19 år, 3g'er, fordomme, valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2015

MHB

No-one-knows skriver:

Jeg har aldrig fået af vide at jeg ikke kan få børn, men var min egen overbevisning. Min eks kæreste var mig utro (uden jeg var klar over det) og han gav mig klamydia, dette havde jeg i 2 år. Havde fået af vide at jeg ikke ville kunne få børn når jeg havde haft smitten så længe. Jeg turde ikke blive undersøgt grundet svaret.
Men ja et mirakel barn er nok mere korrekt.

Jeg ville kunne klare at være enlig mor og har allerede haft de overvejelser.

Ahh så forstår jeg bedre! Men så kan man sige at chancen for at blive gravid igen jo er ret stor da du helt sikkert ikke er steril Jeg tror du skal mærke efter helt inde i dig selv om du ville kunne gennemgå en abort? Som du skriver her så lyder det som om du allerede til en vis grad har knyttet dig til "dimsen" i maven, og hvis det er tilfældet ville du så kunne gennemgå en abort? 

Ang. Din mor så håber jeg da at hun opfører sig mere voksent end du beskriver i dit første indlæg når i tager snakken! Uanset hvad den endelige beslutning ender med med at blive skal hun jo stadig være din mor og støtte dig og elske dig! Ellers håber jeg du har nogle andre stærke mennesker i dit netværk der kan være der for dig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

migxher

No-one-knows skriver:

Jeg har aldrig fået af vide at jeg ikke kan få børn, men var min egen overbevisning. Min eks kæreste var mig utro (uden jeg var klar over det) og han gav mig klamydia, dette havde jeg i 2 år. Havde fået af vide at jeg ikke ville kunne få børn når jeg havde haft smitten så længe. Jeg turde ikke blive undersøgt grundet svaret.
Men ja et mirakel barn er nok mere korrekt.

Jeg ville kunne klare at være enlig mor og har allerede haft de overvejelser.

Det er altså en lidt vag undskyldning for ikke at beskytte sig, så jeg vil da klart beskytte mig fremover hvis jeg var dig! (: 

Anmeld

28. januar 2015

No-one-knows

migxher skriver:

Det er altså en lidt vag undskyldning for ikke at beskytte sig, så jeg vil da klart beskytte mig fremover hvis jeg var dig! (: 

Det er på ingen måde en undskyldning, det var en forklaring på et spørgsmål. Vi har brugt kondom 90% af gangene bl.a. pga kønssygdomme og vi har det begge bedst med at bruge kondom. Det var én enkelt gang vi ikke brugte kondom, det var en fejl. Men jeg er ikke naiv nok til bare at tænke, jamen det er jo ligemeget med beskyttelse. Jeg vil altid bruge beskyttelse, man hører om mirakler.

Anmeld

28. januar 2015

Mor Christa

Jeg fødte min søn en måned inden jeg blev 20, havde på daværende tidspunkt færdiggjort min gymnasie. 

Jeg startede uddannelse igen et år efter, og færdiggjorde den (2årig). Jeg blev gravid på mit studie, og startede en 1,5 årig bachelor januar 14, og gik på studiet som gravid.

fødte i maj 14, gik op til eksamen 14 dage efter :-) fortsatte 2. Semester på hjemmestudie, og min datter startede dagpleje her i januar (8 mdr), og jeg er nu ved at færdiggøre min bachelor i praktik, og er færdig til sommer.. 

Min pointe er at man sagtens kan gennemføre uddannelse og graviditet :-) 

når det så er sagt, så skal du selvfølgelig følge dit hjerte i denne beslutning - det er ikk (kun) en dans på roser at have små børn :-)

Anmeld

28. januar 2015

Mutti2B

Hvordan kan du være 18 dage henne? Når man finder ud af at man er gravid er man som regel 4 uger henne. Hvis det er lægen, der har sagt, at det er en mirakelbaby, er det så også ham,der har sagt, at du er 18 dage henne? 

Anmeld

28. januar 2015

No-one-knows

Mutti2B skriver:

Hvordan kan du være 18 dage henne? Når man finder ud af at man er gravid er man som regel 4 uger henne. Hvis det er lægen, der har sagt, at det er en mirakelbaby, er det så også ham,der har sagt, at du er 18 dage henne? 

Ja min læge sagde jeg var 18 dage henne, men brugte termin udregneren herinde og den siger jeg er 4+5, så min læge må have taget fejl

Anmeld

28. januar 2015

Mutti2B

No-one-knows skriver:

Ja min læge sagde jeg var 18 dage henne, men brugte termin udregneren herinde og den siger jeg er 4+5, så min læge må have taget fejl

I så fald skift læge for han/hun er inkompetent! 

Anmeld

28. januar 2015

anjo01

Prøv at lav en liste med for og imod for at beholde barnet. Fx. Vil du kunne klare evt at være alene mor? Vil du kunne klare at få en abort? 

Til den tid vil du være færdig med gymnasiet, hvilket vil være rart for dig at have afsluttet.

lyt til dig selv og mærk efter hvad du vil. Din kæreste har sagt at han vil støtte dig uanset hvad, hvilket må være betryggende. - og så må han altså lige mande sig op og præsentere dig for familien! Hvis han vil dig seriøst så må han da også have interesse i at præsentere dig! 

Anmeld

28. januar 2015

No-one-knows

Mutti2B skriver:

I så fald skift læge for han/hun er inkompetent! 

Tager til lægen fredag for at få en opklaring, for gør en væsentlig forskel at være 2 uger eller 5 uger henne i forhold til min beslutning. Men korrekt virker ukompetent

Anmeld

28. januar 2015

l.kjoeller

No-one-knows skriver:

Tager til lægen fredag for at få en opklaring, for gør en væsentlig forskel at være 2 uger eller 5 uger henne i forhold til min beslutning. Men korrekt virker ukompetent

2 uger henne har du kun lige  ægløsning.  Kan være han henviste  til forplantningstidspunkt men ja det lyder underligt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.