Anonym skriver:
Jeg var i en situation igår, hvor jeg fik en lidt mærkelig følelse i maven.
Det var bedstemoren, der rigtig gerne ville skifte den lille. Og det fik hun selvfølgelig lov til.
Der var kun en lille smule tis i bleen, men hun blev alligevel vasket og tørret godt og grundigt i alle revner og sprækker. Det er så fint nok. Men selv de intimere dele blev vasket rigtig grundigt.
Ved ikke om jeg er helt forkert på den, men der fik jeg bare en mærkelig følelse nede i maven. Synes at mit barns hygiejne omkring tissekonen er mit/farens job. Det er ikke bedstemors job at stå og sprede skamlæberne på mit barn for at vaske hende.. Synes det var akavet - det gik lidt fra at være en rigtig hyggelig pusle-stund med bedstemor til at være noget, der overskred mine personlige grænser. Synes det var lidt for "intimt" på en eller anden måde?
Faren er absolut ikke enig med mig, han siger det er noget pjat.
Er det mig, der er fjollet? Vil jo bare passe på mit barn!
Jeg havde det også en lille smule underligt i starten med at andre skulle skifte hende, men jeg valgte så bare at lade være med at kigge. Det var nu også nemt nok da det foregik på puslebordet og jeg gik ikke med derud
Nu hvor hun er fem måneder gammel er jeg helt ligeglad, og synes det er dejligt hvis nogen gider skifte, for så slipper jeg nemlig 
Men ja, det er en fjollet tanke, og det tænkte jeg også selv, men hvis du bliver ved med at give lov, så bliver det nemmere for dig med tiden. Tænk på hvor nemt det må være at overlade hende til overnatning fx, når du ved de er grundige 
Min frygt når hun skal starte i vuggestue er at hun kommer hjem med rød numse 
Anmeld