Konstant snak om babser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Måske er det "dét, hun kan" - måske er hun ikke vant til at have succes med særligt meget, og hér er nogle områder, hun brillerer i. Jeg ville ikke tænke, at hun "trådte på andre på vejen op" - jeg har fx aldrig været nogen super "madpakkemor", og hvis nogen fremhævede deres evner som grød-kokke, ville det ikke røre mig det fjerneste, for jeg er helt afklaret med, at jeg ikke er super-øko-madlaver - til gengæld er der så meget andet, jeg er god til. 

Hun træder først på andre i det øjeblik, hun direkte udtrykker, at hun er en bedre mor, fordi hun ammer, eller at folk, der køber færdiglavet grød er dovne eller ligeglade med deres børn. Det er dig, der lader dig træde på, når du opfatter hendes "praleri" som en indirekte kritik af dig. 

Det er formuleringen som gør at det lyder sådan, ser det ikke som en kritik af mig personligt, mere generelt og hun taler netop nedsættende om de som vælger anderledes end hende selv. Gjorde hun ikke det måtte hun hellere end gerne gøre som hun lystede, det er måden omgangstonen. 

Det er faktisk alt fra amning, til, mad, til valg af tøj og bleer. Hun er førstegangs og selv de erfaringer jeg farfar tidligere anfægtes og valg omkring de store børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Er ikke misundelig, har fint affundet mig, og har fundet ud af hvad der hidser mig op, og er hendes måde hun pålægger andre i sine indlæg at hendes måde er det eneste rigtige, hun har gjort det med flere ting, og i snak om grød blev det pludselig meget klart hvad der irriterede mig, og kan jo ikke lave om på hendes person, jeg går møbler udenom hende i det omfang jeg kan 

er meget for amning og har intet imod andre ammer, eller snakker problemer om amning osv men nogle ting rammer men mere har spillet ind.  Det er lidt mentaliteten at det skal fremhæves at hvis man gør det anderledes så er det forkert men gør man som hende er det derfor barnet trivedes. Og er helt enig, vi er alle gode mødre flaske eller ej, og måske netop essensen i den her sag. Kan desværre ikke komme med bedre eksempler uden at afsløre 

Så må du jo bede hende om st undlade at være nedladende hvis det er det hun er.

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Så må du jo bede hende om st undlade at være nedladende hvis det er det hun er.

Ja, men er først nu jeg virkelig har fundet ud af hvad det mere præcist omhandlede, så nu kan jeg agere på det

Anmeld

19. december 2014

Wik

Ked af det ikke lykkedes med amning, amning er en hård nyser og det var flot du prøvede. Og det behøver ikke være nogen skyld eller noget der gentager sig næste gang.

Jeg kan godt forstå dig, det er da også trættende hvis det føles som om hun skal hæve sig selv overfor dig. Måske har hun et behov for at give sig et klap på skuldrene, eller også er det bare blevet en vane. 

Jeg tror du overvinder mest ved at sige til dig selv at du og dine valg er gode nok, og at hendes kommentarer ikke skal ødelægge noget som helst for dig eller dit humør, det er svært men prøv. Jeg ville ikke sige noget, max lave en joke med det.

Jeg synes amning er et følsom punkt, og jeg tror du skal ignorere det så godt du kan, til det stopper. For det kan ikke blive ved med at være interessant hvad ens børn vejer og hvad de tager på. Go mælk, dårlig mælk mv. børn er forskellige og det har jo intet med hendes bryster at gøre i princippet. Hun har modermælk i sine dit barn har ikke, og de trives begge to og det er det vigtigste.

Anmeld

19. december 2014

Mama85

Anonym skriver:

Er ano af hensyn til min Mødregruppe 

jeg er med i en Mødregruppe, og er ved at få spat af en af de andre, og ved ikke om jeg bør sige noget til hende 

sagen er den jeg kæmpede men kunne ikke amme og har været hårdt men min baby tager flot på og klarer den til ug 

I min gruppe sidder så en anden mor med baby lidt yngre end min, og tegner vi ud, hvor meget de har taget på, siden fødslen, ligger de næsten sideløbende, min baby ligger endda lidt over ( det i sig selv er ligegyldigt, bare de vokser som de skal) men mit problem er at hun konstant og hele tiden lige skal snakke lm babys vægt og hvor gode fløde babser hun har, og nu er det ved at være for meget. Rammer mig bare hver gang at det konstant skal nævnes, og er jo dejligt for hende at hun ammer, men mit barn klarer den jo lige så flot, trods flaske. Men føler lidt at det er lige gyldigt og det bare er vigtigt med flødebabserne 

kan man være bekendt at bede hende snakke bøvser en anelse mindre om flødebabserne

er jo ikke fordi der ikke må snakkes amning osv. Men forstår bare ikke behovet for konstant at sige: se tykke kinder,lår.hænder osv det må være mine flødebabser 

Bare ordet "flødebabser".. hvor må det være træls at høre på. Måske er amning et område hvor hun endelig oplever succes, og derfor hun har så travlt med at fremhæve og kører hele tiden i det?

Anmeld

19. december 2014

L-Mortil3

Er jeg helt tabt bag en vogn når jeg forstår dit indlæg som at du ikke er ked af at de giver flaske, eller hun ammer, men at det er den samme "plade der fyres på maskinen" hvaf endten det er "det er pga mine flødebabser" "det er pga måden jeg laver mad" "det er pga den fantastiske person jeg er" ???? For det er sådan jeg læser det, og i så fald forstår jeg dig i høj grad!

Anmeld

20. december 2014

Signe-bine

Anonym skriver:

Selvfølgelig gør hun ikke det, hvor skulle hun vide det fra når jeg ikke har sagt det. Det irriterer mig grænseløst, men sksl nok bare lade det glide hen, nu de er startet grød varer det jo nok ikke længe inden det stopper. Det irriterer mig nok lige så meget at folk nævner den samme ting og pacer det/dyrker det, fremfor bare at være naturlig omkring det

Ja det er altid dødirriterende at høre det samme og det samme blive bragt op igen og igen, ligemeget hvad emnet er, man HAR fattet det til sidst ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.