Vrøvl med datoen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Tænker du ferie i juli? 

Åh, hader at skulle føje mig for en person jeg intet har med at gøre og vælge en dato som jeg ikke bliver glad for 

Men du føjer dig jo ikke for en person du ikke har noget ked at gøre, men for en svigerfar som udover at være din svigerfar og kærestens bonus er far til 2 døtre... Men udover det handler det jo ikke slet ikke om at føje, men om at i hvert fald ikke skubbe til et forhold som i forvejen virker betændt...

Ja jeg tænker ferie... Selvom jeg fik invitation nu, så kunne jeg stadig vælge ferie med mindre det var en meget tæt på og så ville jeg nok blive lidt øv, hvorfor smide det lige i ferieperioden (og forresten også Roskilde festival 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det kommer desværre nok ikke til at ske. 

Vi er ikke rigtig på talefod med hende og hendes søster. 

Er det en del af problematikken, forstået sådan, at du frygter "ballade", hvis du holder hendes far væk fra hendes runde fødselsdag? Jeg tænker, at der må ligge noget bag, at I ikke er på talefod? 

Risikerer I, at svigerfar vil føle sig klemt og måske blive bebrejdet, at han vælger jer fremfor sin datter? I så fald synes jeg faktisk, det er synd for ham, at han bliver taget som gidsel. Er han biofar eller papfar for din mand? Hvis han "kun" er svigermors kæreste, så kan det - uanset, om datteren ikke holder noget stort - virke på hende, som om han sætter sin "nye" familie over sit eget barn. Den situation ville jeg nok forsøge at skåne ham for. 

Jeg er personligt ikke den, der gør meget ud af mine runde fødselsdage, og skulle jeg med til bryllup på min fødselsdag, ville det ikke være noget problem overhovedet. Men hvis min far valgte at tage til bryllup hos et papbarn - eller for den sags skyld et biologisk - som jeg havde et problematisk forhold til på min runde fødselsdag, så ville det nok pirke til nogle "dumme" følelser. Uanset, at et bryllup i mine øjne er større og vigtigere end min fødselsdag. 

Anmeld

2. januar 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Er det en del af problematikken, forstået sådan, at du frygter "ballade", hvis du holder hendes far væk fra hendes runde fødselsdag? Jeg tænker, at der må ligge noget bag, at I ikke er på talefod? 

Risikerer I, at svigerfar vil føle sig klemt og måske blive bebrejdet, at han vælger jer fremfor sin datter? I så fald synes jeg faktisk, det er synd for ham, at han bliver taget som gidsel. Er han biofar eller papfar for din mand? Hvis han "kun" er svigermors kæreste, så kan det - uanset, om datteren ikke holder noget stort - virke på hende, som om han sætter sin "nye" familie over sit eget barn. Den situation ville jeg nok forsøge at skåne ham for. 

Jeg er personligt ikke den, der gør meget ud af mine runde fødselsdage, og skulle jeg med til bryllup på min fødselsdag, ville det ikke være noget problem overhovedet. Men hvis min far valgte at tage til bryllup hos et papbarn - eller for den sags skyld et biologisk - som jeg havde et problematisk forhold til på min runde fødselsdag, så ville det nok pirke til nogle "dumme" følelser. Uanset, at et bryllup i mine øjne er større og vigtigere end min fødselsdag. 

Ja vi frygter lidt at han kunne komme i sådan en situation. Men ikke så meget fra hende der bliver 30, men fra hendes søster. Hun gør alt for at skabe splid, og hvis ikke der bliver makket ret, så "straffer" hun med, at svigerfar ikke får lov til at se sine børnebørn. Der var en periode på et halvt år, hvor han ikke så dem fordi hun blev sur over småting. 

Så frygter lidt at vi måske bare leger med ilden ved at holde fast i datoen

Svigerfar er ikke biofar til min kæreste, men det kunne han lige så godt være. De har det bedste forhold, nok også bedre end det han har til sine egne børn. 

Han har også bare taget mit barn og vores fælles barn til sig. Og for dem er han bare bedstefar. 

Anmeld

2. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja vi frygter lidt at han kunne komme i sådan en situation. Men ikke så meget fra hende der bliver 30, men fra hendes søster. Hun gør alt for at skabe splid, og hvis ikke der bliver makket ret, så "straffer" hun med, at svigerfar ikke får lov til at se sine børnebørn. Der var en periode på et halvt år, hvor han ikke så dem fordi hun blev sur over småting. 

Så frygter lidt at vi måske bare leger med ilden ved at holde fast i datoen

Svigerfar er ikke biofar til min kæreste, men det kunne han lige så godt være. De har det bedste forhold, nok også bedre end det han har til sine egne børn. 

Han har også bare taget mit barn og vores fælles barn til sig. Og for dem er han bare bedstefar. 

Nu er det jo rigtigt svært, set udefra, at vurdere, om hans døtre rent faktisk har grund til at føle sig overset eller såret af ham. De må jo have nogle følelser i klemme, siden de skaber splid og "straffer" deres far. Om de er forkælede dramaqueens eller reelt sårede, det er ikke til at vide. 

Faktum er, at der er problemer i forvejen, og at I risikerer at puste til ilden og gøre det svært for svigerfar. Der ville jeg nok vælge at skåne ham og vælge en anden dato. Det bliver heller ikke fedt, hvis han møder op på jeres store dag og er ked af ballade i baglandet. 

Anmeld

2. januar 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Nu er det jo rigtigt svært, set udefra, at vurdere, om hans døtre rent faktisk har grund til at føle sig overset eller såret af ham. De må jo have nogle følelser i klemme, siden de skaber splid og "straffer" deres far. Om de er forkælede dramaqueens eller reelt sårede, det er ikke til at vide. 

Faktum er, at der er problemer i forvejen, og at I risikerer at puste til ilden og gøre det svært for svigerfar. Der ville jeg nok vælge at skåne ham og vælge en anden dato. Det bliver heller ikke fedt, hvis han møder op på jeres store dag og er ked af ballade i baglandet. 

Dramaqueen, uden tvivl. Men det er, som du siger, svært for jer at vurderer. 

Tror hellere jeg må tage endnu en snak med kæresten. 

Anmeld

2. januar 2015

Nystart

Jeg har ikke læst div svar du har fået...

vi skulle også ha holdt bryllup, faktisk samme dag.. 

Jeg vidste af svigerinden skulle holde noget og mine svigerforældre også skulle omkring juni/juli.. så jeg bad gemalen skrive og spørg om de havde planlagt noget nogle bestemte datoer....

Det havde de ikke, og så må jeg erkende at den der kommer først til mølle får først malet...

jeg synes du skal skrive en besked og høre hende ad om hun har planlagt noget(for svigerfars skyld) og er svaret nej ville jeg beholde datoen...

skulle jeg tag hensyn til alle andre end mig selv kom jeg sku aldrig videre... 

her er alt så blevet aflyst, pga noget "fantastisk" svigerfamilie.. men rigtig godt bryllup til jer

Anmeld

2. januar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Dramaqueen, uden tvivl. Men det er, som du siger, svært for jer at vurderer. 

Tror hellere jeg må tage endnu en snak med kæresten. 

Hvis der overhovedet er en lille mulighed for I sætter et menneske I holder af i en situation hvor han måske straffes ved ikke at må se se sine børnebørn - ja så er valget nemt i mit hoved: en anden dato for ligegyldigt hvad det er jo kun en dato, mens det andet er et menneske I holder af.

og ja måske er det unfair, og måske er brylluo større end fødselsdag, og måske er de dramaquens osv, men den i rammer er jo svigerfar.

Anmeld

2. januar 2015

Tranebaer

Jeg havde rykket det til d. 20. juni, det er en pænere dato og alle er glade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.