Den er så misvisende. Jeg synes det er helt fair, at der er tilskud og hjælp at hente. Til gengæld kan jeg synes det er hul i hovedet, at hvis jeg boede alene, så kan jeg stadig få tilskud til børnepasning, på trods af at min løn er rigtig god.
Og at sætte et loft på ydelser? Ja måske, men er man så ikke lige nødt til at se på, hvor lav kontanthjælpen er i forvejen. Hvis man får 5800 i kh før skat, som en skriver herinde. Hvor fa'en skulle loftet så lige være? Vedkommende ville da have behov for boligstøtte, friplads og hvad man ellers kan få. Tænk sig af de penge, skal der jo betales det ene og det andet.
Den anden dag sad jeg og så på min løn. Jeg tjener saftsuseme mig godt, men tænk at 47 % af min løn går til skat. Det har jeg det helt fint med, men så skal der også bare være et sikkerhedsnet, der siger spar2. Ingen skal kunne gå uden nogen form for økonomisk støtte, kommer man ud i situationer, hvor det er nødvendigt. Alle skal have lige mulighed for uddannelse osv, osv. Altså velfærdssamfundet skal også være i top. Jeg tænker bare, der er dælme grænser for hvor meget, der kan skæres i velfærden men stadig blive ved med så højt et skattetryk. Og ja ved godt at nogle udnytter systemet, men det er da dælme også mange i de højere lag, der gør.
Men bottomline er, at det er grotesk at smide sådan en udregning ud og så bruge den som argument for at loftet skal sættes ned.
Anmeld