Tager dine børns institution/skole i kirke i dec?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2014

LinLin

De gør det i Roses børnehave. Jeg er ikke klar over, om det er frivilligt Men der er stort set ingen tosprogede i institutionen, så jeg tror heller ikke umiddelbart at det er noget, de gør sig så store overvejelser omkring. Måske var det noget andet hvis der var 40% tosprogede eller noget. 

Der er også kun to der har en far, som kommer fra et andet land i Adams bhv så jeg tror absolut heller ikke de overvejer om det skal være frivilligt

men det er det jo nok ikke i Roses hvis ikke I er blevet spurgt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2014

LinLin

Mami skriver:

Ja det gør de, ikke med min gode vilje, men syntes ikke min søn skal holdes udenfor 

Men kunne du vælge det fra?

Anmeld

20. december 2014

Mami

LinLin skriver:

Men kunne du vælge det fra?

Jeg ved det helt ærligt ikke, jeg er ikke blevet spurgt? 

Anmeld

20. december 2014

LinLin

Mami skriver:

Jeg ved det helt ærligt ikke, jeg er ikke blevet spurgt? 

Ok - så lyder det ikke som om det er frivilligt... 

Hos os får forældrene en seddel med hjem om at de skal sige det  på stuen hvis deres barn ikke må komme med i kirke når de så kommer fortæller vi dem hvad det går ud på, at det ikke handler om at omvende deres børn eller lignende  hvis de så stadig siger de ikke skal deltage er det helt ok!

Anmeld

20. december 2014

Mami

LinLin skriver:

Ok - så lyder det ikke som om det er frivilligt... 

Hos os får forældrene en seddel med hjem om at de skal sige det  på stuen hvis deres barn ikke må komme med i kirke når de så kommer fortæller vi dem hvad det går ud på, at det ikke handler om at omvende deres børn eller lignende  hvis de så stadig siger de ikke skal deltage er det helt ok!

Nej sådan er det ikke hos os, det lyder som et fedt sted dit barn/dine børn går 

Anmeld

20. december 2014

raca

jeg mener ikke at kirkegang hvor der er en form for forkyndelse høre til i hverken børnehave eller skole, med mindre man har valgt en friskole.

det er fint i forlængelse af noget tema om religioner hvis alle de representerede religioner er representet. men jeg mener ikke børn skal udsætters for forkyndelse i det offenlige rum før de er gamle nok til at sige fra.

og jeg mener religion er op til forældrene

Anmeld

21. december 2014

mor88

raca skriver:

jeg mener ikke at kirkegang hvor der er en form for forkyndelse høre til i hverken børnehave eller skole, med mindre man har valgt en friskole.

det er fint i forlængelse af noget tema om religioner hvis alle de representerede religioner er representet. men jeg mener ikke børn skal udsætters for forkyndelse i det offenlige rum før de er gamle nok til at sige fra.

Det er en gammel dansk tradition og det er Danmark og det er jul! Og kristendom er/var danskernes religion.

Anmeld

21. december 2014

SandraXOXO

Ja de er i kirke, det er en tradition op til jul.  

Anmeld

21. december 2014

L&V

Der hvor jeg arbejder er vi i kirke som en del af læreplanerne. Mine egne børn har ik været afsted

Anmeld

21. december 2014

LinLin

raca skriver:

Jeg tror man skal passe på med at gøre det til mere end det er  da jeg gik i skole var der nogen der opførte krybbespil = vi kunne se grunden til vi holder jul og så sang vi et par salmer. Det er det samme i Adams børnehave. 

Med skolen hørte de vist bare Juleevangeliet, sang salmer og hørte koret.

Med min børnehave fortalte præsten om kirken - altså hvad de kunne se derinde  så fortalte hun juleevangeliet og så sang vi "et barn er født i Bethlehem" derefter fik de et pap-hjerte hver som de skulle hænge på et træ (det forstod jeg ikke helt , men det var vel noget med at julen også handler om (næste)kærlighed....)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.