Konstant snak om babser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Giver de andre ret.

Jeg var den eneste i min mødregruppe der ammede efter børnene var fyldt 2 mdr.

Følte ikke lyst til at snakke om amning selvom jeg nok egentlig kunne have haft brug for det. Det var som om de andre bare ikke ville høre ordet "bryst" eller "amning". Jeg lod være med at snakke om amningen, da jeg ikke ville træde nogen over tæerne. Det var tydeligt at mærke at et par stykker af de andre var rigtig kede af at stoppe amning.

Det er ikke en skam at være ked af det over amningen der ikke fungerede. Heller ikke selvom der er gået fem måneder..

Men jeg har intet problem med at snakke amning, er stor fortaler for amning, og har intet imod når der snakkes amning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er ano af hensyn til min Mødregruppe 

jeg er med i en Mødregruppe, og er ved at få spat af en af de andre, og ved ikke om jeg bør sige noget til hende 

sagen er den jeg kæmpede men kunne ikke amme og har været hårdt men min baby tager flot på og klarer den til ug 

I min gruppe sidder så en anden mor med baby lidt yngre end min, og tegner vi ud, hvor meget de har taget på, siden fødslen, ligger de næsten sideløbende, min baby ligger endda lidt over ( det i sig selv er ligegyldigt, bare de vokser som de skal) men mit problem er at hun konstant og hele tiden lige skal snakke lm babys vægt og hvor gode fløde babser hun har, og nu er det ved at være for meget. Rammer mig bare hver gang at det konstant skal nævnes, og er jo dejligt for hende at hun ammer, men mit barn klarer den jo lige så flot, trods flaske. Men føler lidt at det er lige gyldigt og det bare er vigtigt med flødebabserne 

kan man være bekendt at bede hende snakke bøvser en anelse mindre om flødebabserne

er jo ikke fordi der ikke må snakkes amning osv. Men forstår bare ikke behovet for konstant at sige: se tykke kinder,lår.hænder osv det må være mine flødebabser 

Mit indtryk er at det er dig, der overfortolker og er lidt for følsom omkring emnet Jeg kender det fra mig selv! Jeg ammede kun i 3 måneder, og jeg var så ked af det da min datter skulle over på flaske. Alle andre i min mødregruppe ammede, og var ret misundelig over at de kunne amme så længe, som de alle gjorde. Men det holdte jeg inde i mig selv, for det var jo ikke deres skyld, at min amning ikke fungerede efter 3 måneder. Men det var hårdt når de snakkede så meget amning. Men sådan er det altså bare. Det er følsomt, men det er ikke den anden kvindes  skyld at du ikke ammer mereprøv at acceptere at nu er det sådan, og at du er en skøn mor trods amningen ikke fungerede. 

Anmeld

19. december 2014

Happiness

Længe leve janteloven

Jeg måtte selv opgive amningen da min søn var 3 mdr og min datter var 5,5 måned. Derfor generer det mig da ikke at dem i min mødregruppe snakker om flødebabser For det er der altså mange der gør. Og hvorfor ikke. Fedt at de har så meget mælk, at barnet bare stortrives på det, og får gode deller

Jeg ville satme også være stolt af det! At hun kommentere det på facebook, er jo ikke dit problem. Du behøver jo ikke at læse det. 

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

Trekløver(: skriver:

Mit indtryk er at det er dig, der overfortolker og er lidt for følsom omkring emnet Jeg kender det fra mig selv! Jeg ammede kun i 3 måneder, og jeg var så ked af det da min datter skulle over på flaske. Alle andre i min mødregruppe ammede, og var ret misundelig over at de kunne amme så længe, som de alle gjorde. Men det holdte jeg inde i mig selv, for det var jo ikke deres skyld, at min amning ikke fungerede efter 3 måneder. Men det var hårdt når de snakkede så meget amning. Men sådan er det altså bare. Det er følsomt, men det er ikke den anden kvindes  skyld at du ikke ammer mereprøv at acceptere at nu er det sådan, og at du er en skøn mor trods amningen ikke fungerede. 

Tak, men har nu intet imod amningen, tvært imod. Synes det er svært at forklare hvad der irriterer ved det, men er nok mere den der fremhævelse konstant. Ville blive lige så irriteret hvis det var noget andet.  Men svært at forklare 

ja ville gerne ha ammet og er ked af selve forløbet, men er glad for at give flaske, og var en lettelse, så har intet imod det. Både amning og flaske har fordele og ulemper, og har måske formuleret mig dumt. Jeg tror mere det er attituden hun har omkring det, der irriterer mig 

Anmeld

19. december 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Tak, men har nu intet imod amningen, tvært imod. Synes det er svært at forklare hvad der irriterer ved det, men er nok mere den der fremhævelse konstant. Ville blive lige så irriteret hvis det var noget andet.  Men svært at forklare 

ja ville gerne ha ammet og er ked af selve forløbet, men er glad for at give flaske, og var en lettelse, så har intet imod det. Både amning og flaske har fordele og ulemper, og har måske formuleret mig dumt. Jeg tror mere det er attituden hun har omkring det, der irriterer mig 

Ville bide det i mig og lade det glide ind af det ene øre og ud af det andet. Men dejligt at du har det godt med at give flaske, for jeg fik det indtryk at det var svært for dig at acceptere. 

Anmeld

19. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

jeg er med i en Mødregruppe, og er ved at få spat af en af de andre, og ved ikke om jeg bør sige noget til hende 

sagen er den jeg kæmpede men kunne ikke amme og har været hårdt men min baby tager flot på og klarer den til ug 

I min gruppe sidder så en anden mor med baby lidt yngre end min, og tegner vi ud, hvor meget de har taget på, siden fødslen, ligger de næsten sideløbende, min baby ligger endda lidt over ( det i sig selv er ligegyldigt, bare de vokser som de skal) men mit problem er at hun konstant og hele tiden lige skal snakke lm babys vægt og hvor gode fløde babser hun har, og nu er det ved at være for meget. Rammer mig bare hver gang at det konstant skal nævnes, og er jo dejligt for hende at hun ammer, men mit barn klarer den jo lige så flot, trods flaske. Men føler lidt at det er lige gyldigt og det bare er vigtigt med flødebabserne 

kan man være bekendt at bede hende snakke bøvser en anelse mindre om flødebabserne

er jo ikke fordi der ikke må snakkes amning osv. Men forstår bare ikke behovet for konstant at sige: se tykke kinder,lår.hænder osv det må være mine flødebabser 

jeg stod i næsten samme situation som dig... jeg var rigtig ked af at jeg ikke kunne amme min datter når nu jeg havde ammet storebror i 14 mdr...

jeg endte med at sige til den anden mor at jeg da var glad på hendes vegne at hun kunne amme, men det sårerede os der ikke kunne. Det virkede heldigvis og vi fik en aftale i gruppen der hed "vi snakker ikke om amning/flasken medmindre der er problemer"...

Anmeld

19. december 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Det er dig selv du skal arbejde med, mht. at det ikke lykkedes for dig. 

Man kan desværre ikke bede andre om at lægge låg på sig selv fordi du er misundelig. 

Det er da selvfølgelig synd for dig at du ikke kunne amme som du ønskede dig, men du skal huske at det at være en god mor sidder ikke i babserne.

Knus

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Det er dig selv du skal arbejde med, mht. at det ikke lykkedes for dig. 

Man kan desværre ikke bede andre om at lægge låg på sig selv fordi du er misundelig. 

Det er da selvfølgelig synd for dig at du ikke kunne amme som du ønskede dig, men du skal huske at det at være en god mor sidder ikke i babserne.

Knus

Er ikke misundelig, har fint affundet mig, og har fundet ud af hvad der hidser mig op, og er hendes måde hun pålægger andre i sine indlæg at hendes måde er det eneste rigtige, hun har gjort det med flere ting, og i snak om grød blev det pludselig meget klart hvad der irriterede mig, og kan jo ikke lave om på hendes person, jeg går møbler udenom hende i det omfang jeg kan 

er meget for amning og har intet imod andre ammer, eller snakker problemer om amning osv men nogle ting rammer men mere har spillet ind.  Det er lidt mentaliteten at det skal fremhæves at hvis man gør det anderledes så er det forkert men gør man som hende er det derfor barnet trivedes. Og er helt enig, vi er alle gode mødre flaske eller ej, og måske netop essensen i den her sag. Kan desværre ikke komme med bedre eksempler uden at afsløre 

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja, for ville irritere mig lige så meget hvis der hver gang i stedet blev nævnt, se det må klart være min hjemmelavede mos og det blev sagt lige så ofte 

Men hvorfor generer det dig? Det er vel hendes flødebabser der gør ham tyk

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men hvorfor generer det dig? Det er vel hendes flødebabser der gør ham tyk

Har ikke noget imod barnet vokser, og barnet er ikke mere tyk end de andre, de er hendes måde, se evt svaret til isabellas mor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.