Janey skriver:
Vurderet ud fra min bekendtskabskreds, er der mange, der ikke får pension fra deres arbejdsgiver, så den mener jeg ikke, at man generelt kan tage med i den arbejdendes favør. Jeg mener heller ikke, at man generelt kan sige, at arbejdende har et mere indholdsrigt liv.
Når jeg snakke om loft over offentlige ydelser, tænker jeg ikke på et loft over KH, men et loft over, hvor meget man i alle typer offentlige ydelser burde kunne få. KH i sig selv er jo ikke noget man bliver rig af, men når man før skat kan få udbetalt op mod 30.000 om måneden i diverse offentlige ydelser, synes jeg, at der er noget galt. I den sammenhæng betyder det ikke noget for mig, om modtageren er på KH eller, hvilke offentlige ydelser der er tale om. 30.000 i "gave" hver måned fra det offentlige er efter min mening bare for meget.
Jeg kan kun vurdere ud fra egen erfaring og bekendte
Jeg har altid fået arbejdsgiverbetalt pension i de ansættelsesforhold jeg har haft inkl. mit studiejob i sin tid og da jeg var i løntilskud for en del år tilbage efterhånden
ud fra hvad jeg ved så det eneste jeg ikke fik pension hos det var det vikarbureau jeg var tilknyttet
og dem jeg kender får også arbejdsgiverbetalt pension deraf min udtalelse
Jeg vil så sige at det generelt er en mere indholdsrig tilværelse at have et job hvor man er en del af et fællesskab på arbejdspladsen og yder noget til samfundet, fremfor at være sat i bås som nasser på systemet
man kan argumentere for om indholdsrigt er et forkert ord så, men det var det bedste ord jeg kunne finde... for i min optik må det give mere indhold i livet at have noget at stå op for, fremfor at dagene bare glider i et
Artiklen er bare et generelt udtryk for dårlig journalistik når det kommer til kh (som minimum i hvert fald elendig overskift)
Vi taler om at 9100 ud af 20616 personer (2012) får over 300.000,- om året i offentlige ydelser, og ud af dem er det kun 400 der IKKE er enlige... Derudover skelnes der overhovedet ikke til at de omtalte ydelser børnecheck, børnetilskud og friplads, boligsikring ikke har en døjt med om man er på kh eller ej at gøre... igen den der arbejder har samme adgang til de pågældende ydelser... og så alligevel ikke helt fordi de er indkomstreguleret så har du en høj løn kan du ikke lige få dem... men er det ikke også fair nok?? jeg er udmærket klar over at det er en sovepude for mange at kunne få kh, men for hulens artiklen er bygget op om 2012 tal!! der har altså ændret sig en hel del ting siden... 
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man skal blande børnechecken ind i det, for den får dem der arbejder også (medmindre de har en vanvittig løn pr. mdr.) som sagt æbler og pærer blandes og sammenlignes for at få det til at se værre ud end det reelt er beløbsmæssigt...
Men hvis vi skal holde os til artiklen og tænke på at 1000-1300kr mere om måneden er et for lille incitament så er det nærmere fordi folk har en alt for forkælet holdning efter min mening... for helt ærligt 12000-15600,- mere om året efter skat det er da en lille ferie for hulens da!!! er det ikke værd at arbejde for at kunne give sine børn det ekstra?? tvivler på man kommer særlig langt med at skrue på de offentlige ydelser uanset type... der skal en holdningsændring til... Igen kan jeg kun tale ud fra mig selv, men jeg tog ski' gerne et job der gav det udbetalt, selv om jeg godt er klar over en del af det vil ende med at gå til transport, men hellere det end at sidde herhjemme... (er dog på dp)
Men for lige at komme tilbage til tallene hvorfor er det så at alle de 11516 personer der sandsynligvis i den grad får mindre end de omtalte 300.000,- også skal rammes fordi der er nogle der er bedre til at "malke" systemet???
Lige en lille ting til: de fleste med et arbejde har ikke et dagligt behov for dyr medicin, men det er der faktisk en del kh modtagere der har da de udelukkende er fanget på kh indtil de er blevet udredt af kommunen, og det findes der ikke et tilskud til udover sygesikringen og det system er til at lukke op og sk... i for det bliver stadig pi... dyrt at købe medicinen
så i tillæg til at man får en minimumsløn så har man også ekstra udgifter i forhold til "naboen"...
er simpelthen træt af den manglende solidaritet i DK
(ikke direkte møntet på dig
)
Qnuz