Når den ene søsken får mange gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nemlig. Lige præcis.

jeg har også oplevet det der nogle gange i løbet af min barndom. Min mor var alene og vi var ikke på gaver med ret mange. Min kusine og fætter fik virkelig mange gaver.

jeg viste aldrig det rørte mig, men kan huske jeg følte mig forkert og mindre værd. Min kusine husker at hun havde dårlig samvittighed over at hun fik så mange. Så det går begge veje.

måske også det der farver mig i forhold til mine unger.

håber du får lige hvad du ønsker dig i år. Glædelig jul 

hvad endte i med at gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

DBB

Anonym skriver:

Hvad gør i andre med egne og bonusser mht gaver?

her var der købt ind så der var lige mange gaver til begge børn, efter aftale med biomor.

men hun har ombestemt sig og givet gaver med hjemmefra. 

Så nu får min egen 6 gaver i det hele og min bonus kommer til at sidde med næsten 3 gange så mange, nemlig 17 stk.

hvordan er det hos jer, hvis i også har skæv fordeling, er det så noget børnene mærker?

ville være ret ked af hvis nogen kommer til at føle sig overset. 

Jeg mener bestemt ikke at det er nødvendigt at børn får lige mange gaver, men jeg mener det er nødvendigt at man respektere hinanden og de aftaler man laver, specielt i familier med bonus børn. I mit hoved skuffer din mand.

Og jeg synes løsningen med at børnene får gaver af den familie de er sammen med juleaften giver god mening. Tænker der nemt kan opstå en alt for stor ulighed (som her), da der jo er stor forskel på gavebudget og traditioner.

Jeg forstår så ikke, at biomor ikke vil nyde stunden med gaver med sin datter når hun kommer hjem.

håber I fik god aften trods uoverens stemmelserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.