Jeg må indrømme du har mange ting du skal tænke over før du beslutter dig:
- du har en kæreste som ikke vil stå ved han er din kæreste
- du har ikke et bagland der vil støtte dig hvis du står som enlig mor. Dvs. Du formodentlig er alene om det hele også når barnet er blevet ældre får skoldkopper og du skal forklare et eventuelt uddannelsessted at du må være hjemme en uges tid hvorefter hvis du er rigtig heldig at barnet er en uge i vuggestue og så redder barnet sig lige en omgang mavehalløj og så skal du forklare du igen ikke kommer en uge og du ikke skal smides ud. Det er ikke for at male fanden på væggen, men det er det man kan komme ud for. Vi er to voksne her hjemme plus en mormor der støtter så meget hun kan og vi er stadig frustrerede i perioder når sygdommen rammer hårdest og vi bare ikke kan se hvordan vi skal få det til at hænge sammen.
- er du parat til at få et barn, parat til et lille væsen kommer før alt andet? Også drømme for fremtiden fx hvis man gerne vil være tjener jamen så fungerer arbejdstiderne bare rigtig dårligt med at være enlig mor.
- du har uden egentlig grund (klamydia ubehandlet vil i under 5% af tilfældene føre til sterilitet) gået ud fra du ikke kunne blive gravid. Nu er det bevist du sagtens kan, en lille ups og du er gravid, så måske er du endda meget fertil.
- du er ung og i det du skriver, læser jeg også ung. For bekymringen er i højere grad: hvad vi, folk tænke. End bliver jeg enlig mor, hvordan skal jeg forsørge, kan jeg som enlig opnå det med mit liv som jeg drømmer om osv.
pøj pøj med beslutningen - fik selv en abort i slutningen af 3.g og har aldrig fortrudt den, den gav mig en frihed til at rejse, til at vælge min drømmeuddannelse, til at feste, til at sidde oppe den halve nat og diskutere filosofi, og ikke mindst til at få et skønt stabilt forhold og 4 smukke børn
Anmeld