Jeg synes nu faktisk ikke din svigerinde har trådt ved siden af. Uanset om du mener hun kunne finde på at sige det direkte til dig, så har hun ikke kritiseret navnet i dit nærvær. Hun har sagt det til dine svigerforældre. Ja, forstår slet ikke hvorfor din svigerfar har synes det var nødvendigt at bringe det videre til dig. Derudover så ved du ikke hvordan hun har sagt det, man kan sagtens stille spørgsmål ved et navn eller udtale sig på en pæn måde. Hun har sin egen mening og den har hun lov til at have, ligesom du har ret til at synes at andre navne ikke er pæne eller for specielle. Man skal selvfølgelig ikke være modbydelig og sådan en udtalelse kan også komme på det forkerte tidspunkt, men i dette tilfælde var du slet ikke i nærheden.
Med hensyn til mobning, så er det en reel bekymring hos mange forældre om et navn kan være grundlag til mobning. Det kunne også godt være en bekymring ikke kun hos de kommende forældre, men også de respektive familier. Jeg er sikker på mine forældre ville udtrykke samme bekymring hvis jeg kaldte mit barn f.eks. Adolf eller Mia (det sidste navn på grund af anden kultur). I den situation ville bekymringen udelukkende være baseret på gode intentioner. Jeg kan ikke vide om det er tilfældet for din svigerinde, men jeg synes du skal give hende 'the benefit of the doubt'.
Det lyder mest som om du er meget følsom overfor netop hendes kommentarer fordi du synes hun før har trådt dig over tæerne. Hvis du synes hun generelt ikke opfører sig pænt overfor dig, skal du have en snak med hende, men pas på med at overfortolke enhver situation. Tag udgangspunkt i de situationer hvor du er sikker på hvad der er blevet sagt.
Anmeld