Når andre skifter de små..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2014

lineog4

Dine følelser kan jo ikke være forkerte - du føler det er forkert ergo er det forkert for dig. 

Men som de andre i denne tråd vil jeg sige, jeg intet forkert ser i det. Bedstemor (går udfra det var farmor) var grundig, og ja måske vi andre med små piger ved tis kun lige havde kørt ned igennem uden at sprede, men hun har måske ikke lige skiftet en lille pige inden for den sidste stykke tid og hun vil vise hun er god og grundig så du sagtens kan lade hende. 

Må indrømme jeg aldrig har tænkt over at skiftningen og vask af enten tissekone eller tissemand kun hørte til mor eller far - men oplever heller ikke det som en sexuelting på så små børn, men blot som noget det skal vaskes grundigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2014

CaWi

Vi er jo alle forskellige.  Min far bryder sig ikke om at skifte pige børn, netop fordi man skal være så omhyggelig med at få tørret ordentligt.  Med drengebørn er set nemmere. Ingen revner og man kan nemt se snavs.

Vil sige jeg havde det generelt mærkeligt når andre skiftede mit barn da han var nyfødt (faktisk mest farmor)

Men altså det ændre sig hurtigt, og det er jo bare dejligt at hun er helt ren bagefter

Anmeld

6. december 2014

Anonym91

Enig med de andre. Det kunne måske også tænkes, at bedstemor har gjort sig ekstra umage, når nu det var første gang og du stod og kiggede på - så hun kunne vise dig, at det kan hun sagtens.

Anmeld

6. december 2014

2721

Jeg kan godt sætte mig ind i dine følelser og mit skyldes ikke sexualisering af farmors handling, blot en personlig grænse. Vi er alle forskellige og alle følser er okay, ingen er mere rigtig eller forkerte

knus

Anmeld

6. december 2014

Kløver

Jeg vil hellere at de bliver vasket ordentligt og vi skal passe åå ikke at tillægge seksuelle undertoner i noget uskyldigt. Synes ikke det virker forkert så er nok på din mands side her 

Siger ikke dine følelser er ok for eet er jo sådan du har det, men så er det nok bedre du selv tager bleskiftene 

Anmeld

6. december 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Helt enig - men jeg synes bare, at det er vores job som forældrene at sørge for hygiejnen dernede. Synes ikke andre skal vaske hende så grundigt på den måde.

Jamen det er jo sådan man gør.!! Også selvom det er en tisseble.! For at undgå at der bliver rødt og at det begynder at svie. Urin indeholder ammoniak som bliver stærkere når det kommer ud og får luft. Så hun har gjort det rigtige. 

Men så synes jeg altså at du må gøre op mef dig selv om du ønsker atvandre skal have lov til at pusle dit barn.! Hvad hvis det havde været afføring og hun bare havde tørret overfladisk...? Det havde jo heller ikke været i orden jo.! For Der SKAL man jo netop være grundig, og din datter kommer til at skulle skiftes af pædagoger/eller dagplejer osv når hun er startet i Vuggestue/dagpleje. Så du bliver nødt til at indse at det ikke er forkert at være påpasselig ved bleskift især hos piger. 

Jeg har også skiftet tissebleer og lortebleer på mine venners piger, og der var det grænseoverskridende ad helvedes til at skulle stå og vaske den lille bitte tissekone! Men de følelser om at "det er forkert" er jo egentlig fordi man tror det er overgreb af en art. Det kan du jo takke medierne for.! Men den bliver man nødt til at pakke væk.! Da det jo hverken er misbrug eller overgreb.! Det er jo noget det skal gøres.! 

Anmeld

6. december 2014

Tranebaer

Dejligt med en hjælpsom farmor!

Jeg har som tidligere dagplejer puslet mange små piger, og har været ude for nogen med små skamlæber, som nemt blev adskilt. Her var det ekstra vigtigt at skille dem godt ad, for der sad ofte afføring bag. Meget vigtigt at få væk!

Anmeld

6. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Helt enig - men jeg synes bare, at det er vores job som forældrene at sørge for hygiejnen dernede. Synes ikke andre skal vaske hende så grundigt på den måde.

Hvad så hvis bedsterne passer hende en hel dag, så vil hun jo ikle blive vasket ordentlig en hel dag, fordi du ikke mener det er deres job.? 

Hun gør vel bare som hun mener er bedst, hvad hun selv har gjort. 

Anmeld

6. december 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jeg var i en situation igår, hvor jeg fik en lidt mærkelig følelse i maven.

Det var bedstemoren, der rigtig gerne ville skifte den lille. Og det fik hun selvfølgelig lov til.

Der var kun en lille smule tis i bleen, men hun blev alligevel vasket og tørret godt og grundigt i alle revner og sprækker. Det er så fint nok. Men selv de intimere dele blev vasket rigtig grundigt. 

Ved ikke om jeg er helt forkert på den, men der fik jeg bare en mærkelig følelse nede i maven. Synes at mit barns hygiejne omkring tissekonen er mit/farens job. Det er ikke bedstemors job at stå og sprede skamlæberne på mit barn for at vaske hende.. Synes det var akavet - det gik lidt fra at være en rigtig hyggelig pusle-stund med bedstemor til at være noget, der overskred mine personlige grænser. Synes det var lidt for "intimt" på en eller anden måde? 

Faren er absolut ikke enig med mig, han siger det er noget pjat.

Er det mig, der er fjollet? Vil jo bare passe på mit barn!

Tror hurtigt man som mor kan få nogle akavet følelser omkring det! 

Men i var der  og er helt sikker på at hun gjorde sit bedste! 

Anmeld

6. december 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes vi er begyndt, at leve i et hysterisk samfund. Man må ikke ditten og ikke datten.

Selvfølgelig skal hun vaskes og bedstemoren har da bare vasket hende som erhvert andet barn.

Man skal passe på med, at man ikke bliver for "besiddende" og hysterisk med alt muligt. Herre gud, hun er blevet skiftet og vasket af bedstemor. Det kan jeg virkelig ikke se noget galt i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.