Store problemer med samvær!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

lineog4

Babyklokke skriver:

Den lille går jo også i skole. Hun er 7 år, den mellemste 9 år og den største er 12. 

Syntes det ville være frygteligt at give den mindste mere end de andre, når de i forvejen er blevet svigtet, da den lille kom til verdenen og hendes mor forlangte at de to andre ikke måtte være sammen med deres far. 

Nok bare  fordi  jeg tænker  det som det er faren der får mere. Men ja da ærgerligt I ikke kan have dem alle, men måske I så kunne have de store fra om torsdagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

lady di

Jeg ville helt klart kontakte statsforvaltningen.. og få en aftale på skrift hvis I ikke har det i forvejen. Exkæresten kan ikke tvinge din ex til og tage mere samvær hvis han ikke ønsker..hos os har min exkæreste valgt og se sin søn fire gange om året og der der ikk en dyt og gøre ved det og amtet kan heller ikke tvinge faren til at tage mere samvær men synes det er vigtigt at statsforvaltningen  blir klar over jeres situation og på den måde kan råde og vejlede jer da det langfra er ok og true samværsforældren eller bopælforældren..det får man ikke noget ud af og det går kun ud over barnet i sidste ende. Og håber da virkelig den mutter der blir noget klogere..

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

lineog4 skriver:

Nok bare  fordi  jeg tænker  det som det er faren der får mere. Men ja da ærgerligt I ikke kan have dem alle, men måske I så kunne have de store fra om torsdagen?

Jo det var også et godt forslag, det kunne man jo nok godt. Hvis altså der er mulighed for at de bliver afleveret i skolen ret tidligt. Det ved jeg faktisk intet om, men det må jeg finde ud af. 

Tak :-)

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

lady di skriver:

Jeg ville helt klart kontakte statsforvaltningen.. og få en aftale på skrift hvis I ikke har det i forvejen. Exkæresten kan ikke tvinge din ex til og tage mere samvær hvis han ikke ønsker..hos os har min exkæreste valgt og se sin søn fire gange om året og der der ikk en dyt og gøre ved det og amtet kan heller ikke tvinge faren til at tage mere samvær men synes det er vigtigt at statsforvaltningen  blir klar over jeres situation og på den måde kan råde og vejlede jer da det langfra er ok og true samværsforældren eller bopælforældren..det får man ikke noget ud af og det går kun ud over barnet i sidste ende. Og håber da virkelig den mutter der blir noget klogere..

Jamen det håber jeg godt nok også at hun bliver! Syntes det er så langt ude det hun lige har gang i. 

og ja, det bliver nok statsforvaltningen der må bruges. Bare for at få lavet en gældende aftale, så man forhåbentlig kan slippe af med hendes venner og kærester og en sindssyg mor. 

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Jamen det ville da helt sikkert også være skønt for den lille. Men det ville vel også være skønt for de to store med alenetid? 

Fornemmer lidt at en lille har mere ret til far end de andre eller?

Kan de store så ikke komme om torsdagen eller have en anden dag på ugen med deres far?

Jeg synes I gør det til et lidt større problemer end jeg synes det er.

Hvor store er børnene? Hvor langt er der til deres skoler(De store) fra jeres hjem?

Nej, i vil ikke gøre forskel, men en lille pige kan ikke have en ekstra hvad halv dag med sin far, fordi han har dårlig samvittighed overfor de store?

Tager han aldrig til noget med de store eller den lille alene?

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Næ nej, overhovedet ikke. Men man behøver jo ikke fortsætte den dårlige stil. Vi har jo netop lige gjort sådan at de store får mulighed for at se sin far også. Så syntes ikke at vi kan være bekendt at ville se den lille mere end de andre. 

Det er jo omvendt heller ikke de stores skyld at faren var så dum at vælge dem fra til fordel for den mindste. 

Det er jo ikke fordi at I vil se den lille mere, men at moren spørg om I kan tage hende end ekstra halv dag...

Og de store er 9 og 12, så er det vel bare at forklare dem, at de kan få alene tid med deres far på et andet tidspunkt.. Det behøver ikke at være så firkantet.

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

Yurie skriver:

Kan de store så ikke komme om torsdagen eller have en anden dag på ugen med deres far?

Jeg synes I gør det til et lidt større problemer end jeg synes det er.

Hvor store er børnene? Hvor langt er der til deres skoler(De store) fra jeres hjem?

Nej, i vil ikke gøre forskel, men en lille pige kan ikke have en ekstra hvad halv dag med sin far, fordi han har dårlig samvittighed overfor de store?

Tager han aldrig til noget med de store eller den lille alene?

Kan se at du ikke har læst kommentarerne, for der står svarene på dine spørgsmål. 

Men det er egentlig ikke et problem om hvorvidt faren tilbringer tid sammen med børnene eller ej. 

Problemet er moren forlanger mere samvær end hvad faren vil og kan og truer med rocker for at få hendes vilje. 

Anmeld

18. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Babyklokke skriver:

Jamen det ville da helt sikkert også være skønt for den lille. Men det ville vel også være skønt for de to store med alenetid? 

Fornemmer lidt at en lille har mere ret til far end de andre eller?

Jeg havde svaret det samme hvis det kun var den store 

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Kan se at du ikke har læst kommentarerne, for der står svarene på dine spørgsmål. 

Men det er egentlig ikke et problem om hvorvidt faren tilbringer tid sammen med børnene eller ej. 

Problemet er moren forlanger mere samvær end hvad faren vil og kan og truer med rocker for at få hendes vilje. 

Nej, jeg har lige læst dem før du svarede.

Men jeg sidder lidt, jeg synes det er synd for den lille pige at hun bor med en mor der tilbringer tid sammen med folk der truer hendes far. Jeg ville snakke med statsforvaltningen, om truslerne.. For selvfølgelig skal han ikke tvinges, men jeg kan bare ikke se problemet med den halve dag, gætter på at de store tager hjem i løbet af søndagen, og så den lille bliver til næste dag.. Så meget alene tid får hun jo heller ikke med sin far, men måske en mere stille tid. Måske er det godt for hende, et fredeligt hjem.

Men jeg synes at faren skal ringe og snakke med dem, dels til at din far også har hørt truslerne, så har i et vidne om hvordan hun snakker til jer, truer jer.

Og så snak med de stores mor, og ser om I ikke kan finde en dag eller noget, hvor de store kan se deres far, hvis de vil.

Har I overvejet at snakke med pigerne, de er jo ikke små, og se hvad de siger omkring det?

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

Yurie skriver:

Det er jo ikke fordi at I vil se den lille mere, men at moren spørg om I kan tage hende end ekstra halv dag...

Og de store er 9 og 12, så er det vel bare at forklare dem, at de kan få alene tid med deres far på et andet tidspunkt.. Det behøver ikke at være så firkantet.

Moren spørg jo ikke om vi kan tage hende en ekstra halv dag? Moren og hendes rockerven forlanger at vi fast fremover tager den mindste til mandag også. 

Og uanset hvad, så skal børnene være her lige meget. Hvis den lille har fire faste dage, skal de store piger også have fire faste dage. Og problemet er som sagt at det hele afhænger af mig, for det er mig som har kørekort og bil. Og jeg kan virkelig ikke køre frem og tilbage hver gang. Det har jeg bare ikke mulighed for !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.