Når den ene søsken får mange gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.932 visninger
41 svar
39 synes godt om
23. december 2014

Anonym trådstarter

Hvad gør i andre med egne og bonusser mht gaver?

her var der købt ind så der var lige mange gaver til begge børn, efter aftale med biomor.

men hun har ombestemt sig og givet gaver med hjemmefra. 

Så nu får min egen 6 gaver i det hele og min bonus kommer til at sidde med næsten 3 gange så mange, nemlig 17 stk.

hvordan er det hos jer, hvis i også har skæv fordeling, er det så noget børnene mærker?

ville være ret ked af hvis nogen kommer til at føle sig overset. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde sagt at det kan ikke komme på tale da det ikke var aftalen 

Da det virkelig vil være synd for det andet barn da der jo er stor forskel på 6 gaver og 17 gaver. 

Og at i ikke vil tage i mod de andre gaver til barnet og vis de kommer med kommer de uåbnet med hjem igen . 

Forstår ikke hvorfor folk skal ændre aftaler og lave ravage i julen 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Ved godt det er sundt at lære at sætte pris på det man får, og ikke kræve og forvente. Men tænker den alligevel må gøre ondt på et barn at opleve man får så meget mindre end sin søsken. 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg havde sagt at det kan ikke komme på tale da det ikke var aftalen 

Da det virkelig vil være synd for det andet barn da der jo er stor forskel på 6 gaver og 17 gaver. 

Og at i ikke vil tage i mod de andre gaver til barnet og vis de kommer med kommer de uåbnet med hjem igen . 

Forstår ikke hvorfor folk skal ændre aftaler og lave ravage i julen 

Problemet er at far og biomor ikke mener at en der kun er knap 4 år mærker det og de er rørende enige og vil ikke høre.

har sagt at det var ok hvis vi aftaler på forhånd, så kunne jeg bare købe lidt ekstra til min, Men problemet er bare at det først var igår, to dage inden den store aften, at hun omvestemmer sig. Og nu har jeg hverken tid eller økonomi til at veje lidt op på det 

og far mener det bare er fordi jeg er gravid og følsom, og ikke børnenes behov. Men dejligt at du kan se det og jeg ikke er helt gravid gak.

Anmeld

23. december 2014

JH12

Nu har jeg ikke delebørn, men umiddelbart vil jeg sige at hvis de ikke fik præcis lige mange ville det ikke betyde det store.. 

Men SÅ stor en forskel synes jeg er direkte sindsyg og urimeligt overfor det andet barn, for selvfølgelig kan der mærkes forskel.. Og man kunne måske begrænse gaverne lidt der? 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Nu har jeg ikke delebørn, men umiddelbart vil jeg sige at hvis de ikke fik præcis lige mange ville det ikke betyde det store.. 

Men SÅ stor en forskel synes jeg er direkte sindsyg og urimeligt overfor det andet barn, for selvfølgelig kan der mærkes forskel.. Og man kunne måske begrænse gaverne lidt der? 

Jeg mener det samme. Men biomor kalder det "et par stykker" og ikke et problem. 

Er faktisk rigtig gal og føler mig pisset på. Jeg havde endda købt to ekstra til bonus for at de fik lige mange. Havde jo gjort omvendt hvis jeg vidste det var min der skulle sidde med det mi, ndste antal.

synes bare de skal føle sig lige værdsat især juleaften.

Anmeld

23. december 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg mener det samme. Men biomor kalder det "et par stykker" og ikke et problem. 

Er faktisk rigtig gal og føler mig pisset på. Jeg havde endda købt to ekstra til bonus for at de fik lige mange. Havde jo gjort omvendt hvis jeg vidste det var min der skulle sidde med det mi, ndste antal.

synes bare de skal føle sig lige værdsat især juleaften.

Tror altså ikke børnene tænker sådan over det, med mindre de voksne giver udtryk for det.

De er sikkert i gang med at lege med det de får at de ikke registrerer det. 

Tror ikke jeg ville lave et stort nummer ud af det 

Anmeld

23. december 2014

Nystart

Et barn på 4 mærker nemt forskellen især når den er SÅ stor...

Jeg havde simpelthen sat foden helt i, og bedt hende respektere jeres aftale....(og så må bio far træde i karakter)

jeg har mange år i træk oplevet denne forskel i gave mængde.. min datter er meget taknemmelig og går ikke op i størrelse eller mængde men når den mængde er SÅ stort skaber det virkelige n dårlig stemning tit...da juleaften kommer til at gå på at man skal  vente og se på hvad barnet med alle gaverne får.... og det bliver centrumbarnets aften...

vi stoppede med at fejre jul men dem da det simpelthen ødelagde stemingen og julen for andres børn

men desværre nogle mener at kærlighed er noget man kan købe, og at andres følser kommer sidst....

Anmeld

23. december 2014

Newsence

Her får bonus datter gave fra fars familie og min familie juleaften..

gaverne fra mor og fam får hun så når hun kommer hjem til mor den 27 dec.. Og omvendt næste år...

Vi holder ikke 2 juleaftner men får lidt god mad og så åbner hun alle sine gaver og min egen datter får en enkel. Hun forstår det godt nok da storesøster jo ikke fik gaver den 24... det giver ingen problemer da min egen datter jo ikke oplever at bonus datter får flere... 

Du du bliver nød til at holde fast.. En på 4 kan i den grad godt se forskel og der må du som mor sige at det vil du ikke udsætte dit eget barn for. Og så må de ekstra gaver komme med hjem eller fordeles mellem børnene... 

Anmeld

23. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvad gør i andre med egne og bonusser mht gaver?

her var der købt ind så der var lige mange gaver til begge børn, efter aftale med biomor.

men hun har ombestemt sig og givet gaver med hjemmefra. 

Så nu får min egen 6 gaver i det hele og min bonus kommer til at sidde med næsten 3 gange så mange, nemlig 17 stk.

hvordan er det hos jer, hvis i også har skæv fordeling, er det så noget børnene mærker?

ville være ret ked af hvis nogen kommer til at føle sig overset. 

Nu skal børn ikke have lige mange pakker, bare fordi de er søskende, men hvis de fik 6, før hun gik amok, betyder det at hun har været ude og købe 11gaver til sit barn. Det er bare for voldsomt.

Jeg ville ikke lægge dem under træet, måske en eller to, men resten ville blive lagt væk og så kan barnet få dem på et andet tidspunkt eller med hjem igen. Og så vil det bliver sagt; Vi havde en aftale, og det er ikke fair at bryde den 2dage før juleaften.
De to gaver du havde købt ekstra, kan den lille ikke få dem?

Kan ikke se grunden til at hun skal ud og købe 11ekstra gaver..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.