Anmeld

2. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes ikke der er noget bekymrende i en enkel fyraftensøl - men det fu beskriver omkring weekender ville jeg også blive bekymret. 

Det kan godt lyde som han har et alkoholproblem

Anmeld

2. marts 2015

Sprit25

Det i hverdagene ser jeg ikke som noget problem, med mindre han har et alkoholproblem fordi så er det et problem

Drikker han 7-8 øl fra 9-16, det vil sige hvertfald en øl i timen? Er han så ikke fuld når han kommer hjem? Eller drikker han 7-8 øl over tre dage? Fordi ved det første ja så ville jeg også være bekymret med det andet ville jeg faktisk ikke være så mega bekymret, det er meget ja men ikke alarmerende.. 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Vil lige tilføje at jeg har svært ved at vudere det pag en mor der var alkoholiker da jeg var barn så jeg undgår det helt i hverdag drikke kun øl og anden når jeg er i byen eller når det er lørdag km jeg godt drikke en enkelt

Når man har haft en alkoholiker tæt på som barn, så ringer alarmklokkerne nok hurtigere end hos andre. Jeg har selv prøvet at forklare min kære husbond det, hvordan øllen til aftensmaden, lugten, lyden af den bliver åbnet går ind og tricker noget helt dybt inde i mig. Ja den skide øl har faktisk været grund til en del kriser - men på den anden side skal han jo heller ikke undvære fordi jeg har en historie. 

Men en øl pr dag gør ikke til alkoholiker, det gør en higen efter øllen, det gør når man ikke kan dagen uden øllen. 

Jeg tror såmænd heller ikke din kæreste er alkoholiker. Men jeg læser om en mand som finder glæden uden for hjemmet og i weekenden er den glæde forbundet med en øl eller lidt flere med gutterne. Vi lever alle forskelligt, men personligt ville jeg ikke acceptere min mand ikke var sammen med os mindst en dag i weekenden og jeg ville slet ikke acceptere han drak og kørte bil.

Men det er jo jer, der skal finde jeres familieform.

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det i hverdagene ser jeg ikke som noget problem, med mindre han har et alkoholproblem fordi så er det et problem

Drikker han 7-8 øl fra 9-16, det vil sige hvertfald en øl i timen? Er han så ikke fuld når han kommer hjem? Eller drikker han 7-8 øl over tre dage? Fordi ved det første ja så ville jeg også være bekymret med det andet ville jeg faktisk ikke være så mega bekymret, det er meget ja men ikke alarmerende.. 

Nej det er han ikke men han lugter af øl han mener man forbrænder en øl i timen så ham godt må køre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.