Babyklokke skriver:
Men når alle børn ønsker mere tid, hvor skulle vi dig så vælger den lille frem for de store?
uanset hvad, kommer det ikke på tale at den ene skal være her længere end den anden. Det ønsker faren ikke. Og det var sådan set heller ikke det spørgsmålet gik ud på.
Det var hvad vi kunne gøre for at moren ikke tvinger mere samvær end faren ønsker
Det handler jo ikke om at vælge den lille frem for de store. Det handler om i står i en situation, hvor der har åbnet sig en mulighed (dog på nogen helt forkerte præmisser). Egentlig undre det mig I ikke tidligere har fundet løsninger så I kunne have pigerne mere hvis det er deres ønske. Igen det er jer der får tid med dem, ikke dem der får en gave fra dem...
Og nu er det så den lille der er i spil, og ja måske ville alle pigerne elske mere tid (det synes jeg så I skal arbejde for). Og det lyder lidt (ig jeg håber det ikke er rigtigt) som at den lille tages en smule til indtægt for en forhistorie og for en mor som uden tvivl gør rigtig meget forkert. Det er jo ikke pigens skyld, det er ikke pigen der har fravalgt sine søskende osv. Det er far der en gang traf et dårligt valg og nu har dårlig samvittighed, det må han løse men ikke skyde noget af skylden mod hende. Og situationen, ja det er moren og ikke pigen.
Anmeld