Baby udstyr mangler jeg noget på min liste??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

babyprojekt

lineog4 skriver:

De kan jo købes stort set på alle tidspunkter af døgnet. Og de er dyre, så går amningen perfekt er det mange penge at spare 

det rigtig nok, men vil heller være sikker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

babyprojekt

Pikku Myy skriver:

Det er vist endnu ikke blevet klarlagt til fulde om strålerne fra mobiltelefoner har en negativ virkning. Så vidt jeg husker er der lavet nogle statistiske beregninger, der viser at de ikke har, men så var der de der folkeskole-/gymnasieelever, der lavede et forsøg med nogle planter der blev udsat for mobilstråling. Det så bestemt ikke for godt ud ...

Hvis det var mig ville jeg ikke lægge en mobiltelefon ned til mit barn på daglig basis. Du bestemmer selvfølgelig selv

efter hvad vi er kommet frem til vil der ikke ske noget med barnet.

Anmeld

27. januar 2015

sulo

Hej Piger

Jeg er ved at lave en liste over hvad vi skal have og hvad vi mangler.

Er der noget i synes mangler eller har i evt. gode råd og ide så kom frisk med dem

Liste over baby udstyr

Udstyr  

Barnevogn (Odder zip model 2015) Fået af svigerforælder 0 kr.

Madras til barnevogn Gratis fra mine forælder 500 kr.

Lagner til Barnevogn 3 stk. 150 kr.

Lift med madras evt. med lagner. Låner af min søster 0 kr.

Regnslag til barnevogn 499 kr.

Insektnet til barnevogn 299 kr.

Pusletaske 500-1000 kr.

Voksipose/sovepose med sommer og vinter dyne. 700 kr.

Dyne + pude får en af svigerforælder. Men en ekstra ved evt. uheld. 500 kr.

Sengetøj 2 stk. gerne flere 500 kr.

Junoseng inkl. madras (lille Per seng) Får en af mine forælder. 0 kr.

Lagen til Junoseng 3 stk. 200 kr.

Vugge. Låner af svigerforælder 0 kr.

Autostol brugt inkl. Base 500 kr.

Puslebord. Gratis får af min søster 0 kr.

Stofbleer i to forskellig farver 10 stk. af hver. 200 kr.

Amme bh 2 stk. ca. 600 kr.

Amme indlæg 50 kr.

Amme pude brugt 200 kr.

Puslepude gratis har selv. 0 kr.

Badekar fra IKEA 50 kr.

Badestol til badekar 150 kr.

Vandfad. 50 kr.

Håndklæder / badekåbe 2 stk. 200 kr.

Engangsklude 2 stk. gratis fra startpakker.0 kr.

Vådservietter fra Rema1000 1 stk. gratis fra startpakke 0 kr.

Zinksalve fra Matas. Gratis fra startpakke. O kr.

Baby lotion fra Matas. Gratis fra startpakke. 0 kr.

Baby shampoo fra Rema1000. Gratis fra startpakke. 0 kr.

4 pakker 3-6 kg bleer fra gratis startpakker. 0 kr.

3 gratis sutter fra startpakker 0 kr.

1-2 natur sutter 60 kr.

Ble spand gratis fra startpakke 0 kr.

Poser til Ble spand 3 stk. 130 kr.

Termometer 80 kr.

5 sutteflasker mam anti-colic 300 kr.

D- vitamin 30 kr.

Baby neglesaks 50 kr.

Nusseklud 100 kr.

Babyalarm har på mobil 0 kr.

Solskærm til bilen 100 kr.

10 bodystockings kortærmet og langærmet 200 kr.

5 pr. strømpebukser 100 kr.

5 natdragter 200 kr.

5 sæt tøj.  200 kr. (får helt sikkert en masse inden fødslen og efter)

2-4 bomuldshuer 100 kr.

Jakke/ heldragt til hjemturen  300 kr.

Tæppe fra Sebra 250 kr.

Fin liste

Vil klart anbefale flere stofbleer, vi fik en søn der var gylper, så var ude og købe ekstra to gange så jeg kom op på 65 de 55 har været i konstant brug.

Lidt flere bodyer, vi har kun brugt kortærmede bodyer i sommervarmen, så ellers kun de langærmede.

evt nogle savlesmækker, de kan også nå at rede noget af tøjet ved gylp.

Hvis i venter et efterårs/vinterbarn, så en kørepose til autostolen, det er absolut den bedste barselsgave vi fik, man er fri for at skulle pakke det lille pus ind i besværlige køredragter ovs.

Voksiposen er uundværlig hos os, vi startede med at låne en af min svigerinde i starten, men den var kun til låns, valgte at købe en helt ny fra pengene til hans barnedåb, den er alle pengene værd her i huset.

Evt et par bløde fleecetæpper/ svøb til at pakke den lille ind med i starten.

Anmeld

27. januar 2015

minførste

babyprojekt skriver:

det rigtig nok, men vil heller være sikker

Bare husk på at det er jo ikke sikkert at Baby vil have det mærke/den type. Derfor har jeg selv købt en enkelt og så må jeg se hvad jeg får brug for når han er kommet til verden 

Anmeld

27. januar 2015

Gabriel

De3Guldklumper skriver:

Min den ældste var også utrolig følsom og sart og jeg stolede også på fagfolk som sagde jeg skulle bruge zinksalve - indtil jeg stod med en datter som var fuldstændig hudløs på skamlæber og baller. Huden kan ikke ånde igennem det. Phaneteol salve har jeg også brugt. 

Jeg har prøvet zinksalve,  zinkpasta, panthetenol, kogte klude, kamillete, pudder, kartoffelmel, masser af frisk luft. Skiftet blemærke flere gange, bruger kun kogt vand når jeg vasker og bruger vat i stedet for klude. Nu prøver vi så med inotyol. Håber det virker. Det er forfærdeligt når de har så ondt

Anmeld

27. januar 2015

Gabriel

Mjh1994 skriver:

Okay men hvor mange pakker bruger en baby på en måned? De bruger vel 6-8 bleer om dagen når de er helt små? 

I starten brugte jeg nok omkring 8-10 bleer om dagen men nu bruger jeg 90 om ugen da han har så sart hud at jeg skal skifte hele tiden for at holde rødmen nede. Er oppe hver 2-3 time om natten og når det er slemt har jeg alarm hver time for at skifte ham. Så det er ikk til at vide. 

Anmeld

27. januar 2015

Hugoline.

Man får også en pakke libero bleer gratis, dog først når man er i uge 37/38, har først fået min kode i dag og er 37+4 

Jeg vil mene, du har nok. man kan jo også købe det man måske kommer til at mangle efter baby er født. 

Ellers noget at svøbe baby i

Anmeld

27. januar 2015

babyprojekt

Hugoline. skriver:

Man får også en pakke libero bleer gratis, dog først når man er i uge 37/38, har først fået min kode i dag og er 37+4 

Jeg vil mene, du har nok. man kan jo også købe det man måske kommer til at mangle efter baby er født. 

Er det libero New born?  For hvis ja så har jeg allerede fået den  

Anmeld

28. januar 2015

Stabel

Hugoline. skriver:

Man kan få den gratisse pakke libero når man tilmelder sig på deres side. Jeg fik en mail om at jeg bare skulle ligge mit mobil nr ind på siden, efter det fik jeg sms'en med kode ca et døgn efter 

Anmeld

28. januar 2015

babyprojekt

Stabel skriver:

Man kan få den gratisse pakke libero når man tilmelder sig på deres side. Jeg fik en mail om at jeg bare skulle ligge mit mobil nr ind på siden, efter det fik jeg sms'en med kode ca et døgn efter 

Den fik jeg også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.