Store problemer med samvær!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Moren spørg jo ikke om vi kan tage hende en ekstra halv dag? Moren og hendes rockerven forlanger at vi fast fremover tager den mindste til mandag også. 

Og uanset hvad, så skal børnene være her lige meget. Hvis den lille har fire faste dage, skal de store piger også have fire faste dage. Og problemet er som sagt at det hele afhænger af mig, for det er mig som har kørekort og bil. Og jeg kan virkelig ikke køre frem og tilbage hver gang. Det har jeg bare ikke mulighed for !

Fire?? Fredag, lørdag, og søndag.. Hun skal jo i skole tidligt mandag morgen, og så skal hun vel hjem til sin mor.

Men som andre siger, det er godt for børn at have alene tid med en forælder, og hvis det ender med at I har den lille den ekstra tid, jamen så snak med de store om at de også får noget ekstra tid, bare på et andet tidspunkt så de får alene tid med deres far. Det er da win/win..

Men jeg synes I skal snakke med nogen om truslerne, for det kan jo ende helt galt. Og så prøv at lad vær med at tænk på at de skal have præcis lige meget tid, men at de får tid med deres far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Babyklokke

Yurie skriver:

Nej, jeg har lige læst dem før du svarede.

Men jeg sidder lidt, jeg synes det er synd for den lille pige at hun bor med en mor der tilbringer tid sammen med folk der truer hendes far. Jeg ville snakke med statsforvaltningen, om truslerne.. For selvfølgelig skal han ikke tvinges, men jeg kan bare ikke se problemet med den halve dag, gætter på at de store tager hjem i løbet af søndagen, og så den lille bliver til næste dag.. Så meget alene tid får hun jo heller ikke med sin far, men måske en mere stille tid. Måske er det godt for hende, et fredeligt hjem.

Men jeg synes at faren skal ringe og snakke med dem, dels til at din far også har hørt truslerne, så har i et vidne om hvordan hun snakker til jer, truer jer.

Og så snak med de stores mor, og ser om I ikke kan finde en dag eller noget, hvor de store kan se deres far, hvis de vil.

Har I overvejet at snakke med pigerne, de er jo ikke små, og se hvad de siger omkring det?

Det er utrolig synd for den lille at hendes mor tilbringer tid med de mennesker og det miljø. Vi har prøvet at gøre mange ting. Men vi kan jo ikke rigtig sige noget til moren uden at komme i problemer med de mennesker. Og de er jo ikke for sjov. 

de store har jo også givet udtryk for at de vil være her ligeså meget som den lille. 

Anmeld

18. januar 2015

l.kjoeller

Hvis jeg blev truet af rockere ville det rende mig koldt ned af ryggen at det var det mine børn befandt  sig i. Jeg ville beholde  så meget som det blev tilladt og så skynde  mig i statsamtet  hvis hun finder ud af hun kan miste forældremyndighed så og ikke mindst komme i problemer med politiet pga trusler så kan det være hun ser anderledes på sagen og måske revurderer sin livsstil.  

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Babyklokke skriver:

Det er utrolig synd for den lille at hendes mor tilbringer tid med de mennesker og det miljø. Vi har prøvet at gøre mange ting. Men vi kan jo ikke rigtig sige noget til moren uden at komme i problemer med de mennesker. Og de er jo ikke for sjov. 

de store har jo også givet udtryk for at de vil være her ligeså meget som den lille. 

Snak med statsforvaltningen omkring truslerne.. Et barn skal ikke vokse op med at det er ok at true andre, når man ikke får sin vilje.

Jamen de er så store, så snak med dem, deres mor, om at finde noget ekstra tid til dem. Så de får lov til at være alene med deres far, og dig..

Den lille skal jo heller ikke føle at hendes far ikke gider at have hende i længere tid.

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

l.kjoeller skriver:

Hvis jeg blev truet af rockere ville det rende mig koldt ned af ryggen at det var det mine børn befandt  sig i. Jeg ville beholde  så meget som det blev tilladt og så skynde  mig i statsamtet  hvis hun finder ud af hun kan miste forældremyndighed så og ikke mindst komme i problemer med politiet pga trusler så kan det være hun ser anderledes på sagen og måske revurderer sin livsstil.  

Jamen det er slet slet ikke en rar følelse at de har set sig sure på os nu, fordi moren er kærester og venner med dem og hun har dem til at hjælpe sig. 

Jeg syntes at det er en skod situation! Vi har netop skrevet til statsforvaltningen, det må være sådan det bliver. Vi kan jo ikke bare blive ved med at give efter for mores ønsker, når det nu ikke kan hænge sammen rent praktisk osv.. :-(

Anmeld

18. januar 2015

Kay

Kan godt forstå farens tanke omkring ikke at gøre forskel på pigerne

Men rent pædagogisk tænker jeg at de også hver især har brug for alene tid med deres far...hvilket er helt naturligt

Jeg holder helt sikkert på at man ikke skal ligge under for trusler, og slet ikke at det skal præge et samvær på den måde med krav og trusler...

Med jeg ser det også fra den lilles syn, når disse mennesker der er en del af hendes liv ikke er blege for at true hendes far, snakker de formentlig heller ikke pænt om ham i hendes nærvær og om andre for den sags skyld,

Kender udmærket miljøet omkring rockere og de har et lidt andet forhold til hvad der er ok og hvad der ikke er og en tildens til at gradbøje loven til egen fordel...

Og jeg vil til hver en tid mene at det ikke er et ønskværdigt miljø for et barn at vokse op i...i aner jo reelt ikke hvad der sker der hjemme og hvilke situationer hun bliver sat i...jeg ville som forældre i sådan et tilfælde tilbyde at havde hende mest muligt for at sørger for at hun får du bedre miljø at vokse op i 

Anmeld

19. januar 2015

Tranebaer

Undskyld, men jeg fatter simpelthen ikke forskels-problemet. De store får jo ikke mindre tid af at den lille får mere. Det ændrer INTET for de store. Jeg går ind for forskelsbehandling til en vis grad - og ISÆR i det her tilfælde! Selvfølgelig skal den lille blive der. 

Derudover skal moderen naturligvis politianmeldes for trusler.

Anmeld

19. januar 2015

Babyklokke

Tranebaer skriver:

Undskyld, men jeg fatter simpelthen ikke forskels-problemet. De store får jo ikke mindre tid af at den lille får mere. Det ændrer INTET for de store. Jeg går ind for forskelsbehandling til en vis grad - og ISÆR i det her tilfælde! Selvfølgelig skal den lille blive der. 

Men når alle børn ønsker mere tid, hvor skulle vi dig så vælger den lille frem for de store?

uanset hvad, kommer det ikke på tale at den ene skal være her længere end den anden. Det ønsker faren ikke. Og det var sådan set heller ikke det spørgsmålet gik ud på. 

Det var hvad vi kunne gøre for at moren ikke tvinger mere samvær end faren ønsker

Anmeld

19. januar 2015

Babyklokke

Tranebaer skriver:

Og det gør sku da at de føler at de ikke er ligeså velkomne som den lille. Som de i forvejen skulle vie for da hun kom til. Så syntes sku ikke man kan være bekendt at fortsætte med at se mindre til dem en til den anden.

Anmeld

19. januar 2015

EAF

Babyklokke skriver:

Og det gør sku da at de føler at de ikke er ligeså velkomne som den lille. Som de i forvejen skulle vie for da hun kom til. Så syntes sku ikke man kan være bekendt at fortsætte med at se mindre til dem en til den anden.

Jeg er her ikke for at revse, eller debattere dette - jeg håber bare du lige giver en Update på hvordan det går med statsforvaltningen og hvad de siger?

Og dokumenter så samtlige opkald og SMS fra den pågældende mor, hendes kæreste, rockere eller hvad har vi af godtfolk i den anden ende af røret - med en anden mobil, tlfsvarer, diktafon - hvad man nu kan bruge - optag samtalerne med henblik på beviser i så fald I en dag står og har brug for dem. 

Lyder virkelig virkelig ubehageligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.