Bliv ked af det og lidt sur+ forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er da ikke ligemeget. Og hvis hun er typen der vil sige det til dig face to face - hvorfor har hun så ikke gjort det? 

Jeg har meget svært ved at forstå at man ligefrem er vred over det. 

Vred over hvad? Jeg ikk vred over at hun ikk har sagt det face to face til mig. Jeg er ked og vred og forvirret over at hun kan være bekendt og snakke sådan om min datters navn. 

Jeg siger bare at jeg har erfaring med at hun godt kan finde på at sige det hvis jeg var til stede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vred over hvad? Jeg ikk vred over at hun ikk har sagt det face to face til mig. Jeg er ked og vred og forvirret over at hun kan være bekendt og snakke sådan om min datters navn. 

Jeg siger bare at jeg har erfaring med at hun godt kan finde på at sige det hvis jeg var til stede. 

Netop - at man kam være så vred over hendes bemærkning til navnet. Min søster syntes også det navn vi valgte var mærkelig, men så kom barnet og nu kan hun da ikke forestille sig andet. Jeg synes du tager det alt for nært - måske fordi du har lavt selvtillid. Hun kritiserer ikke din datter - hun synes bare ikke om navnet. 

Anmeld

5. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Alle børn kan blive mobbet uanset hvilket navn de har, om det er navnet eller noget andet der bliver mobbet med er sådan 50/50.. Det eneste man kan gøre er at de forældre der har børn som mobber skal tage og opdrage deres møgunger! 

Det kan aldrig være mobbe offeret's skyld at det bliver mobbet uanset om det er navn, vægt, højde, udseende, sprog kundskaber osv. Jeg ville måske være næsvis overfor hende hvis hun var min svigerinde.. Hvad jeg ville sige er jeg ikke sikker på, men sådan en nedladende kommentar var ikke gået min næse forbi uden en reaktion.. 

Synes navnet er sødt !

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Netop - at man kam være så vred over hendes bemærkning til navnet. Min søster syntes også det navn vi valgte var mærkelig, men så kom barnet og nu kan hun da ikke forestille sig andet. Jeg synes du tager det alt for nært - måske fordi du har lavt selvtillid. Hun kritiserer ikke din datter - hun synes bare ikke om navnet. 

Self har folk deres meninger osv men hun skulle holde det for sig selv. MED MINDRE hun bliver spurgt men næ nej hun sagde det bare ud af det blå

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Alle børn kan blive mobbet uanset hvilket navn de har, om det er navnet eller noget andet der bliver mobbet med er sådan 50/50.. Det eneste man kan gøre er at de forældre der har børn som mobber skal tage og opdrage deres møgunger! 

Det kan aldrig være mobbe offeret's skyld at det bliver mobbet uanset om det er navn, vægt, højde, udseende, sprog kundskaber osv. Jeg ville måske være næsvis overfor hende hvis hun var min svigerinde.. Hvad jeg ville sige er jeg ikke sikker på, men sådan en nedladende kommentar var ikke gået min næse forbi uden en reaktion.. 

Synes navnet er sødt !

Gid jeg var sådan uanset hvad hun siger osv så har jeg aldrig åbnet munden og sagt noget og hver gang jeg kommer hjem og er ked af det så siger jeg til mig selv at nu Tar du dig sammen og hvis der kommer flere episoder hvor hun er sådan. Så sig noget. Forsvar dig . Lad hende ikk tro at hun er dronning og hun bare kan tillade sig at nedgøre dig på den måde. Men så kommer en epesode igen. Og jeg bliver mundlam igen igen 

FOR LET selvtillid lader man  folk trappe på en

Anmeld

5. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Gid jeg var sådan uanset hvad hun siger osv så har jeg aldrig åbnet munden og sagt noget og hver gang jeg kommer hjem og er ked af det så siger jeg til mig selv at nu Tar du dig sammen og hvis der kommer flere episoder hvor hun er sådan. Så sig noget. Forsvar dig . Lad hende ikk tro at hun er dronning og hun bare kan tillade sig at nedgøre dig på den måde. Men så kommer en epesode igen. Og jeg bliver mundlam igen igen 

FOR LET selvtillid lader man  folk trappe på en

Ved du hvad? Hvis du har så svært ved at reagere på det, så sig det til din mand/kæreste og bed ham om at tage en alvorlig snak med hende, han kan vel på ingen måde synes det er okay at hun rakker hans barn's navn ned? I starten af mit forhold hvis der var noget jeg var utilfreds med så lod jeg manden tage den.. Jeg har været igennem en del da flere ikke mente jeg måtte være opdrager for mit bonusbarn, så med tiden har jeg lært at sige fra så folk har fattet at de skal holde deres bøtte hvis de ikke har noget pænt og sige ^^ og det gælder både familie og nærmeste omgangs kreds

Anmeld

5. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Self har folk deres meninger osv men hun skulle holde det for sig selv. MED MINDRE hun bliver spurgt men næ nej hun sagde det bare ud af det blå

Men hvorfor må hun ikke snakke om navnet bare fordi hun ikke er blevet spurgt? Og hvordan ved du at hendes forældre ikke har spurgt hende, eller de har snakket om navnet og så har hun sagt det. Det er vel tilladt for bedsterne og faster at snakke om barnebarnet og niecen. 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Ved du hvad? Hvis du har så svært ved at reagere på det, så sig det til din mand/kæreste og bed ham om at tage en alvorlig snak med hende, han kan vel på ingen måde synes det er okay at hun rakker hans barn's navn ned? I starten af mit forhold hvis der var noget jeg var utilfreds med så lod jeg manden tage den.. Jeg har været igennem en del da flere ikke mente jeg måtte være opdrager for mit bonusbarn, så med tiden har jeg lært at sige fra så folk har fattet at de skal holde deres bøtte hvis de ikke har noget pænt og sige ^^ og det gælder både familie og nærmeste omgangs kreds

Det er dejligt for dig at du kan lænde dig op af din mand. Men det har jeg desvære ikk rigtig mulighed med min mand 

min mand er et vidunderlig menneske plus mand plus som far til vores datter. Men selvom min fortid gav mig så lidt selvtillid og burdte faktisk mig der har mindst selvtillid. Så det overraskende et nej for han har et værre lavere selvtillid selvom han bare bliv mobbet eller nærmer drillet i folkeskolen. Så for ham er han bange for overhovedet at sige noget og har ikk lyst til at ikk en gang være i nærheden af en diskutioner eller overhovedet sige sin mening eller forsvar sig på nogle måder hvis nogle tramper på ham 

har haft en lidt af en diskution med min svigerinde for at forsvar min mand selvom han brudte forsvaret sig selv men jeg gjort det. Mens i midt i vores samtale bryd hendes mand ved siden af hende mens ved du hvad min gjort? 

INGENTING kan jeg godt sige dig og sad bare i sofaen med os og sagde ikk en lyd

Anmeld

5. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes nu faktisk ikke din svigerinde har trådt ved siden af. Uanset om du mener hun kunne finde på at sige det direkte til dig, så har hun ikke kritiseret navnet i dit nærvær. Hun har sagt det til dine svigerforældre. Ja, forstår slet ikke hvorfor din svigerfar har synes det var nødvendigt at bringe det videre til dig. Derudover så ved du ikke hvordan hun har sagt det, man kan sagtens stille spørgsmål ved et navn eller udtale sig på en pæn måde. Hun har sin egen mening og den har hun lov til at have, ligesom du har ret til at synes at andre navne ikke er pæne eller for specielle. Man skal selvfølgelig ikke være modbydelig og sådan en udtalelse kan også komme på det forkerte tidspunkt, men i dette tilfælde var du slet ikke i nærheden. 

Med hensyn til mobning, så er det en reel bekymring hos mange forældre om et navn kan være grundlag til mobning. Det kunne også godt være en bekymring ikke kun hos de kommende forældre, men også de respektive familier. Jeg er sikker på mine forældre ville udtrykke samme bekymring hvis jeg kaldte mit barn f.eks. Adolf eller Mia (det sidste navn på grund af anden kultur). I den situation ville bekymringen udelukkende være baseret på gode intentioner. Jeg kan ikke vide om det er tilfældet for din svigerinde, men jeg synes du skal give hende 'the benefit of the doubt'. 

Det lyder mest som om du er meget følsom overfor netop hendes kommentarer fordi du synes hun før har trådt dig over tæerne. Hvis du synes hun generelt ikke opfører sig pænt overfor dig, skal du have en snak med hende, men pas på med at overfortolke enhver situation. Tag udgangspunkt i de situationer hvor du er sikker på hvad der er blevet sagt. 

Anmeld

5. december 2014

migxher

Jeg synes det er et fint navn. det er nok fordi det ikke er så dansk, mere engelsk/amerikansk at hun rynker på næsen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.