Når andre skifter de små..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2015

VNB

Mjh1994 skriver:

Det har nok noget at gøre med at man vil være sikker på at andre gør det ordentligt

Ja det kan du nok godt have lidt ret i. Men samtidig også det med at de jo så nogle gange gør det næsten alt for grundigt.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

Albertsen92

CAWI skriver:

Vi er jo alle forskellige.  Min far bryder sig ikke om at skifte pige børn, netop fordi man skal være så omhyggelig med at få tørret ordentligt.  Med drengebørn er set nemmere. Ingen revner og man kan nemt se snavs.

Vil sige jeg havde det generelt mærkeligt når andre skiftede mit barn da han var nyfødt (faktisk mest farmor)

Men altså det ændre sig hurtigt, og det er jo bare dejligt at hun er helt ren bagefter

Jeg synes det er langt mere besværligt at skifte drenge, der er det ko smurt ud over og under både tap og pung der er helt rynket  

med en pige kører man bare lige en klud igennem revnen, så er det rent. 

Anmeld

24. januar 2015

VNB

Albertsen92 skriver:

Jeg synes det er meget sværere at skifte en dreng! Det sidder i rynkerne, under tissemanden, over tissemanden, på tissemanden, alle vegne!

på en pige kører man bare en våd klud ned igennem, det tager 2 sek. Der er ikke nogen tap eller klunker der er smurt ind så det skal du sket ikke bekymre dig om det sætter sig jo ikke i hullerne og de små bitte bitte indre skamlæber kan intet sætte sig fast i, de er jo så mikro at de næsten ikke er der

Haha ja de små drengebørn kan så sandelig også godt præstere at få smurt sig godt og grundigt ind 

Jeg har dog også nogle gange oplevet at piger kan få en smule afføring op ved skedeåbningen og ved urinrøret og det kan altså godt være lidt tricky at få vasket ordentlig ud igen 

Men ja giver dig helt ret, ved tissebleer og "almindelige" små lorte bleer er det jo hurtigt ordnet. 

Anmeld

25. januar 2015

Mjh1994

Albertsen92 skriver:

Jeg synes det er langt mere besværligt at skifte drenge, der er det ko smurt ud over og under både tap og pung der er helt rynket  

med en pige kører man bare lige en klud igennem revnen, så er det rent. 

Jeg syns det er mere besværligt at skifte piger, for der sidder afføring i alle folder.. og man skal virkelig være omhyggelig...

Anmeld

25. januar 2015

Manna

jeg er også "på vagt" angående bleskift og andre evt intime situationer. Men. Har du tænkt på at hun måske netop gjorde det ekstra grundigt fordi du stod og kigged på. For at du ikke skulle tænke hun ikke gjorde det godt nok...

Anmeld

25. januar 2015

Albertsen92

Mjh1994 skriver:

Jeg syns det er mere besværligt at skifte piger, for der sidder afføring i alle folder.. og man skal virkelig være omhyggelig...

Synes både tap og pung med alle de rynker er langt mere besværligt

jeg kører altså bare en godt våd klud ned igennem, så er det ordnet! Hun har ingen folder, kun en revne, noget lettere end tap og pung 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.