Konstant snak om babser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.421 visninger
46 svar
47 synes godt om
19. december 2014

Anonym trådstarter

Er ano af hensyn til min Mødregruppe 

jeg er med i en Mødregruppe, og er ved at få spat af en af de andre, og ved ikke om jeg bør sige noget til hende 

sagen er den jeg kæmpede men kunne ikke amme og har været hårdt men min baby tager flot på og klarer den til ug 

I min gruppe sidder så en anden mor med baby lidt yngre end min, og tegner vi ud, hvor meget de har taget på, siden fødslen, ligger de næsten sideløbende, min baby ligger endda lidt over ( det i sig selv er ligegyldigt, bare de vokser som de skal) men mit problem er at hun konstant og hele tiden lige skal snakke lm babys vægt og hvor gode fløde babser hun har, og nu er det ved at være for meget. Rammer mig bare hver gang at det konstant skal nævnes, og er jo dejligt for hende at hun ammer, men mit barn klarer den jo lige så flot, trods flaske. Men føler lidt at det er lige gyldigt og det bare er vigtigt med flødebabserne 

kan man være bekendt at bede hende snakke bøvser en anelse mindre om flødebabserne

er jo ikke fordi der ikke må snakkes amning osv. Men forstår bare ikke behovet for konstant at sige: se tykke kinder,lår.hænder osv det må være mine flødebabser 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

Christine

Anonym skriver:

jeg er med i en Mødregruppe, og er ved at få spat af en af de andre, og ved ikke om jeg bør sige noget til hende 

sagen er den jeg kæmpede men kunne ikke amme og har været hårdt men min baby tager flot på og klarer den til ug 

I min gruppe sidder så en anden mor med baby lidt yngre end min, og tegner vi ud, hvor meget de har taget på, siden fødslen, ligger de næsten sideløbende, min baby ligger endda lidt over ( det i sig selv er ligegyldigt, bare de vokser som de skal) men mit problem er at hun konstant og hele tiden lige skal snakke lm babys vægt og hvor gode fløde babser hun har, og nu er det ved at være for meget. Rammer mig bare hver gang at det konstant skal nævnes, og er jo dejligt for hende at hun ammer, men mit barn klarer den jo lige så flot, trods flaske. Men føler lidt at det er lige gyldigt og det bare er vigtigt med flødebabserne 

kan man være bekendt at bede hende snakke bøvser en anelse mindre om flødebabserne

er jo ikke fordi der ikke må snakkes amning osv. Men forstår bare ikke behovet for konstant at sige: se tykke kinder,lår.hænder osv det må være mine flødebabser 

Helt ærligt så tror jeg desværre der er en god sandsynlighed for at det er dig der er lidt følsom omkring emnet - forståeligt nok.

Jeg ved det fordi jeg har siddet mange timer ud, hvor jeg har hørt om mere eller mindre fremmede kvinders vaginaer og hvor meget de var sprækket/syet/udvidede sig under fødslen. Jeg har født mine børn ved kejsersnit og ingen i mødregruppe og lignende har så meget som gidet at spørge ind til hvordan mine fødselsoplevelser var, fordi jeg ikke fik mine børn via skeden 

Så jeg forstår dig godt og jeg vil huske på det fremover, men det er nu ikke fordi jeg nogensinde har behov for at omtale mine bryster over for andre.. eller mit underliv 

Har du fortalt dem at du er ked af at du ikke kunne amme? For jeg opfatter dit indlæg som om du er lidt ked af det og mødregruppen gnider salt i såret... hvis du ikke har, så synes jeg du skal fortælle ærligt hvordan du har det.

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Helt ærligt så tror jeg desværre der er en god sandsynlighed for at det er dig der er lidt følsom omkring emnet - forståeligt nok.

Jeg ved det fordi jeg har siddet mange timer ud, hvor jeg har hørt om mere eller mindre fremmede kvinders vaginaer og hvor meget de var sprækket/syet/udvidede sig under fødslen. Jeg har født mine børn ved kejsersnit og ingen i mødregruppe og lignende har så meget som gidet at spørge ind til hvordan mine fødselsoplevelser var, fordi jeg ikke fik mine børn via skeden 

Så jeg forstår dig godt og jeg vil huske på det fremover, men det er nu ikke fordi jeg nogensinde har behov for at omtale mine bryster over for andre.. eller mit underliv 

Har du fortalt dem at du er ked af at du ikke kunne amme? For jeg opfatter dit indlæg som om du er lidt ked af det og mødregruppen gnider salt i såret... hvis du ikke har, så synes jeg du skal fortælle ærligt hvordan du har det.

Kan godt følge dig ang ks, har oplevet det samme. Og selvom jeg er følsom, er det bare et sted også trættende dagligt at høre om hendes flødebabser, er som om det bare er for meget af det gode, men ved ikke om jeg ødelægger for meget ved at nævne det 

Anmeld

19. december 2014

anynom

Anonym skriver:

Hun skal vel have lov at være stolt over sin vellykkede amning? 

Ammemødre skal konstant høre på "er du sikker på du har nok mælk?", "hvorfor giver du ikke en flaske?", "en god mor sidder ikke i brysterne". Jeg kan sådan set godt forstå, at hun er stolt og har brug for at fortælle om det - det er vel det man bruger sin mødregruppe til? At snakke om op og ned. 

Jeg tror tilgengæld du ville have godt af at fortælle dem om at det går dig på, at du ikke kunne få din amning op at køre  

Anmeld

19. december 2014

MHB

Amning af et meget følsomt emne for mange! Måske især for de mødre der ikke kan få det til at lykkedes! Jeg måtte selv opgive amning efter 5 hårde ugers kamp,  og i lang tid efter hørte jeg alle amme kommentarer som kritik

Jeg tænker det måske også er det der sker for dig? måske taler hun ikke sååå meget om det, men fordi du er ked at din egen situation og lige skal acceptere situationen hører du det mere? Jeg synes ikke du skal nævne det for hende!

Jeg synes i stedet du skal nævne for hele mødregruppen hvordan du har det md dit ammestop - og så kan du jo også nævne at det går dig på at se/hører om andre hvor det bare kører Så har du indirekte nævnt det uden at hun skal få dårlig samvittighed over hendes flødebabser 

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes nu det er Okay hun siger det og det virker som om det er dig der er lidt følsom. Jeg synes ikke du kan bede hende om ikke at tale om det, men du kan jo sagtens fortælle din MG at du har lidt svært ved at du ikke kan amme. 

Anmeld

19. december 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Må give dig ret i at hun lyder en anelse irriterende :p altså jeg ammer også, vi er faktisk kun 2 der ammer i min MG og vi har intet behov for at fortælle om flødebabserne vi snakker om problemerne omkring amning og når det går godt med amning, og vi lytter med når snakken går på MME. 

Jeg tror virkelig ikke du får noget ud af at sige noget til.hende, udover at du skaber lidt splid, så synes ikke du skal.sige noget. Vær glad.for at hendes barn tager fint på, da de ofte har nemmere.ved at tage på, på MME i forhold til MM.  

Forstår dig godt, det er altid nederen at høre på nogen der gentagne "praler" om det samme, men lad det flyve ind ad det ene øre og ud af det andet  

Anmeld

19. december 2014

Christine

Anonym skriver:

Kan godt følge dig ang ks, har oplevet det samme. Og selvom jeg er følsom, er det bare et sted også trættende dagligt at høre om hendes flødebabser, er som om det bare er for meget af det gode, men ved ikke om jeg ødelægger for meget ved at nævne det 

Forstår dig så godt!

Jeg tror da helt sikkert også du skal sige det på en meget forsigtig måde, hvis du gør det. Men det er bare ikke nemt at skulle sige fra overfor personer man ikke som sådan kender så godt 

Hvad siger de andre til det? Er det muligt evt. bare at ignorere babsesnak?

Anmeld

19. december 2014

Signe-bine

Jeg tror også at det er dig der er lidt følsom på emnet - men det ændrer ikke på dine følelser som er reelle. Jeg tror du skal tænke over hvordan du griber problemet an og hvordan du vil snakke med hende/de andre i gruppen om det. Som flere andre siger tror jeg også du skal tage udgangspunkt i dig selv, og din amning/flaske og gøre det klart at det er noget der går dig på (det lyder sådan). 

Jeg tror altså på ingen måde at den pågældende mor taler om flødebabser for at gøre dig ked af det. Hun aner sandsynligvis intet om at det faktisk kan sårer folk der ikke fik amningen op at køre. Måske har hun endda selv et enormt behov for bekræftelse via barnets åbenlyse trivsel pga hendes flødebabser... Vi slås allesammen med hver vores, så fortæl dem hvad du slås med og så forstår de lidt mere :-)

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Hun skal vel have lov at være stolt over sin vellykkede amning? 

Ammemødre skal konstant høre på "er du sikker på du har nok mælk?", "hvorfor giver du ikke en flaske?", "en god mor sidder ikke i brysterne". Jeg kan sådan set godt forstå, at hun er stolt og har brug for at fortælle om det - det er vel det man bruger sin mødregruppe til? At snakke om op og ned. 

Jeg tror tilgengæld du ville have godt af at fortælle dem om at det går dig på, at du ikke kunne få din amning op at køre  

Jeg siger da ikke hun ikke må glæde sig, eller snakke om amning, men når den kommer konstant, kommer den bare på en måde som at det ikke er relevant at nævne det. Det er da dejligt amningen kører men når der nu er gået 5 mdr efter fødslen og det bliver ved 

ja måske jeg er sippet, men er ærligt træt af at der konstant kommer billeder og hver gang står der, se lige de tykke kinder, må ha fløde i de babser, se lige hvor han vokser, det er jo mine fløde babser, og til sidst bliver det bare for meget af det gode. Dejligt amningen kører, er da glad for at det lykkedes for så mange, mit forløb gik ikke og ærgeligt, men er ikke ensbetydende med jeg ikke kan glæde på andres vegne 

bliver bare irriteret med måden hun gør det på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.