Anonym skriver:
Er ano af hensyn til min Mødregruppe
jeg er med i en Mødregruppe, og er ved at få spat af en af de andre, og ved ikke om jeg bør sige noget til hende
sagen er den jeg kæmpede men kunne ikke amme og har været hårdt men min baby tager flot på og klarer den til ug
I min gruppe sidder så en anden mor med baby lidt yngre end min, og tegner vi ud, hvor meget de har taget på, siden fødslen, ligger de næsten sideløbende, min baby ligger endda lidt over ( det i sig selv er ligegyldigt, bare de vokser som de skal) men mit problem er at hun konstant og hele tiden lige skal snakke lm babys vægt og hvor gode fløde babser hun har, og nu er det ved at være for meget. Rammer mig bare hver gang at det konstant skal nævnes, og er jo dejligt for hende at hun ammer, men mit barn klarer den jo lige så flot, trods flaske. Men føler lidt at det er lige gyldigt og det bare er vigtigt med flødebabserne
kan man være bekendt at bede hende snakke bøvser en anelse mindre om flødebabserne
er jo ikke fordi der ikke må snakkes amning osv. Men forstår bare ikke behovet for konstant at sige: se tykke kinder,lår.hænder osv det må være mine flødebabser
Jeg forstår dig godt - jeg syntes også at det var enormt hårdt at høre min veninde igen og igen fortælle om hvordan hun blev gravid bare en mand så på hende, mens jeg var i fertilitetsbehandling.
Men jeg synes at det er svært decideret gå ind og sanktionere hvad andre må snakke om. Det gjorde jeg ikke med min veninde f.eks.
Som andre også nævner - jeg synes at du skal være ærlig omkring at det har været rigtig svært for dig at du ikke kunne amme, for det ville du egentlig helst. Og så håbe på at hun fanger et vink med en vognstang.
Anmeld