Anonym skriver:
Vil lige tilføje at jeg har svært ved at vudere det pag en mor der var alkoholiker da jeg var barn så jeg undgår det helt i hverdag drikke kun øl og anden når jeg er i byen eller når det er lørdag km jeg godt drikke en enkelt
Når man har haft en alkoholiker tæt på som barn, så ringer alarmklokkerne nok hurtigere end hos andre. Jeg har selv prøvet at forklare min kære husbond det, hvordan øllen til aftensmaden, lugten, lyden af den bliver åbnet går ind og tricker noget helt dybt inde i mig. Ja den skide øl har faktisk været grund til en del kriser - men på den anden side skal han jo heller ikke undvære fordi jeg har en historie.
Men en øl pr dag gør ikke til alkoholiker, det gør en higen efter øllen, det gør når man ikke kan dagen uden øllen.
Jeg tror såmænd heller ikke din kæreste er alkoholiker. Men jeg læser om en mand som finder glæden uden for hjemmet og i weekenden er den glæde forbundet med en øl eller lidt flere med gutterne. Vi lever alle forskelligt, men personligt ville jeg ikke acceptere min mand ikke var sammen med os mindst en dag i weekenden og jeg ville slet ikke acceptere han drak og kørte bil.
Men det er jo jer, der skal finde jeres familieform.
Anmeld