Når den ene søsken får mange gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ej det vil sådan eb lille størrelse da blive ked af. Det er da tarveligt

Ja det synes jeg også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

Anonym trådstarter

Ej det vil sådan eb lille størrelse da blive ked af. Det er da tarveligt

Fuldstændig enig.

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Mon ikke barnet er ligeglad? Min søn har feks ønsket sig få men store ting imens datteren har ønsket sig flere mindre ting. Så længe de får noget de bliver glade for tænker jeg ikke det bliver et problem, han er 4 og hun er 7. 

Hun er 9

Anmeld

23. december 2014

IngenKoPåIsen

Her får min datter også mangle flere gaver, og sådan er det. Det er mig der er den voksne, os voksne der har valgt at hun skal være delebarn og os voksne der har valgt at give hende en lillebror, som ikke får ligeså mange gaver som hende. Til gengæld har lillebror sin far hver evig eneste dag, hvor den store må nøjes med sin far 2-3 weekender på en måned. 

Anmeld

23. december 2014

PernilleogLouis

Nu ved jeg godt det ikke er det samme men når vi holder jul imorgen så kommer min søn også til at få mange flere gaver end min søsters piger - sådan har det altid været og aldrig været et problem. 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Her får min datter også mangle flere gaver, og sådan er det. Det er mig der er den voksne, os voksne der har valgt at hun skal være delebarn og os voksne der har valgt at give hende en lillebror, som ikke får ligeså mange gaver som hende. Til gengæld har lillebror sin far hver evig eneste dag, hvor den store må nøjes med sin far 2-3 weekender på en måned. 

Sådan kan jeg slet ikke se det. Han lider også savn til sin søster hver dag. Det er heller ikke nemt at have delesøskende.

men tror jeg har en løsning nu 

Anmeld

23. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Fuldstændig enig.

Jeg tror egentlig det er værre når de er små, men jo ældre de er jo mere kan man forklare for dem og jo mere forstår de. 

Mit hjerte ville ikke kunne bære at mit barn skal sidde med 6 gaver og hans/hendes halvsøskende får 17. Nej det er bare ikke i orden. 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg tror egentlig det er værre når de er små, men jo ældre de er jo mere kan man forklare for dem og jo mere forstår de. 

Mit hjerte ville ikke kunne bære at mit barn skal sidde med 6 gaver og hans/hendes halvsøskende får 17. Nej det er bare ikke i orden. 

Ja det tror jeg faktisk også. 

Anmeld

23. december 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Hun er 9

Mine børn er 4 og 7. Og jeg tror bestemt ikke det bliver et problem at den store får flest gaver. 

Anmeld

23. december 2014

IngenKoPåIsen

Anonym skriver:

Sådan kan jeg slet ikke se det. Han lider også savn til sin søster hver dag. Det er heller ikke nemt at have delesøskende.

men tror jeg har en løsning nu 

Desuden håber jeg at jeg kan opdrage mine børn til at det ikke er gaverne der har den største betydning juleaften. 

Lillebror må jo også lære at der er forskel på de to, fordi storesøster har en anden far. Hun vil muligvis også få oplevelser hos/med sin far, som lillebror ikke får. Sådan er det. 

Dejligt at du har fundet en løsning  glædelig jul! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.