Vrøvl med datoen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

Kay

Risse skriver:

Jeg tror at jeg havde holdt fast i datoen. I har jo valgt den og nu også offentliggjort den. 

Det kan godt være at hans datter fylder rundt, men hun kan nok godt rykke sin fødselsdag til weekenden før eller efter, hvis hendes far er inviteret til bryllup. 

Herhjemme tager man som udgangspunkt til det man først bliver inviteret til. Din "svigerinde" kan ikke forvente at folk reserverer en dato til hende hvert eneste år til HVIS nu hun holder det på den dag. - Hvad nu hvis ikke hun gør?

Jeg havde holdt fast i datoen når nu i har meldt den ud. Havde det været et nært familiemedlems fødselsdag man lige havde glemt i farten kunne jeg måske bedre forstå at i overvejede en ny dato. 

Ville bare lige erklære mig helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Lunae

Anonym skriver:

Øv øv, hvor er vi egentlig endt i en lidt træls situation.

Vi fortalte igår kæresten's mor og hendes kæreste (svigerfar), datoen for vores bryllup. Det viser sig så, at svigerfar's datter (som vi intet har med at gøre), bliver 30 år. Men hun er typen der ikke inviterer til noget før en uge før, som endda er tidligt for hende. 

Og det var bare den perfekte dato for os, da vi skal til konfirmation i maj, 60 års fødselsdag i august og bryllup igen sidst i august eller først i september, så vores dato lå lige midt i det hele  

Da jeg har dele børn (og børn ikke skal med til vores bryllup), kan det kun lade sig gøre hveranden weekend, så der er egentlig ikke så mange datoer at vælge imellem. 

Vi havde valgt 4. juli. Elsker at se datoen stå skrevet, for det ser jo godt ud og det lyder godt når man siger det 

Men nu til dilemmaet: 

Vi kan vælge, at holde fast ved den 4. juli - men alligevel synes jeg jo ikke vi kan være det bekendt, selvom vi intet har med hans datter at gøre. 

Eller vi kan vælge en anden dato, som så enten ville blive 20 juni, eller 18. juli. Men jeg kan ikke lide nogle af datoerne - det lyder ikke godt, og se heller ikke godt ud når man skriver dem (synes jeg ihvertfald ikke), og ja det er sikkert vildt overfladisk, men øv, er simpelthen så ked af da, for det var bare DATOEN!! 

Men... Ja, jeg føler egentlig ikke, at jeg har andet valgt end at ændre datoen 

Hvad havde I andre gjort?

I skal selvfølgelig holde fast i jeres dato, men vide at i jo risikere at få nogle afbud til brylluppet!

Anmeld

1. januar 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville holde fast i datoen. 

Min egen 30 års fødselsdag blev ikke holdt, fordi den faldt sammen med mit eget bryllup. (dagen efter) 

Anmeld

1. januar 2015

jojomama

I min familie trumfer bryllup altså fødselsdag, så behold I bare datoen. Svigerfar skal nok komme...

Anmeld

1. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Men hun bliver jo 30? Og er måske bare ked af hvis svigerfar bliver trist eller måske vælger vores bryllup fra. 

Ja, jeg er nok bare en der gerne vil gøre alle glade (undtaget mig selv åbenbart), forbandede nogle gange

Ja, og hun er også blevet 10 og 20, og vi håber da også, at hun bliver både 40, 50, 60, 70, 80, 90 og 100, men derfor går verden altså ikke i stå for hendes skyld.

Hun må da bare holde fødselsdag en anden dag, hvis det er et problem for hende, specielt når I har inviteret først.

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

I skal selvfølgelig holde fast i jeres dato, men vide at i jo risikere at få nogle afbud til brylluppet!

Der er heldigvis ikke andre gæster end mine svigerforældre der kan komme i "klemme"

Og jeg er også sikker på, at de nok ville komme alligevel, men vil bare ikke gøre svigerfar ked af det

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg ville holde fast i datoen. 

Min egen 30 års fødselsdag blev ikke holdt, fordi den faldt sammen med mit eget bryllup. (dagen efter) 

Så vidt jeg ved, så har de heller aldrig været nogen der fejrede en hel masse, men alligevel. Vil jo ikke gøre nogen ked af det

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

kreafina skriver:

I min familie trumfer bryllup altså fødselsdag, så behold I bare datoen. Svigerfar skal nok komme...

Det tror jeg i bund og grund også at han gør, men vil bare ikke gøre ham ked af det

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ja, og hun er også blevet 10 og 20, og vi håber da også, at hun bliver både 40, 50, 60, 70, 80, 90 og 100, men derfor går verden altså ikke i stå for hendes skyld.

Hun må da bare holde fødselsdag en anden dag, hvis det er et problem for hende, specielt når I har inviteret først.

Nej det er også rigtigt. 

Håber bare at svigerfar tager det pænt når de får det at vide. 

Anmeld

1. januar 2015

pussekat

Anonym skriver:

Øv øv, hvor er vi egentlig endt i en lidt træls situation.

Vi fortalte igår kæresten's mor og hendes kæreste (svigerfar), datoen for vores bryllup. Det viser sig så, at svigerfar's datter (som vi intet har med at gøre), bliver 30 år. Men hun er typen der ikke inviterer til noget før en uge før, som endda er tidligt for hende. 

Og det var bare den perfekte dato for os, da vi skal til konfirmation i maj, 60 års fødselsdag i august og bryllup igen sidst i august eller først i september, så vores dato lå lige midt i det hele  

Da jeg har dele børn (og børn ikke skal med til vores bryllup), kan det kun lade sig gøre hveranden weekend, så der er egentlig ikke så mange datoer at vælge imellem. 

Vi havde valgt 4. juli. Elsker at se datoen stå skrevet, for det ser jo godt ud og det lyder godt når man siger det 

Men nu til dilemmaet: 

Vi kan vælge, at holde fast ved den 4. juli - men alligevel synes jeg jo ikke vi kan være det bekendt, selvom vi intet har med hans datter at gøre. 

Eller vi kan vælge en anden dato, som så enten ville blive 20 juni, eller 18. juli. Men jeg kan ikke lide nogle af datoerne - det lyder ikke godt, og se heller ikke godt ud når man skriver dem (synes jeg ihvertfald ikke), og ja det er sikkert vildt overfladisk, men øv, er simpelthen så ked af da, for det var bare DATOEN!! 

Men... Ja, jeg føler egentlig ikke, at jeg har andet valgt end at ændre datoen 

Hvad havde I andre gjort?

hejsa

hold da fast i det også kan hun da kom ud når før vis hun vil have hold når da og jeg vil da være pis lige glad da og god fest til jer og hygge dig for svigefar skal nok kom men og tro også han er træt af hun kom en uge før og tro alle kan kom 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.