Når den ene søsken får mange gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Tror altså ikke børnene tænker sådan over det, med mindre de voksne giver udtryk for det.

De er sikkert i gang med at lege med det de får at de ikke registrerer det. 

Tror ikke jeg ville lave et stort nummer ud af det 

Håber du har ret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

Anonym trådstarter

Et barn på 4 mærker nemt forskellen især når den er SÅ stor...

Jeg havde simpelthen sat foden helt i, og bedt hende respektere jeres aftale....(og så må bio far træde i karakter)

jeg har mange år i træk oplevet denne forskel i gave mængde.. min datter er meget taknemmelig og går ikke op i størrelse eller mængde men når den mængde er SÅ stort skaber det virkelige n dårlig stemning tit...da juleaften kommer til at gå på at man skal  vente og se på hvad barnet med alle gaverne får.... og det bliver centrumbarnets aften...

vi stoppede med at fejre jul men dem da det simpelthen ødelagde stemingen og julen for andres børn

men desværre nogle mener at kærlighed er noget man kan købe, og at andres følser kommer sidst....

Far er jo desværre enig med biomor. Så tror ikke jeg kan stille noget op.

håber faktisk bare at de har ret i at min ikke opfatter det. Selvom jeg er ret sikker på at det gør h*n

har faktisk også sat foden i, men det bliver ignoreret.

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nu skal børn ikke have lige mange pakker, bare fordi de er søskende, men hvis de fik 6, før hun gik amok, betyder det at hun har været ude og købe 11gaver til sit barn. Det er bare for voldsomt.

Jeg ville ikke lægge dem under træet, måske en eller to, men resten ville blive lagt væk og så kan barnet få dem på et andet tidspunkt eller med hjem igen. Og så vil det bliver sagt; Vi havde en aftale, og det er ikke fair at bryde den 2dage før juleaften.
De to gaver du havde købt ekstra, kan den lille ikke få dem?

Kan ikke se grunden til at hun skal ud og købe 11ekstra gaver..

Hun har ikke været ude og købe, men giver dem med fra deres familie.  

Det er en dreng og en pige så kan ikke rigtig give de ekstra til min. 

Anmeld

23. december 2014

lineog4

At alle skal have præcis lige mange synes jeg så også er en lidt rigid regel, jeg har det også svært med reglen om det skal have kostet det sammen.

men når det er sagt er der langt fra 6 til 17. Hvor meget større er den store, for var det en mulighed de ekstra gaver blev pakket op når den lille var puttet? Kan man forklare den store at lillebrøster måske bliver ked af det, så vi dvæler ikke ved alle dine gaver så det bliver tydeligt at du får så mange flere.

for selve antallet af gaver tror jeg ikke den lille bider mærke i, men hvis I konstant skal se på storesøster pakke gaver op mens den lille skal vente, ja  opdages det nok. Men his man sørger for en af de bedste gaver til den lille bliver pakket op som noget af det første og man så er en voksen det giver opmærksomhed så tror jeg altså sagtens man have den forskel. 

Anmeld

23. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Far er jo desværre enig med biomor. Så tror ikke jeg kan stille noget op.

håber faktisk bare at de har ret i at min ikke opfatter det. Selvom jeg er ret sikker på at det gør h*n

har faktisk også sat foden i, men det bliver ignoreret.

Er han ikke bio far til dit barn?

(for det lyder lidt sådan hvis han synes det er ok)

Anmeld

23. december 2014

l.kjoeller

Synes det er en kæmpe forskel. Sol og vind behøver ikke være helt lige meeeen det synes  jeg ikke de kan være bekendt  overfor dig og din 

Anmeld

23. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ej det vil sådan eb lille størrelse da blive ked af. Det er da tarveligt

Anmeld

23. december 2014

SandraXOXO

Mon ikke barnet er ligeglad? Min søn har feks ønsket sig få men store ting imens datteren har ønsket sig flere mindre ting. Så længe de får noget de bliver glade for tænker jeg ikke det bliver et problem, han er 4 og hun er 7. 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

At alle skal have præcis lige mange synes jeg så også er en lidt rigid regel, jeg har det også svært med reglen om det skal have kostet det sammen.

men når det er sagt er der langt fra 6 til 17. Hvor meget større er den store, for var det en mulighed de ekstra gaver blev pakket op når den lille var puttet? Kan man forklare den store at lillebrøster måske bliver ked af det, så vi dvæler ikke ved alle dine gaver så det bliver tydeligt at du får så mange flere.

for selve antallet af gaver tror jeg ikke den lille bider mærke i, men hvis I konstant skal se på storesøster pakke gaver op mens den lille skal vente, ja  opdages det nok. Men his man sørger for en af de bedste gaver til den lille bliver pakket op som noget af det første og man så er en voksen det giver opmærksomhed så tror jeg altså sagtens man have den forskel. 

God ide med at åbne når den lille er lagt! Den vil jeg fremlægge for manden 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Er han ikke bio far til dit barn?

(for det lyder lidt sådan hvis han synes det er ok)

Jo han er skam biofar til min også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.