Stokke barnevogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg har ikke lagt mærke til nogen tendens, men jeg tænker at det er ret er særligt for Danmark (Norden?) at vi synes vores børn skal sove udenfor. Med den holdning er det nødvendigt at have en vogn børnene kan sove i, både stabilt og længe. Jeg tror jeg ved hvad det er for nogle vogne du snakker om, og de dækker ikke rigtig det behov.

Og så tænker jeg at der er to typer der investerer i fx Stokkes vogn. Dem der også gerne vil have en lækker, smart cityvogn, og sende et signal, og for hvem den ekstra udgift til den ekstra vogn er ligegyldig. Og så dem hvor børnene ikke skal sove i vognen i 3 år, så behovet for en stor barnevogn simpelthen ikke er der. Og det kan måske være en kulturel ting, og dermed passe fint ind i din observation. Men som sagt har jeg aldrig observeret det

Mange tak for dit svar, meget relevant, modsat andre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

nebbe

Anonym skriver:

Jeg går ikke op i hvad andre tænker, men jeg tænker over hvilke signaler JEG sender, og der er himmelvid forskel der. Så den der meget jordnære tilgang "køb hvad du føler for, gør hvad du helst vil, køb brugt" eller noget i den dur kan jeg desværre ikke bruge i denne her sammenhæng. 

Hvilke signaler er det du ikke vil udsende , ved at spadsere med samme vogn som en bestemt befolkningsgruppe ?  

Anmeld

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er ikke dét debatten handler om- det er en smagssag  Spørgsmålet lød om mine observationer med denne tendens er det samme i jeres bopælsområde.

Men forstår ikke din debat - hvorfor undrer det dig?

Anmeld

16. januar 2015

nebbe

Anonym skriver:

Så simpel er den bare ikke. Jeg har ikke noget i mod at blive "sat i bås" med denne "befolkningsgruppe", hvis der var noget at drage paralleller af, hvilket der ikke er meget af. Jeg har i gennem hele min opvækst været meget bevidst om hvilke signaler jeg sender- grundet min families karrierer og sidenhen min egen. 

Måske er det på tide at bryde denne 'arv' husk på du nu har/får et lille mennesker, der vil præges af dine værdier. Et mennesker det også skal kunne fungere i sociale sammenhænge ; børnehave, skole, arbejdsplads osv... På vejen vil det mødes med mange befolkningsgrupper også anderledes end sig selv. Vores samfund bliver mere og mere multikulturelt og tror på det er sundt at lære sine børn vi alle er ligeværd og vi på sin vis godt kan idemtificere os med hinanden , selv om vi ikke lige tænker ens, spiser ens, taler ens, går i samme tøj,spadsere med samme vogn osv. Held og lykke med dit barnevognskøb

Anmeld

16. januar 2015

Anonym skriver:

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at JEG tror at dem med anden etnisk herkomst ikke har råd. Overhovedet IKKE. Men det sætter i tanker om hvorvidt JEG ønsker mig sådan en vogn HVIS hovedparten af dem der har sådan en vogn, og dermed forbindes med denne befolkningsgruppe, IGEN ingen racistiske holdninger herfra, blot bevidsthed omkring de signaler jeg sender. 

Hvordan er det ikke racistisk?

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men forstår ikke din debat - hvorfor undrer det dig?

Det der var hensigten med denne tråd var, at jeg kunne blive afklaret om de observationer jeg har gjort mig, også gælder andre steder i landet. 

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Denne tråd må gerne lukkes.

Anmeld

16. januar 2015

Anonym skriver:

Det der var hensigten med denne tråd var, at jeg kunne blive afklaret om de observationer jeg har gjort mig, også gælder andre steder i landet. 

Det har jeg forstået

Anmeld

16. januar 2015

nebbe

Anonym skriver:

Så simpel er den bare ikke. Jeg har ikke noget i mod at blive "sat i bås" med denne "befolkningsgruppe", hvis der var noget at drage paralleller af, hvilket der ikke er meget af. Jeg har i gennem hele min opvækst været meget bevidst om hvilke signaler jeg sender- grundet min families karrierer og sidenhen min egen. 

Jeg nægter altså at tro på, at det at blive ' sammenlignet' med en kvinde af anden etniske herkomst, vil have indflydelse på din og familiens  karriere. I så fald er det måske på tide med et karriereskift

Anmeld

16. januar 2015

Sprit25

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at JEG tror at dem med anden etnisk herkomst ikke har råd. Overhovedet IKKE. Men det sætter i tanker om hvorvidt JEG ønsker mig sådan en vogn HVIS hovedparten af dem der har sådan en vogn, og dermed forbindes med denne befolkningsgruppe, IGEN ingen racistiske holdninger herfra, blot bevidsthed omkring de signaler jeg sender. 

Hvad signal sender det da? Det forstår jeg simpelthen ikke! Kunne forstå hvis kun var kriminelle der gik med sådan en vogn? 

Ligesom mange undgår fred perry tøj da det er hooligans foretrukne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.