Så skal der spares!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2015

tribk

Troldemommi skriver:

Jo det var mig 

siden da er vores familie blevet større og derfor er madbudgettet også steget og økonomien er blevet meget bedre, men vi prøver stadig på ikke at slippe tøjlerne når der skal købes ind 

der er så mange bedre ting at bruge sine penge på 

Monica 

Yay Jeg elsker den tråd! Hvor har jeg mange gange tænkt, at det vil jeg fandme også!!

Der er nemlig så mange andre ting jeg gerne vil bruge penge på. Samtidig har jeg ikke en særlig imponerende indkomst, og jeg vil bare gerne have meget mere ud af de penge jeg så har.

Det med de tøjler der....kender det, kender det. Det er svært at beherske sig, når man er i gang. Og så synes jeg det er hyggeligt at handle. Det hjælper ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

L-Mortil3

Så sejt gået! Vi har levet på en sten de første år af drengenes liv, og levet for 2000kr om måneden for mad, tøj, bleer og alle andre dagligdagsting... Det var en evig kamp og det har nok resulteret i at nu hvor vi har flere penge, bruger vi for mange ca 5-6000kr om måneden, det er til alt uforudset, mad, tøj, toiletpapir, legetøj, biograf osv... Det er meget, men efter de hårde år nyder vi at kunne leve lidt...

rigtig meget held og lykke, hvor er du sej!!

Anmeld

5. januar 2015

Skouboe

Den vogn er jeg også med på. Mit mål er at komme under 4000 i januar for 2 voksne og 2 børn.

Anmeld

5. januar 2015

Lukas&Liam<3

Vi skal også spare nu 

både mig kæreste og jeg kan tage mad med hjem fra job, og ingen spiser morgenmad og frokost hjemme i hverdagene.. Så vi burde godt kunne klemme os meget langt ned

jeg er spændt 

Anmeld

5. januar 2015

A. Nonymsen

tribk skriver:

Jeps, det er årets nytårsforsæt

Jeg har altid været bidt af en gal sparegris. Men på en eller anden måde er det altid lykkedes mig at bruge for mange penge alligevel Så i år er mit nytårsforsæt altså at der skal spares. Jeg vil se hvor langt jeg kan få mine leveomkostninger ned. Mit første fokuspunkt bliver husholdningsbudgettet. Det er dejligt konkret, og det er der jeg ærgrer mig mest over at opleve at pengene forsvinder ud i den blå luft. Jeg synes jo sådan jeg sparer, og at jeg er enormt prisbevidst. Alligevel bruger jeg (vi) alt for mange penge! Vi er to voksne og en 3 årig, og vi sætter 4.000 kr. ind på vores husholdningskonto. Det har vi gjort i flere år, og det har ALDRIG været nok. Ikke én eneste måned er gået, hvor jeg ikke har måttet spæde til. Jamen 4.000 kr. burde være alt rigeligt! Det skal simpelthen stoppe, skal det. Så mit første mål er, at vi i januar skal bruge MINDRE end 4.000 kr. Om det så bare bliver 1 kr. under. Det skal bare være under! Små skridt...

Siden december har vi indført at vi kun handler ind én gang om ugen. Jeg har altid synes at det var den forkerte måde at gøre det på, for så går man jo glip af alle tilbuddene, og alle de ting der er sat ned pga. dato. Men jeg må også bare erkende, at det er de mange ture til mange forskellige supermarkeder der gør, at jeg bruger alt for mange penge. Der ryger simpelthen for mange ting i kurven. Og jeg har også accepteret at det kommer ikke til at ske, at jeg KUN køber de ting der står på listen. Altså må jeg minimere antallet af ture til supermarkedet, for at minimere antallet af impulskøb. Jeg må sige at det ser ud til at det virker. De første 3-4 uger oplevede vi, at vi købte ALT for meget ind. Simpelthen af ren og skær frygt for at løbe tør For jeg ved godt hvad der sker, hvis jeg skal hente en liter mælk, jeg kommer ud med en bærepose fyldt! Vi handlede for omkring 8-900 kr. pr. uge. Hver fredag handler vi sammen, med en indkøbsseddel, hvor jeg har tjekket alle skabe, skuffer og køleskab igennem, for at se hvad vi mangler. Og selvom jeg har købt for meget af nogle ting, er det også lykkedes at stå ikke at have nok af andre. Rugbrød til sønnens madpakke f.eks. Fordi jeg OGSÅ undervurdere hvor meget rugbrød der går på en uge. Jamen det er faktisk svært det her

I fredags handlede vi for 467 kr. i alt i to forskellige supermarkeder. DET synes jeg er et passende beløb, så nu SKAL det bare holde ugen ud! Det kommer nok ikke til at være lige så billigt på fredag, for der er vi ved at have brugt alt vores kød i fryseren. Men altså, deromkring vil jeg gerne ligge

Hvad med jer, er der nogen der har samme nytårsforsæt??

Vores nytårs fortsæt er også at spare... Vi har ellers været gode til at lave madplaner, men er faldet lidt af på den...

Vi har færdigbetalt et lån, så nu skal resten af gælden bankes af, så vi skal tilbage i den gode stil og få gang i de andre afdrag

linker du ikke lige til den tråd du nævner

Anmeld

5. januar 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hopper med på vognen... 

Her er vi 2 voksne og 3 børn... Og vi vil gerne tabe os... Så vi strammer vores budget.. Har sat 4000kr af til mad pr mdr... Og vi har lavet madplan.. Så håber vi kan få en masse fif...

Imorgen handler jeg ind til resten af ugen.... Så det blir spændende, hvad jeg lander på... Idag har jeg handlet for 300kr, så skal under 700kr for resten af ugen... Og i næste uge blir der kun handlet en gang... Det har været en hård opstart på ugen/skolestart... Ingen har sovet ordentlig i nat....

Kunne været sjovt at vi kunne hjælpe hinanden og komme med fif for hvad man synes der virker...

Anmeld

5. januar 2015

Mor1986

Det lyder som en god ide.

før jul begyndte vi at handle til 14 dage af gangen. Vi havde afsat 1000 om ugen. Men kan af en eller anden grund handle for ca 1200 til 14 dage. Og så skal der uge to lige købes lidt mælk rugbrød og pålæg. Men vi har i hvert fald sparet 500 hver 14 dag

Anmeld

6. januar 2015

tribk

A. Nonymsen skriver:

Vores nytårs fortsæt er også at spare... Vi har ellers været gode til at lave madplaner, men er faldet lidt af på den...

Vi har færdigbetalt et lån, så nu skal resten af gælden bankes af, så vi skal tilbage i den gode stil og få gang i de andre afdrag

linker du ikke lige til den tråd du nævner

Man falder hurtigt af den med de madplaner, synes jeg. Så svigter fantasien lidt, og så har man kun fundet på 4 retter, og så tænker man "nå ja ja jeg finder på noget senere", og så er den madplan glippet...

Rigtig god ide med afbetale lån. Jeg vil gerne spare op

Og jeps her er links (det var mere end én tråd)

https://www.baby.dk/debat/193529pi1/gode-raad/vi-har-givet-os-selv-en-oekonomisk-udfordring-.aspx

https://www.baby.dk/debat/197340pi1/ordet-er-frit/vores-oekonomiske-udfordring-er-opnaaet-d.aspx

https://www.baby.dk/debat/200094pi1/gode-raad/det-var-da-en-oejenaabner-.aspx

Anmeld

6. januar 2015

tribk

Mathias Villads skriver:

Hopper med på vognen... 

Her er vi 2 voksne og 3 børn... Og vi vil gerne tabe os... Så vi strammer vores budget.. Har sat 4000kr af til mad pr mdr... Og vi har lavet madplan.. Så håber vi kan få en masse fif...

Imorgen handler jeg ind til resten af ugen.... Så det blir spændende, hvad jeg lander på... Idag har jeg handlet for 300kr, så skal under 700kr for resten af ugen... Og i næste uge blir der kun handlet en gang... Det har været en hård opstart på ugen/skolestart... Ingen har sovet ordentlig i nat....

Kunne været sjovt at vi kunne hjælpe hinanden og komme med fif for hvad man synes der virker...

Velkommen på vognen

Ja jeg drømmer også om at smide nogle kg., men samtidig er jeg bare så færdig med slankekure. Det er et skridt frem og to tilbage. Så nu forsøger jeg om ikke det er projekt kunne have en positiv effekt på vægten også. Alt andet lige, så bliver der bare købt mindre junk, og det må hjælpe

Lige nu sidder jeg f.eks. og snacker en skål vindruer som snart ikke ville kunne holde sig længere. Lod jeg dem ligge skulle jeg smide dem ud i morgen. Jeg har fokus på stop spild af mad, for der er røget mange penge i skraldespanden i det her hjem Så der er også penge at spare. Så venter jeg til i morgen med at spise det der kan holde sig længere, selvom jeg måske havde lyst til det i dag, men så skulle smide de vindruer ud i morgen. Så det er også lidt med at styre sine lyster, det her

Anmeld

6. januar 2015

lineog4

Vi kørte det sidste år for at spare op til ferie og blev så dårligere til det. Men nu er jeg alene de næste 10 uger, så maden skal i struktur hver dag og dermed kan der også spares.

vi gjorde det vi hævede kontanter hver uge (1200 til alt) og så lod vi alle kort blive hjemme når vi skulle købe ind. De penge der var i overskud hver uge, smed vi en anden kasse som var til ferie... Vi havde brug for det var synligt at vi sparede.

Så er med, plus der er indkøbsstop pua sko til børnene - de mangler ikke andet i laaaaang tid, og det de mangler der må det stof jeg har her hjemme skabe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.