lineog4 skriver:
Vi kørte det sidste år for at spare op til ferie og blev så dårligere til det. Men nu er jeg alene de næste 10 uger, så maden skal i struktur hver dag og dermed kan der også spares.
vi gjorde det vi hævede kontanter hver uge (1200 til alt) og så lod vi alle kort blive hjemme når vi skulle købe ind. De penge der var i overskud hver uge, smed vi en anden kasse som var til ferie... Vi havde brug for det var synligt at vi sparede.
Så er med, plus der er indkøbsstop pua sko til børnene - de mangler ikke andet i laaaaang tid, og det de mangler der må det stof jeg har her hjemme skabe.
Jeg foretrækker stadig dankort til husholdningsindkøb. Jeg kan hurtigt få et overblik i netbanken, over hvordan måneden er gået. Jeg har skam forsøgt maaange gange at samle bonner og lave regnskab, men det glider ud i sandet for mig. Med netbanken regner jeg det hurtigt sammen (og kan se hvor mange gange jeg har været i supermarkedet, som jo er min akilleshæl
)
Til gengæld kan jeg godt lide at have kontanter til mig selv. Det er også noget nyt. Men jeg føler mig rigere når pengene er der fysisk, og så bliver jeg lidt mere nærig.
Jeg vil også senere kaste mig ud i købestop. Jeg plejer at prale med at jeg ikke har noget shoppegen, men for det første er det løgn. Mit shoppegen lever i bedste velgående. Det kan jeg se på min netbank, og på min bonner i pungen. Jeg netshopper sjældent og tager ikke på "shoppetur" i byen, med det ene formål at købe noget (ubestemt). For det andet har mit shoppegen fået frit lejde når jeg har været i supermarkedet. Der er åbenbart ikke den store forskel på at købe en madvare jeg ikke har brug for, eller en trøje. Det er bare rart at købe
Så ja, købestop senere. Først skal der styr på husholdningen. Jeg kender mig selv og hvis jeg vil det hele på én gang så ryger jeg i med et brag. Og når jeg først er røget af vognen, så føler jeg at det hele kan være lige meget og så kan jeg ligeså godt droppe det HELE.
Jeg har brug for små skridt
Anmeld