Baby udstyr mangler jeg noget på min liste??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

lineog4

Skægt at læse hvor forskellige erfaringer vi har, for jeg ville sige di havde rigeligt stofbleer - har aldrig haft brug for dem til særlig meget. 

Jeg ville overveje en strækvikle hvis jeg var dig, men kæbe den brugt/billigt da man aldrig kan være sikker på  baby vil den. Men vil baby er den guld værd.

Det eneste jeg studsede over var sutteflaskerne, med mindre du ikke vil amme.

og ja så prisen på sengetøj, men det er bare fordi jeg er nærrig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

Mjh1994

Chevro skriver:

Hvorfor skulle man købe flere  ? 

De aner jo Intet omkring om deres barn kan tåle de bleer, eller om de sidder ordenligt og er tætte på barnet?

Jeg havde købt et billigt mærke, som min svigerinde brugte til hendes pige, da det skulle være mega godt - men så fik jeg en dreng, og det er bestemt ikke ligegyldigt hvilke bleer du bruger, da de har tendens til at tissemanden sidder den forkerte vej evt og så har du tis overalt! Så har jeg købt libero siden, da de er høje. Så jeg var glad for at jeg kun havde købt en enkelt pakke af de andre. 

Og du kan jo heller ikke købe så mange bleer, du aner jo ingenting om barnets størrelse osv.

Uge 7?  Har du købt 6 pakker bleer i uge 7? Håber du har skrevet forkert. Sry! 

2 af dem har jeg fået fra startpakker (lidl og rema) en har jeg fået af en veninde og 3 pakker har jeg købt. Så de er ikke købt alle sammen... det var bare nemmere at skrive

Anmeld

27. januar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Din liste ser fin ud. 

Dog køb Inotyol salve som andre skriver. Plus Saltvands pipette til øjne og næse. 

Tisse lagner hvis den Bette skal lægge og lufte :-)

Anmeld

27. januar 2015

AnnaK89

Jeg tænker en vikle eller slynge - fremfor en bæresele. 

De er ikke super gode for babys ryg da de sidder oprejst, men med en vikle eller slynge kan baby ligge i vuggestilling og så er det bare super godt for kontakten. 

Anmeld

27. januar 2015

Chevro

Mjh1994 skriver:

2 af dem har jeg fået fra startpakker (lidl og rema) en har jeg fået af en veninde og 3 pakker har jeg købt. Så de er ikke købt alle sammen... det var bare nemmere at skrive

Men det er jo også vildt mange? Hvis du ikke er længere henne, kan du jo ikke have fået startpakker tænker jeg? 

Anmeld

27. januar 2015

Mjh1994

Chevro skriver:

Men det er jo også vildt mange? Hvis du ikke er længere henne, kan du jo ikke have fået startpakker tænker jeg? 

Jo alle kan få start pakker

Anmeld

27. januar 2015

De3Guldklumper

Gabriel skriver:

Jeg har en søn med utrolig følsom hud på numsen. Har prøvet alt for at få det til at fungerer. Kogtvandsklude virker når der er hul på numsen. Lige nu bruger jeg inotyol for at få huden til at hele helt op sammen med masser af frisk luft. Når det engang lykkedes er det lægens anbefaling at jeg derefter smører dagligt med enten zink eller  pantothenol salve da huden er så følsom som den er. Derfor er det rart at have ved hånden uanset hvad. Hun ved jo ikke hvor følsom hendes barn er eller hvor syrlig afføringen er 

Min den ældste var også utrolig følsom og sart og jeg stolede også på fagfolk som sagde jeg skulle bruge zinksalve - indtil jeg stod med en datter som var fuldstændig hudløs på skamlæber og baller. Huden kan ikke ånde igennem det. Phaneteol salve har jeg også brugt. 

Anmeld

27. januar 2015

Chevro

Mjh1994 skriver:

Jo alle kan få start pakker

Det må være noget nyt :-)

for normalt plejer man først at få udleveret alt sådan noget tidligst 3 mdr før terminen.

Anmeld

27. januar 2015

babyprojekt

Chevro skriver:

Hvorfor skulle man købe flere  ? 

De aner jo Intet omkring om deres barn kan tåle de bleer, eller om de sidder ordenligt og er tætte på barnet?

Jeg havde købt et billigt mærke, som min svigerinde brugte til hendes pige, da det skulle være mega godt - men så fik jeg en dreng, og det er bestemt ikke ligegyldigt hvilke bleer du bruger, da de har tendens til at tissemanden sidder den forkerte vej evt og så har du tis overalt! Så har jeg købt libero siden, da de er høje. Så jeg var glad for at jeg kun havde købt en enkelt pakke af de andre. 

Og du kan jo heller ikke købe så mange bleer, du aner jo ingenting om barnets størrelse osv.

Uge 7?  Har du købt 6 pakker bleer i uge 7? Håber du har skrevet forkert. Sry! 

Tænker bare at nu ved jeg,  at jeg og babyen skal være til observation i et par dage pga jeg har en kronisk sygdom.  Så der ville man nok bruge sygehuset (hvis de vel og mærket har bleer?)   så derfor ingen grund til at købe nogle før man skal hjem? 

Anmeld

27. januar 2015

babyprojekt

lineog4 skriver:

Skægt at læse hvor forskellige erfaringer vi har, for jeg ville sige di havde rigeligt stofbleer - har aldrig haft brug for dem til særlig meget. 

Jeg ville overveje en strækvikle hvis jeg var dig, men kæbe den brugt/billigt da man aldrig kan være sikker på  baby vil den. Men vil baby er den guld værd.

Det eneste jeg studsede over var sutteflaskerne, med mindre du ikke vil amme.

og ja så prisen på sengetøj, men det er bare fordi jeg er nærrig 

Sutteflasker har en gammel jordmoder jeg kender rådet mig til,  da du jo ikke kan være 100 at du kan amme og så det godt at have nogle hvis du ikke kan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.