Store problemer med samvær!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

lineog4

Babyklokke skriver:

Ja i denne weekend er de store taget hjem tidligere. Og sådan er det. Det er der ingen problemer i. 

Men som skrevet så forlanger moren at det skal være sådan i fremtiden, og hvorfor mener du, et det skal være den lille som får lov til at være hos hendes far fredag til mandag, når de andre ikke får lov? Som sagt så er det ikke en mulighed at skulle bringe dem i skole alle sammen, så hvorfor skulle det så være den lille der fik mere tid med sin far, end de andre? 

Først vil jeg lige skrive, jeg synes det er fuldstændig uacceptabelt det moren gør og jeg forstår jeres frustration over den måde at kommunikere...

Men når det er skrevet får jeg helt ondt i maven over formuleringen: hvorfor er det den lille der får lov og den lille der får mere tid. For det er vel far der får lov og far der får mere tid - det er da er privilegium at være sammen med sine børn? og nogen gange er der bare fordele ved at være den mindste og ikke gå i skole, det er der også her hjemme, i morgen har jeg fri og mindstemanden kan have fri fra børnehave, de store kan ikke bare have fri fra skole og sådan er det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg forstod det sådan at i skulle køre længere for at aflevere de store i skole end den lille, derfor tænkte jeg at det var meget naturligt at det ikke kan lade sig gøre med de store, men at det godt kunne lade sig gøre med den lille da hun bor tættere på? Måske jeg har misforstået?

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

Mom skriver:

Det kan jeg som sådan godt forstå. Men har I så ikke mulighed for at gøre det på skift, altså den ene gang er det de store som bliver til om mandagen, og den anden gang den lille? På den måde kan man også skaffe børnens hver deres kvalitetstid..

Den tanke har jeg også tænkt. Men igen, jeg er den eneste som har kørekort og jeg ville ikke kunne garantere at jeg ville kunne køre hver gang, mht job jo. Syntes det ville være meget usikkert. Det skal lige siges at vi bor i tre forskellige byer, far og jeg i en by, den lille i en anden by og de to andre i en tredje by. Og offentlig transport er noget gøjs her, da de ville skulle skifte bus og tog mange gange på en tur. 

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Babyklokke skriver:

Den tanke har jeg også tænkt. Men igen, jeg er den eneste som har kørekort og jeg ville ikke kunne garantere at jeg ville kunne køre hver gang, mht job jo. Syntes det ville være meget usikkert. Det skal lige siges at vi bor i tre forskellige byer, far og jeg i en by, den lille i en anden by og de to andre i en tredje by. Og offentlig transport er noget gøjs her, da de ville skulle skifte bus og tog mange gange på en tur. 

Hvis du nu ved nogle uger i forvejen at du skal køre nogle børn i skole, kan du så ik sammen med dit job planlægge det?

Det vil jo være skønt for faderen at få lidt mere tid sammen med sine børn.

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

lineog4 skriver:

Først vil jeg lige skrive, jeg synes det er fuldstændig uacceptabelt det moren gør og jeg forstår jeres frustration over den måde at kommunikere...

Men når det er skrevet får jeg helt ondt i maven over formuleringen: hvorfor er det den lille der får lov og den lille der får mere tid. For det er vel far der får lov og far der får mere tid - det er da er privilegium at være sammen med sine børn? og nogen gange er der bare fordele ved at være den mindste og ikke gå i skole, det er der også her hjemme, i morgen har jeg fri og mindstemanden kan have fri fra børnehave, de store kan ikke bare have fri fra skole og sådan er det...

Den lille går jo også i skole. Hun er 7 år, den mellemste 9 år og den største er 12. 

Syntes det ville være frygteligt at give den mindste mere end de andre, når de i forvejen er blevet svigtet, da den lille kom til verdenen og hendes mor forlangte at de to andre ikke måtte være sammen med deres far. 

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

solskinsliv skriver:

Jeg forstod det sådan at i skulle køre længere for at aflevere de store i skole end den lille, derfor tænkte jeg at det var meget naturligt at det ikke kan lade sig gøre med de store, men at det godt kunne lade sig gøre med den lille da hun bor tættere på? Måske jeg har misforstået?

Ja altså, vi ville skulle køre lige langt hver vej, men byerne er så i forskellige retninger. Vi bor i midten af børnenes byer nemlig. 

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Babyklokke skriver:

Den lille går jo også i skole. Hun er 7 år, den mellemste 9 år og den største er 12. 

Syntes det ville være frygteligt at give den mindste mere end de andre, når de i forvejen er blevet svigtet, da den lille kom til verdenen og hendes mor forlangte at de to andre ikke måtte være sammen med deres far. 

Jeg springer lige ind (håber det er ok), men den lille kan jo ikke gøre for hvad hendes mor og far tidligere har truffet af uheldige beslutninger?

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

Mom skriver:

Hvis du nu ved nogle uger i forvejen at du skal køre nogle børn i skole, kan du så ik sammen med dit job planlægge det?

Det vil jo være skønt for faderen at få lidt mere tid sammen med sine børn.

Nej, jeg har desværre ikke mulighed for at kunne lave sådan en aftale. Det ville jo ellers løse vores problem. Det er jo et problem med kørelse så længe faren ikke har kørekort og der går desværre noget tid før han må tage det igen :-(

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Babyklokke skriver:

Nej, jeg har desværre ikke mulighed for at kunne lave sådan en aftale. Det ville jo ellers løse vores problem. Det er jo et problem med kørelse så længe faren ikke har kørekort og der går desværre noget tid før han må tage det igen :-(

Det er noget hø! Kan ik forstå hvorfor du ik kan planlægge dig ud af det med jobbet?

Anmeld

18. januar 2015

Babyklokke

Mom skriver:

Jeg springer lige ind (håber det er ok), men den lille kan jo ikke gøre for hvad hendes mor og far tidligere har truffet af uheldige beslutninger?

Næ nej, overhovedet ikke. Men man behøver jo ikke fortsætte den dårlige stil. Vi har jo netop lige gjort sådan at de store får mulighed for at se sin far også. Så syntes ikke at vi kan være bekendt at ville se den lille mere end de andre. 

Det er jo omvendt heller ikke de stores skyld at faren var så dum at vælge dem fra til fordel for den mindste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.