Når den ene søsken får mange gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2014

Zelinasmor

Jeg kan huske mine forældre har fortalt om en episode fra jeg var barn.

Min storesøster og jeg skulle holde jul hos mine bedsteforældre sammen med min faster og hendes datter der er lidt yngre end jeg.

Hun fik (ikke pga. at hun var delebarn) mange flere gaver end os. Mine forældre var i chok da de kom slæbende med den ene kurv efter den anden. Jeg kan ikke huske det, men de har fortalt at både min søster og jeg virkede triste over at der hele tiden var en pakke mere til hende mens vi måtte vente og få en hver gang hun havde fået 4-5 stykker.

Uanset alder synes jeg når børn er små at man skal prøve at holde den nogenlunde lige. Om den ene får 2-3 pakker mere end den anden - herregud. Det er da ligemeget. Men ville aldrig give min datter 10 gaver mere end et andet barn vi holdte jul med. Niks. Det er sgu for synd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Desuden håber jeg at jeg kan opdrage mine børn til at det ikke er gaverne der har den største betydning juleaften. 

Lillebror må jo også lære at der er forskel på de to, fordi storesøster har en anden far. Hun vil muligvis også få oplevelser hos/med sin far, som lillebror ikke får. Sådan er det. 

Dejligt at du har fundet en løsning  glædelig jul! 

Det kan ende med at blive det, som det handler om for et barn der pr efter år oplever din søsken svømme i gaver og ikke selv får ret mange. Og sådan skal det ikke være, ihvertfald ikke fra næste gang hvor jeg har mulighed for at ændre det. 

Det kan godt være de har hver deres mor, men de skal ALDRIG, hverken den ene eller anden, mærker der bliver gjort nogen som helst forskel. Det synes jeg er en af de vigtigeste opgaver man har som forældre til "dine, mine og vores" børn.

glædelig jul til dig også. 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Min storesøster og jeg skulle holde jul hos mine bedsteforældre sammen med min faster og hendes datter der er lidt yngre end jeg.

Hun fik (ikke pga. at hun var delebarn) mange flere gaver end os. Mine forældre var i chok da de kom slæbende med den ene kurv efter den anden. Jeg kan ikke huske det, men de har fortalt at både min søster og jeg virkede triste over at der hele tiden var en pakke mere til hende mens vi måtte vente og få en hver gang hun havde fået 4-5 stykker.

Uanset alder synes jeg når børn er små at man skal prøve at holde den nogenlunde lige. Om den ene får 2-3 pakker mere end den anden - herregud. Det er da ligemeget. Men ville aldrig give min datter 10 gaver mere end et andet barn vi holdte jul med. Niks. Det er sgu for synd!

Nemlig. Lige præcis.

jeg har også oplevet det der nogle gange i løbet af min barndom. Min mor var alene og vi var ikke på gaver med ret mange. Min kusine og fætter fik virkelig mange gaver.

jeg viste aldrig det rørte mig, men kan huske jeg følte mig forkert og mindre værd. Min kusine husker at hun havde dårlig samvittighed over at hun fik så mange. Så det går begge veje.

måske også det der farver mig i forhold til mine unger.

håber du får lige hvad du ønsker dig i år. Glædelig jul 

Anmeld

23. december 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg ville nok ikke give de gaver jeg havde købt til bonus barnet når han/hun får så mange gaver... Jeg har en lækker 4 årig dreng og han kan altså godt forskellen mellem 4 gaver og 17! Synes der skal være lige stilling mellem dem så den ene ikke føle mindreværd. 

Anmeld

23. december 2014

Sprit25

For det første er 17 jo fuldstændig vildt!!!! Har din bonus en stor familie?

jeg kan godt se det er synd for dit barn men jeg synes faktisk også det er synd for bonus hvis denne ikke får lov til at åbne alle sine gaver juleaften. Denne kan jo faktisk ikke gøre for det synes ideen med at når den lille bliver lagt så åbner bonus resten. Hvis I vælger det, så lov at I stadig deler sol og vind næsten lige

Anmeld

23. december 2014

migxher

Nu kan man jo altid komme ud for at den ene måske for lidt mere end den anden og havde det været et par gaver mere hun fik kunne jeg ikke se problemet, men 17 gaver, det er jo en kæmpe og mærkbar forskel. Jeg ville nok som en anden skriver lade bonus åbne de sidste når den lille er kommet i seng. Børn har godt af at lære at der er forskel på folk, og at alt ikke kan være helt ens for alle, men 17 vs 6 er altså for meget i min verden men håber da at det løser sig og at i får en god aften. 

Her hjemme får mine søskende også mange flere gaver end mig, de er 4, 6 og 8, så er mime gaver måske til gengæld dyrere. Men nu er jeg jo også voksen og de er børn.

Anmeld

24. december 2014

Troldemommi

Zelinasmor skriver:

Ja det er synd og det var også synd for dig, man skal ikke gøre forskel på ungerne 

Anmeld

25. december 2014

put

Hvordan endte det med du gjorde TS? 

Anmeld

25. december 2014

IngenKoPåIsen

Anonym skriver:

Det kan ende med at blive det, som det handler om for et barn der pr efter år oplever din søsken svømme i gaver og ikke selv får ret mange. Og sådan skal det ikke være, ihvertfald ikke fra næste gang hvor jeg har mulighed for at ændre det. 

Det kan godt være de har hver deres mor, men de skal ALDRIG, hverken den ene eller anden, mærker der bliver gjort nogen som helst forskel. Det synes jeg er en af de vigtigeste opgaver man har som forældre til "dine, mine og vores" børn.

glædelig jul til dig også. 

Der bliver jo ikke gjort forskel? Der ER forskel- det er én ting. Jeg vil mene det først er at gøre forskel når det er den samme person der gør forskel på børnene. 

Anmeld

30. december 2014

Christina_1987

Anonym skriver:

Hvad gør i andre med egne og bonusser mht gaver?

her var der købt ind så der var lige mange gaver til begge børn, efter aftale med biomor.

men hun har ombestemt sig og givet gaver med hjemmefra. 

Så nu får min egen 6 gaver i det hele og min bonus kommer til at sidde med næsten 3 gange så mange, nemlig 17 stk.

hvordan er det hos jer, hvis i også har skæv fordeling, er det så noget børnene mærker?

ville være ret ked af hvis nogen kommer til at føle sig overset. 

Her får ungerne ikk lige mange gave men for ca samme beløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.