Vi har givet os selv en økonomisk udfordring :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.562 visninger
43 svar
0 synes godt om
29. september 2012

Troldemommi

min mand og jeg har givet os selv en udfordring, vi syntes vi bruger alt for mange penge på mad, det løber snildt op på 4000 om måneden, (vi spiser godt og elsker kød ) men nu vil vi prøve en enkelt måned om vi kan leve for kun 2500 kr (kun til madvarer)

Tror du vi kan ?

Hvad bruger i på mad om måneden ?

Syntes du 4000 er for meget ?

Vi er to voksne og en 1 årig 

Jeg har tid nok til at gå efter tilbud og lignende, så jeg glæder mig faktisk til at blive mere prisbevidst

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

Mamalou

Man kan hvad man vil, er de ikke det man siger?

Jeg har haft en økonomisk presset måned i september pga flytning og har måtte tænke over hver en krone jeg brugte, og jeg er faktisk overrasket over hvor lidt vi har kunne bruge på mad. Nu er vi kun min søn og jeg, men jeg tror generelt at lidt ekstra planlægning, omtanke og tilbudsjagt giver ekstra penge på lommen Så hvis du/I kan overholde det, så tror jeg det lykkes for jer. 

Hvis du har brug for et par billige opskrifter så sig til Jeg glæder mig til at høre resultatet

Vh. Louise

Anmeld

29. september 2012

bøllen

Monica P skriver:

min mand og jeg har givet os selv en udfordring, vi syntes vi bruger alt for mange penge på mad, det løber snildt op på 4000 om måneden, (vi spiser godt og elsker kød ) men nu vil vi prøve en enkelt måned om vi kan leve for kun 2500 kr (kun til madvarer)

Tror du vi kan ?

Jeg har tid nok til at gå efter tilbud og lignende, så jeg glæder mig faktisk til at blive mere prisbevidst

Monica

Altså herhjemme bruger vi ca 1000 kr om ugen på mad & husholding

Vi er en familie på 5 med fam, mor, 2 på 11 & 1 på 3 ( bleer )

Og vi lever ganske udemærket. Laver madplaner og handler ind efter det. Og undgår udnødvendige køb & dermed spild.

Så helr urealistisk tror jeg ikke det er

Anmeld

29. september 2012

Nadia&Daniel

Monica P skriver:

Tror du vi kan ?

Monica

Glæder mig til en update

Vi lever for 1000.- pr. uge (bleer, mad og husholdning) - og vi er 2 voksne og 1 barn (snart 2 år), og jeg synes personligt ikke at vi lever fint på den, men alligevel forsvinder pengene hurtigt  Så kom gerne med en update, så jeg/vi kan få taget os sammen

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

Mamalou skriver:

Man kan hvad man vil, er de ikke det man siger?

Jeg har haft en økonomisk presset måned i september pga flytning og har måtte tænke over hver en krone jeg brugte, og jeg er faktisk overrasket over hvor lidt vi har kunne bruge på mad. Nu er vi kun min søn og jeg, men jeg tror generelt at lidt ekstra planlægning, omtanke og tilbudsjagt giver ekstra penge på lommen Så hvis du/I kan overholde det, så tror jeg det lykkes for jer. 

Hvis du har brug for et par billige opskrifter så sig til Jeg glæder mig til at høre resultatet

Vh. Louise

Jeg har allerede lavet madplan for den første uge, det gjorde vi også før men før valgte vi bare retter vi havde lyst til og ikke billige retter.

Jeg skal nok fortælle hvordan projektet går

og jeg vil nok senere på måneden tage dig på ordet og bede om gode råd, du ved når min inspiration er ved at være tømt

Monica

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

Bøllen skriver:

Altså herhjemme bruger vi ca 1000 kr om ugen på mad & husholding

Vi er en familie på 5 med fam, mor, 2 på 11 & 1 på 3 ( bleer )

Og vi lever ganske udemærket. Laver madplaner og handler ind efter det. Og undgår udnødvendige køb & dermed spild.

Så helr urealistisk tror jeg ikke det er

1000 om ugen til 5 mennesker det er flot klaret, vi har masser af bleer i huset og skabe og frysere fyldt så jeg tror også godt vi kan

Monica

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

Nadia&Daniel skriver:

Glæder mig til en update

Vi lever for 1000.- pr. uge (bleer, mad og husholdning) - og vi er 2 voksne og 1 barn (snart 2 år), og jeg synes personligt ikke at vi lever fint på den, men alligevel forsvinder pengene hurtigt  Så kom gerne med en update, så jeg/vi kan få taget os sammen

i lyder som os skal nok komme med en update senere

Monica

Anmeld

29. september 2012

morethanperfect

Monica P skriver:

Tror du vi kan ?

Monica

Vi handler mad og husholdning ind til en hel mdr.

Vi har brug for 1900 denne mdr..

Så kommer mælk, frugt og brød selvf. oveni når vi mangler ..
Men det kan virkelig betale sig  

Anmeld

29. september 2012

bøllen

Monica P skriver:

1000 om ugen til 5 mennesker det er flot klaret, vi har masser af bleer i huset og skabe og frysere fyldt så jeg tror også godt vi kan

Monica

Tak for det , syntes vi lever fint . Ikke fordi vi mangler noget.

Vi har valgt at prøve som jer at spare der hvor vi kan. Så vi kan spare en del op på opsparringen.

Og vi har ingen problem med at holde det. De sidste par uger har jeg kun handlet for 800 kr pr uge, denne uge blev så dyrer da der skulle handles bleer.

Men her er madplaner et STORT plus for vi handler det vi skal bruge og intet mere. Og holder budgettet ikke den ene uge jamen så hæver vi jo bare på kontoen. Jeg hæver 1000 kr når jeg handler ( fredag ) og så har jeg dem når der skal supleret med frugt, brød & mælk resten af ugen. Ind imellem handler vi stort ind af kød i bilka og så holder det jo ikke helt, men så har vi jo så masser af kød i fyseren

Anmeld

29. september 2012

Troldemommi

Bøllen skriver:

Tak for det , syntes vi lever fint . Ikke fordi vi mangler noget.

Vi har valgt at prøve som jer at spare der hvor vi kan. Så vi kan spare en del op på opsparringen.

Og vi har ingen problem med at holde det. De sidste par uger har jeg kun handlet for 800 kr pr uge, denne uge blev så dyrer da der skulle handles bleer.

Men her er madplaner et STORT plus for vi handler det vi skal bruge og intet mere. Og holder budgettet ikke den ene uge jamen så hæver vi jo bare på kontoen. Jeg hæver 1000 kr når jeg handler ( fredag ) og så har jeg dem når der skal supleret med frugt, brød & mælk resten af ugen. Ind imellem handler vi stort ind af kød i bilka og så holder det jo ikke helt, men så har vi jo så masser af kød i fyseren

Ja kød er dyrt, så gode tilbud er absolut værd at gå efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.