Når andre skifter de små..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2014

Anonym trådstarter

komnubaby skriver:

Vil du hellere have at der sidder bakterier så og hun evt kan få blærebetændelse? :s

Nej, selvfølgelig ikke! Synes jeg egentlig var et ret dumt spørgsmål 

Vil bare hellere selv gøre hende ren!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2014

Anonym trådstarter

Fine_007 skriver:

Jeg er lykkelig hver gang, der er en som gider skifte min unge.. og endnu lykkeligere, hvis de vasker ham ordenligt 

Men når det er sagt, er vi jo alle forskellige og jeg synes ikke dine følelser er forkerte. 

Hvor gammel er dit barn?

Tror måske også mine følelser er sådan fordi min pige ikke er så gammel endnu... 

Anmeld

6. december 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Tror altså det er dig der tillægger det en forkert betydning. Synes da det er helt normalt at vaske grundigt uanset. Lader da heller ikke de børn jeg passer i børnehaven tage "beskidte" hjem, bare fordi det ikke er mine egne. 

Det synes jeg også er noget helt andet. Det er dit arbejde.

Anmeld

6. december 2014

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Hvordan skal hun skifte hvis ikke hun må vaske de intime dele?

Synes bare det var for meget, da hun stod og spredte skamlæberne for at vaske hende.

Anmeld

6. december 2014

Anonym trådstarter

Albertsen92 skriver:

Synes lidt det er noget pjat, men kan alligevel godt forstå dig. Altså jeg står ikke og spreder skamlæber eller noget på min datter når jeg vasker hende, kører bare en klud ned igennen.

men står ikke og kigger hvis en anden en sjælden gang imellem skifter hende. Så prøv næste gang ikke at kigge.

hun har jo bare gjort sig umage, og hvis det er farmor er hun måske kun vant til at skifte drenge? Og så bare prøver at gøre sit bedste.

Det kan da godt være, at jeg bare skal gå væk næste gang. Hun blev bare skiftet i sofaen, hvor vi sad. Så synes det ville være lidt iøjnefaldende, hvis jeg rejste mig og gik.

Anmeld

6. december 2014

migxher

Jeg synes i den grad at du overdriver og tillægger det noget helt forkert.
Hun er da bare grundig. Du får det nærmest til at lyde som om farmor er pervers og seksuel. (: Jeg tror du skal slappe lidt af. Men selvfølgelig, hvis det går over din grænse, så er det jo sådan det er. Personligt tror jeg bare du ligger en helt masse i det der slet ikke er der. 

Anmeld

6. december 2014

Holst85

Jeg er altså heller ikke helt enig med dig, jeg ville altså gøre det samme med min venindes datter.. Det er da vigtigt at de bliver rene og evt. Lidt salve hvis de er røde.. Hvordan ville du ha det hvis de i vuggestuen eller dagplejen sagde når du henter dit barn at de har ikke gjort din datter helt ren, for det er jo moren og farens ansvar.. 

Du overreagere lidt, måske det er hormonerne. Sæt pris på at i har en sød og og omsorgsfuld bedstemor.. 

Anmeld

6. december 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

Helt enig - men jeg synes bare, at det er vores job som forældrene at sørge for hygiejnen dernede. Synes ikke andre skal vaske hende så grundigt på den måde.

Det bliver da lidt svært hvis andre skal passe hende så. Så skal hun rende rundt med gammel tis mellem skamlæberne i måske 2 dage eller noget.

Anmeld

6. december 2014

Kærlighediminmave

Anonym skriver:

Nej, selvfølgelig ikke! Synes jeg egentlig var et ret dumt spørgsmål 

Vil bare hellere selv gøre hende ren!

Så skal du jo ikke lade andre skifte hende. Det at gøre barnet HELT ren er jo en del af det.

Anmeld

6. december 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg var i en situation igår, hvor jeg fik en lidt mærkelig følelse i maven.

Det var bedstemoren, der rigtig gerne ville skifte den lille. Og det fik hun selvfølgelig lov til.

Der var kun en lille smule tis i bleen, men hun blev alligevel vasket og tørret godt og grundigt i alle revner og sprækker. Det er så fint nok. Men selv de intimere dele blev vasket rigtig grundigt. 

Ved ikke om jeg er helt forkert på den, men der fik jeg bare en mærkelig følelse nede i maven. Synes at mit barns hygiejne omkring tissekonen er mit/farens job. Det er ikke bedstemors job at stå og sprede skamlæberne på mit barn for at vaske hende.. Synes det var akavet - det gik lidt fra at være en rigtig hyggelig pusle-stund med bedstemor til at være noget, der overskred mine personlige grænser. Synes det var lidt for "intimt" på en eller anden måde? 

Faren er absolut ikke enig med mig, han siger det er noget pjat.

Er det mig, der er fjollet? Vil jo bare passe på mit barn!

Jeg havde det også en lille smule underligt i starten med at andre skulle skifte hende, men jeg valgte så bare at lade være med at kigge. Det var nu også nemt nok da det foregik på puslebordet og jeg gik ikke med derud Nu hvor hun er fem måneder gammel er jeg helt ligeglad, og synes det er dejligt hvis nogen gider skifte, for så slipper jeg nemlig

Men ja, det er en fjollet tanke, og det tænkte jeg også selv, men hvis du bliver ved med at give lov, så bliver det nemmere for dig med tiden. Tænk på hvor nemt det må være at overlade hende til overnatning fx, når du ved de er grundige

Min frygt når hun skal starte i vuggestue er at hun kommer hjem med rød numse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.