Bliv ked af det og lidt sur+ forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2014

De3Guldklumper

Jeg har en moster Nancy  

i min verden synes jeg ikke det er så specielt igen. Der findes sgu mange underlige navne og stavemåder fordi det har været en trend at finde det mest mærkelige navn til sit barn for at gøre det helt unikt. 

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det men synes egentlig ikke din svigermor kan være bekendt at fortælle dig hvad de har snakket om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

PinkLadybug

Som så mange andre har sagt, hul i  andres meninger, er  jeres pige bare en Nancy, så rr det det hun er, og det hun hedder

Min yngste fætter hedder Morgan,  det var da også noget man lige sku vende sig til, men nu er han jo bare en Morgan, og kan ikke hedde andet

Alle navne kan laves om til øgenavne, selv de mere normale som eks,Mikkel,Morten, Line og Julie..  

Forøvrigt, jeg synes det er et fint navn i har valgt til jeres datter

Anmeld

5. december 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Er jeg gak eller hun kan ikk være bekendt at sige sådan noget?

Det er jo oftest personer og karaktere der mobbes - primært svagheder. der er jo ingen der mobber en stærk person fordi de har et anderledes navn? 

Håber i skider på hvad de siger 

Anmeld

5. december 2014

Lisette W

Anonym skriver:

Hey med jer

for nogle måneder siden fødte men  svigerinde deres trejde dreng ( nu har de 3 børn) som de kaldte Marius mens de andre 2 hedder Emil og Valdemar. E. fter hun fødte den sidste fødte jeg en vidunderlig pige som min mand og jeg kaldte Nancy

Da hun hørte navnet, sagde hun er det ikk for spicelt navn? Det kan hun blive mobbet med/det bliver hun mobbet af (noget i den stil sagde hun, vi fik at vide af mine svigerforældre da de besøgte os) 

Jeg bliv godt nok ked af og vred og orvirret om at bare pga hun ikk er til det navn hvorfor skal hun kritisere og lyde som om at det kun vores pige der har risiko for at blive mobbet men da self ikk hendes drenge. 

Jeg gået lige siden nogle gange og tænker på det hun sagde. Og overvejer at deskuterer den med hende.

Efter som hun har opkaldt sin sidste søn efter en giraf der blev til løvefodder, har hun vist mistet rettet til at kritisere andres navne valg

Ej, Jeg syntes Marius er et sødt navn, men det er Nancy bestemt også! Men tror du ikke hun beskylder dit navn for at være noget man kan blive mobbet med, fordi hun er bange for at hendes Marius skal blive mobbet? Nogle menesker finder fejl ved andre for at bekræfte sig selv i at deres valg er ok.

Jeg syntes ikke du skal konfrontere hende, hun er i virkligheden usikker på sine egne valg og måske også lidt misundelig.  

Anmeld

5. december 2014

Sissel

Jeg har fået mærkelige ansigtsudtryk og kommentarer til valget af alle mine tre børns navne.. Det er ikke noget jeg har gået yderligere op i. Jeg kan jo li navnene, så skide være med hvad andre synes. Synes måske du er en smule nærtagende, hvis du lader det gå dig sådan på

Det lyder som noget du har gået og ruget på længe..

Anmeld

5. december 2014

Ciss

Pernille bliver til Persille, Anne bliver til Anus osv osv osv. Vil man mobbe med et navn, så klarer man også at gøre det. Samtidig er der mængder af Perniller og Anner, som ikke er blevet mobbet med sit navn.

Jeg kan virkelig ikke se, at Nancy skulle give specielt grundlag for mobning! Det er ikke et top-10 navn, men aldrig har færre børn fået top-10 navn, så det er faktisk helt almindeligt. Det er et almindelig kendt navn så det burde virkelig ikke give problemer. De børn, som vokser op sammen med Nancy, vil regne det som helt normalt, for de er jo vant til det.

Hvis hun ikke har sagt det direkte til dig, ville jeg lade sagen ligge. Hvad hun tænker for sig selv må være hendes egen sag. At andre så har valgt at referere videre et eller andet, hun har sagt, er bare dårlig gjort. Jeg ville ikke have valgt de samme navne som mine søstre har valgt - og de ville helt sikkert heller ikke have valgt de samme navne, som jeg har valgt. Men det er da i orden. Alle vælger det, de selv mener er bedst for deres eget barn. At enkelte så tror, at de har det perfekte svar på alt, siger mere om dem, end om navnene de kommenterer.

Anmeld

5. december 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hey med jer

Som jeg læser det, så er det dine svigerforældre, der har sagt, at hun har kritiseret navnet, så du ved jo ikke, hvad hun lige præcist har sagt. Vi har alle forskellige meninger om navne, og de navne som nogen elsker, synes andre er forfærdelige så, at hun ikke kan lide navnet, tror jeg ikke har noget som helst med misundelse eller hendes børns risiko for mobning at gøre. Hun kan bare ikke lide navnet, og har sagt det til dine svigerforældre formentlig i den tro, at det ville blive mellem dem, så hun har nok ikke haft nogen intention om at såre dig.

Jeg kan ikke se, at hun har gjort noget forkert. Hun har udtrykt sin mening, men ikke sagt det til dig, så hun har forsøgt at undgå, at du ville blive såret af det. Det er jo kun, fordi dine svigerforældre er åbenmundede, at du overhovedet er blevet såret.

Anmeld

5. december 2014

BinaMor

Jeg valgte at kalde min datter Madelina. de fleste reagerede ikke direkte positivt. det var underligt, besværlig at udtale, for udenlansk. ingen andre i DK med det navn.

jeg var ked og overvejede ændre det. og skrev på en babyside mine tanker. en sød butiksejer valgte derefter at navngive en af hendes eftertragtede slynger Madelinaog bad mig beholde navnet.

det har jeg gjort og er så glad for det.

hold fast i dit. alle bliver forundrede over ændringer. det kan også være en hårstils ændring/briller/jobskifte. lad det være og de vænner sig til det

idag får jeg iøvrigt ros for hendes fine navn og flere er begyndt at opkalde deres pige det samme.

hvis vi vil forsøge at gøre andre tilfredse så får vi travlt i dette liv. bund og grund handler det om folks egen usikkerhed og ikke vores når de føler behov for at kritiserer os.

Anmeld

5. december 2014

Pikku Myy

Hey med jer

Din svigerinde har jo faktisk ikke sagt noget. Hun har på, hvad hun troede var, neutral grund tænkt højt. Jeg er sikker på at hun når frem til at Nancy er det helt perfekte navn til jeres pige. Sådan er det nemlig ofte første gang man hører et navn man ikke lige har hørt brugt før. Personen skaber navnet - ikke omvendt.

Det er dine svigerforældre der har overtrådt en meget vigtig grænse ved at sladre.

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Jeg har en moster Nancy  

i min verden synes jeg ikke det er så specielt igen. Der findes sgu mange underlige navne og stavemåder fordi det har været en trend at finde det mest mærkelige navn til sit barn for at gøre det helt unikt. 

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det men synes egentlig ikke din svigermor kan være bekendt at fortælle dig hvad de har snakket om. 

Vil lige sige at det kom bare på banen hvad hun sagde bare sådan kan ikk rigtig huske hvordan vi kom ind på det men i hvert fald et eller andet. Og det var min svigerfar der fortalte hvad hun sagde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.