Stokke barnevogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi signalerer mange ting i hverdagen, bla. Ved det tøj vi går i, den måde vi bor på, det mad vi spiser, den måde vi agerer på og ja de barnevogne vi går med  Jeg synes at stokke signalerer at man sætter pris på lækkert design, det signalerer byliv fremfor det landlige, og det økonomiske "overskud" man har da det er en barnevogn med begrænset brugstid. 

Eller også signalerer den at man har nogen kedelige værdier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er præcis det jeg mener- den signalerer- i mine øjne- at man i sit liv ikke kun tænker praktisk- æstetik! Børnene ligger og sidder godt i vognene, det er jo et plus, men i og med den har begrænset brugstid, så ja så signalerer den også økonomisk "overskud" 

Nu skriver du økonomisk overskud flere gange - er det fordi du ikke tror at en kvinde med tørklæde kan have økonomisk overskud? Eller at en kvinde med tørklæde ikke kan sætte pris på lækkert design? 

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Eller også signalerer den at man har nogen kedelige værdier

Det er ikke dét debatten handler om- det er en smagssag  Spørgsmålet lød om mine observationer med denne tendens er det samme i jeres bopælsområde.

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nu skriver du økonomisk overskud flere gange - er det fordi du ikke tror at en kvinde med tørklæde kan have økonomisk overskud? Eller at en kvinde med tørklæde ikke kan sætte pris på lækkert design? 

Det er ikke dét debatten handler om 

Anmeld

16. januar 2015

nebbe

Anonym skriver:

Vi signalerer mange ting i hverdagen, bla. Ved det tøj vi går i, den måde vi bor på, det mad vi spiser, den måde vi agerer på og ja de barnevogne vi går med  Jeg synes at stokke signalerer at man sætter pris på lækkert design, det signalerer byliv fremfor det landlige, og det økonomiske "overskud" man har da det er en barnevogn med begrænset brugstid. 

Jeg har personligt gjort mig en helt anden observation med den vogn. - Her i området er det overvejende de yngre mødre der netop spadsere med lige netop den vogn. - Samtidig med at det netop også er de børn der proppes i mærketøj fra top til tå. Sørgeligt hvis de bruger penge de reelt set ikke har til rådighed , for at signalerer økonomisk overskud. :/   - Det med skandinavisk design tænker jeg egentligt mere afspejles  i de klassiske designs som eks Odder og emaljunge fører. Det er netop solide vogne der er bygget til det skandinaviske klima . Du ser eks, aldrig de klassiske vogne i udlandet. - Her er diverse Kombivognene istedet i brug. 

Anmeld

16. januar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
nebbe skriver:

Jeg har personligt gjort mig en helt anden observation med den vogn. - Her i området er det overvejende de yngre mødre der netop spadsere med lige netop den vogn. - Samtidig med at det netop også er de børn der proppes i mærketøj fra top til tå. Sørgeligt hvis de bruger penge de reelt set ikke har til rådighed , for at signalerer økonomisk overskud. :/   - Det med skandinavisk design tænker jeg egentligt mere afspejles  i de klassiske designs som eks Odder og emaljunge fører. Det er netop solide vogne der er bygget til det skandinaviske klima . Du ser eks, aldrig de klassiske vogne i udlandet. - Her er diverse Kombivognene istedet i brug. 

Sikke da en fordom. Hvorfor har man ikke råd til mærketøj fordi man er yngre? 

Anmeld

16. januar 2015

nebbe

Mor11 skriver:

Sikke da en fordom. Hvorfor har man ikke råd til mærketøj fordi man er yngre? 

Det skrives da heller ikke , at der ikke er. * HVIS man reelt set ikke har råd.... Står der vidst . Men tænker det måske er et fact at yngre mennesker ofte under udd.  og derfor naturligt nok har en lavere indkomst en de med udd. Og fast arbejde. det var skam ikke for at træde nogen over tæerne. Blot en tanke og et indlæg i debatten .. 

Anmeld

16. januar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det er ikke dét debatten handler om 

Jeg bor også i Aalborg og har ikke samme opfattelse. 

Derudover synes jeg også det virker som om du tror, danskere med en anden oprindelse end dansk ikke har råd til det

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg bor også i Aalborg og har ikke samme opfattelse. 

Derudover synes jeg også det virker som om du tror, danskere med en anden oprindelse end dansk ikke har råd til det

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at JEG tror at dem med anden etnisk herkomst ikke har råd. Overhovedet IKKE. Men det sætter i tanker om hvorvidt JEG ønsker mig sådan en vogn HVIS hovedparten af dem der har sådan en vogn, og dermed forbindes med denne befolkningsgruppe, IGEN ingen racistiske holdninger herfra, blot bevidsthed omkring de signaler jeg sender. 

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

nebbe skriver:

Yngre med nordisk baggrund eller af anden etnisk baggrund? Alder underordnet. Noget andet er, hvordan ved du om disse unge mennesker du omtaler, har eller ikke har råd til at klæde deres børn i mærkevaretøj fra top til tå?  De er unge, har formodentlig ingen gæld, bor typisk til leje, måske ingen bil mv. Men prioriterer blot anderledes end måske "ældre" mødre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.