Stokke barnevogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er tendensen den samme i det område du bor i?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.900 visninger
49 svar
29 synes godt om
15. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej damer. Jeg har på det seneste lagt mærke til,her i Nordjylland (Aalborg og omegn) at hovedparten af dem man ser med stokke barnevogne (hvilket ikke er mange af her i det Nordjyske, i bybilledet af hvad jeg har set) er af anden etnisk herkomst (piger med tørklæder) og har brug for at vide om tendensen er den samme rundt i landet? 

Jeg vil understrege at mit indlæg ikke angriber nogen eller er racistisk på nogen måde, men det undrer mig meget, når man kigger på hvilken signalværdi trailz/ xplory jo har, som jeg personligt finder meget lækker og skandinavisk minimalisme når det er bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg forstår ikke hvad du mener med signalværdi? Skal man være skandinavisk for at synes de er flotte. 

I øvrigt forstår jeg slet slet ikke at der er nogen som vil betale så mange penge for sådan en vogn - jeg må indrømme at jeg synes de er hæslige - måske fordi jeg ikke er dansk 

Anmeld

15. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Hej damer. Jeg har på det seneste lagt mærke til,her i Nordjylland (Aalborg og omegn) at hovedparten af dem man ser med stokke barnevogne (hvilket ikke er mange af her i det Nordjyske, i bybilledet af hvad jeg har set) er af anden etnisk herkomst (piger med tørklæder) og har brug for at vide om tendensen er den samme rundt i landet? 

Jeg vil understrege at mit indlæg ikke angriber nogen eller er racistisk på nogen måde, men det undrer mig meget, når man kigger på hvilken signalværdi trailz/ xplory jo har, som jeg personligt finder meget lækker og skandinavisk minimalisme når det er bedst.

Aner ikke hvad det er 

her hos os er der vist ingen der har den..

Dog betaler de fleste her i vores område gerne 10.-12.000,- for en barnevogn. 

Anmeld

15. januar 2015

Skouboe

Jeg bryder mig ikke om xplory, jeg synes den er grim og så synes jeg det er et klassisk tilfælde af form før funktion. 

Og nu har jeg lige googlet trailz... Med et liggemål på 80 cm, var begge mine børn vokset ud af den omkring de 4 måneder, så det ville være helt igennem nytteløs herhjemme, hvis vi skulle have flere børn.

Mht til dit spørgsmål, så ser heg dem sjældent i gadebilledet og jeg har ikke lagt mærke til om brugeren brugte tørklæde eller ej. Det tvivler jeg på har nogen sammenhæng, og den eneste signalværdi jeg ser i begge vogne er at udseenedet er vigtigere end hvor praktisk den er eller hvor behagelig den er for babyen, som jo er den primære bruger

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener med signalværdi? Skal man være skandinavisk for at synes de er flotte. 

I øvrigt forstår jeg slet slet ikke at der er nogen som vil betale så mange penge for sådan en vogn - jeg må indrømme at jeg synes de er hæslige - måske fordi jeg ikke er dansk 

Vi signalerer mange ting i hverdagen, bla. Ved det tøj vi går i, den måde vi bor på, det mad vi spiser, den måde vi agerer på og ja de barnevogne vi går med  Jeg synes at stokke signalerer at man sætter pris på lækkert design, det signalerer byliv fremfor det landlige, og det økonomiske "overskud" man har da det er en barnevogn med begrænset brugstid. 

Anmeld

15. januar 2015

lille-fisen

Det er overhovedet ikke det samme i Kbh - det er meget forskelligt  har også selv øje på en stokke - synes de virker lækre! 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg bryder mig ikke om xplory, jeg synes den er grim og så synes jeg det er et klassisk tilfælde af form før funktion. 

Og nu har jeg lige googlet trailz... Med et liggemål på 80 cm, var begge mine børn vokset ud af den omkring de 4 måneder, så det ville være helt igennem nytteløs herhjemme, hvis vi skulle have flere børn.

Mht til dit spørgsmål, så ser heg dem sjældent i gadebilledet og jeg har ikke lagt mærke til om brugeren brugte tørklæde eller ej. Det tvivler jeg på har nogen sammenhæng, og den eneste signalværdi jeg ser i begge vogne er at udseenedet er vigtigere end hvor praktisk den er eller hvor behagelig den er for babyen, som jo er den primære bruger

Det er præcis det jeg mener- den signalerer- i mine øjne- at man i sit liv ikke kun tænker praktisk- æstetik! Børnene ligger og sidder godt i vognene, det er jo et plus, men i og med den har begrænset brugstid, så ja så signalerer den også økonomisk "overskud" 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Aner ikke hvad det er 

her hos os er der vist ingen der har den..

Dog betaler de fleste her i vores område gerne 10.-12.000,- for en barnevogn. 

Det er to lækre combivogne, som man typisk bruger som supplement til den traditionelle barnevogn med langt liggemål  

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Det er overhovedet ikke det samme i Kbh - det er meget forskelligt  har også selv øje på en stokke - synes de virker lækre! 

Okay, det er efterhånden længe siden jeg sidst har været i Kbh, så mange tak for dit svar.

Anmeld

15. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Det er to lækre combivogne, som man typisk bruger som supplement til den traditionelle barnevogn med langt liggemål  

Nå okay Fik lige tjekket lidt op på det på google 

Dog kan godt forstå de ikke rigtig eksistere i vores område

Vi er en by på landet, hvor største delen har de nye Odder vogne, ellers Emmaljunga.

Så lige den fikse model med kombi osv, er ikke helt så brugbart og nødvendigt herude 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.