Anonym skriver:
Hej damer. Jeg har på det seneste lagt mærke til,her i Nordjylland (Aalborg og omegn) at hovedparten af dem man ser med stokke barnevogne (hvilket ikke er mange af her i det Nordjyske, i bybilledet af hvad jeg har set) er af anden etnisk herkomst (piger med tørklæder) og har brug for at vide om tendensen er den samme rundt i landet?
Jeg vil understrege at mit indlæg ikke angriber nogen eller er racistisk på nogen måde, men det undrer mig meget, når man kigger på hvilken signalværdi trailz/ xplory jo har, som jeg personligt finder meget lækker og skandinavisk minimalisme når det er bedst.
Jeg har ikke lagt mærke til nogen tendens, men jeg tænker at det er ret er særligt for Danmark (Norden?) at vi synes vores børn skal sove udenfor. Med den holdning er det nødvendigt at have en vogn børnene kan sove i, både stabilt og længe. Jeg tror jeg ved hvad det er for nogle vogne du snakker om, og de dækker ikke rigtig det behov.
Og så tænker jeg at der er to typer der investerer i fx Stokkes vogn. Dem der også gerne vil have en lækker, smart cityvogn, og sende et signal, og for hvem den ekstra udgift til den ekstra vogn er ligegyldig. Og så dem hvor børnene ikke skal sove i vognen i 3 år, så behovet for en stor barnevogn simpelthen ikke er der. Og det kan måske være en kulturel ting, og dermed passe fint ind i din observation. Men som sagt har jeg aldrig observeret det 
Anmeld